اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معلمان ابتدایی 6 روز تدریس نمی‌کنند!


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی زمان آموزش همچنان به قوت خود باقی است، گفت: فعالیت معلمان ابتدایی در مدارس پنج روزه است و شش روزه نخواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی زمان آموزش همچنان به قوت خود باقی است، گفت: فعالیت معلمان ابتدایی در مدارس پنج روزه است و شش روزه نخواهد بود.

مهدی نوید ادهم گفت: مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه ساماندهی زمان آموزش به قوت خود باقی است و این مصوبه با تجزیه و تحلیل زمان آموزش در کشور و همچنین بر اساس مطالعه تطبیقی در سایر کشورها و همچنین بررسی وضعیت تازه کاری معلمان در نظر گرفته شده است، همان پنج روز است.

وی افزود: تنوع‌بخشی به محیط‌ های یادگیری و عدم انحصار یادگیری به کلاس درس و مدرسه در ساماندهی زمان آموزش طراحی شده و قبل از اجرا بر اساس کار پژوهشی و تحقیقی نظرات مدیران و معلمان و کارشناسان و دانش‌آموزان در این باره اخذ شده است. لذا بر اساس این مصوبه دانش‌آموزان دوره ابتدایی پنج روز در هفته در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و جدول برنامه درسی آنها نیز پنج روزه تنظیم می‌شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: روز ششم یا همان پنجشنبه به هیچ وجه در مصوبه به عنوان روز تعطیل قلمداد نشده و این موضوع را بارها آموزش و پرورش اعلام کرده است.

نوید ادهم ادامه داد: روز پنجشنبه زمانی است که باید با مشارکت خانواده‌ها، دانش‌آموزان بتوانند فعالیت‌های بازبینی دروس خود را داشته باشند. همچنین این روز برای موارد فوق برنامه از جمله برنامه‌های فرهنگی، هنری، تربیتی و ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که دانش‌آموزان ابتدایی نیاز دارند آنچه را که طی پنج روز در مدرسه یاد گرفته‌اند، بار دیگر بازخوانی کرده و تکالیف خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: روز جمعه باید روز استراحت دانش‌آموزان برای تجدید قوا جهت آغاز هفته جدید در مدارس باشد و بر همین اساس این مصوبه به قوت خود باقی است و برنامه درسی دانش آموزان ابتدایی پنج روزه خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: بر همین اساس روز کاری معلمان ابتدایی نیز طبق این مصوبه پنج روزه تعیین شده و شش روزه نخواهد شد.


ویدیو مرتبط :
جایگزین شدن معلمان پایه با معلمان قرآن و پرورشی برای تدریس قرآن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلی مدارس ابتدایی تهران در روز شنبه



 

 

 

تعطیلی مدارس ابتدایی تهران در روز شنبه

 

کمیته مواقع اضطراری هوای تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: به لحاظ آلاینده ها، وضعیت در تهران همچنان در شرایط هشدار است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در ر این اطلاعیه آمده است: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی و اطلاعات اخذ شده از ایستگاه های اندازه گیری در سطح شهر تهران، شرایط پایداری جوی در این شهر در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه همچنان استمرار خواهد داشت و به لحاظ آلاینده ها، وضعیت همچنان در شرایط هشدار است لذا کمیته مواقع اضطراری هوای تهران اعلام می دارد :

1- روز شنبه 13 آذر صرفا همه مهدکودکها، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهر تهران تعطیل و سایر مقاطع تحصیلی، دانشگاهها و ادارات دولتی دایر است.

2- شنبه و یکشنبه؛ ادارات، نهادها و سازمانهای دولتی به جز بانکها در شهر تهران یک ساعت زودتر تعطیل خواهند شد و با برنامه ریزی مسئولان در آینده کاهش ساعت کاری جبران خواهد شد.

3- اجرای طرح زوج و فرد خودروها همچنان برای شهر تهران ادامه خواهد یافت و شهروندان عزیز تهرانی برای تامین سلامتی خود و دیگر همشهریان ضمن حداکثر همکاری و همراهی با ماموران راهنمائی و رانندگی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

4- به همه مسئولان ومدیران دستگاههای اجرایی در شهر تهران توصیه می شود از تردد غیر ضرور خودروهای دولتی به شدت جلوگیری کنند و آیین نامه دورکاری درخصوص کارکنان را برابر ضوابط اعلام شده، اجرا کنند.

5- ماموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی، دودزا و موتورسیکلت های آلوده کننده جلوگیری و با آنها برخورد قانونی می کنند.

6- افراد سالمند و یا مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی و بیماریهای تنفسی از حضور در معابر خودداری کنند.

7- به ورزشکاران توصیه می شود از فعالیت های شدید در محیط روباز و کوهپیمایی به خصوص در ساعات صبحگاهی خودداری کنند.

8- از فعالیت کارخانجات، مراکز صنعتی، معادن شن و ماسه و دیگر واحدهای آلاینده که ضوابط زیست محیطی را رعایت نکنند از سوی مسئولان سازمان محیط زیست و صنایع و معادن جلوگیری به عمل خواهد آمد...../تحلیل:تابناک