اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معرفی 10 دانشگاه پرهزینه جهان


صحبت از هزینه‌های بالای تحصیل که به میان می‌آید، اولین چراغی که در ذهن بسیاری از اهالی درس و دانشگاه روشن می‌شود، نام دانشگاه‌هایی مانند «هاروارد»، «ییل»، «آکسفورد»، «کمبریج» یا «ام‌آی‌تی» است.

روزنامه فرهیختگان: صحبت از هزینه‌های بالای تحصیل که به میان می‌آید، اولین چراغی که در ذهن بسیاری از اهالی درس و دانشگاه روشن می‌شود، نام دانشگاه‌هایی مانند «هاروارد»، «ییل»، «آکسفورد»، «کمبریج» یا «ام‌آی‌تی» است.

اما واقعیت این است که در آخرین اعلام سایت خبری «یو‌اس‌نیوز» اسم این دانشگاه‌های معروف به چشم نخورده و برخی کالج‌های دیگر موفق شده‌اند با هزینه‌های بسیار زیادشان سردمدار باشند. شاید دانشگاه‌های معتبر دنیا ترجیح داده‌اند محبوبیت خود را در زمینه تحصیلات و آموزش عالی نگه داشته و برای مقام بالاتر در لیست سیستم‌های رتبه‌بندی با یکدیگر رقابت کنند.

شاید از نظر آنها همین‌که نام‌شان بین معتبرهای آموزشی باشد کافی بوده و بهتر است رقابت‌های پولی را به دیگر مراکز دانشگاهی بسپارند. در لیست اعلام شده تمام مراکز آموزشی مربوط به ایالات متحده آمریکاست. این در حالی است که دانشگاه‌های گران دیگری مانند «دانشگاه آمریکایی پاریس» در «فرانسه»، «کالج فرانکلین» در «سوئیس»، «کالج امپریال» در «لندن»، «دانشگاه ملی ملبورن» در «استرالیا» و «دانشگاه ملی سنگاپور» هم در دنیا وجود دارند که کیسه‌های بزرگی برای دریافت شهریه دوخته‌اند؛ با این همه اما آمار رسیده حاکی از آن است که با وجود بالا بودن هزینه‌‌شان، باز هم به پای مراکز آموزشی آمریکایی نرسیده و کیسه‌های آنها ظاهرا بزرگ‌تر است.
 
رتبه اول: کالج سارا لارنس

این کالج در سال 2010 هم رتبه دومین دانشگاه گران قیمت دنیا را داشت. اما در سال 2014 با هزینه سالانه 57556 دلاری، موفق شد گران قیمت‌ترین دانشگاه جهان محسوب شود. 1870 دلار از این رقم کل به مخارج بیمه مربوط است و هزینه‌های متفرقه و سفر را شامل نمی‌شود. این کالج خصوصی هنر در «نیویورک» واقع شده است. «سارا لارنس» در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی جایگاهی ندارد.
 
رتبه دوم: دانشگاه جورج واشنگتن


هر دانشجو در این دانشگاه باید سالانه حدود 53 هزار دلار هزینه کند. این رقم شامل شهریه، هزینه کتاب‌، غذا، مسکن و دیگر مخارج ضروری می‌شود. البته «جورج واشنگتن» یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا از نظر میزان ارائه کمک‌‌های تحصیلی بوده و دانشجویان هر ساله 22500 دلار کمک‌هزینه دریافت می‌کنند. این دانشگاه در ایالت «واشنگتن دی سی» واقع شده‌ و در سیستم رتبه بندی کیو. اس، رتبه 327 را دارد.
 
رتبه سوم: دانشگاه کلمبیا


این دانشگاه در «نیویورک واقع شده و شهریه آن با دیگر دانشگاه‌های گران رقابت می‌کند. دانشجویان دانشگاه «کلمبیا» باید در سال 51886 دلار پرداخته و البته کمک‌هزینه‌های این دانشگاه هم حدود 30 هزار دلار است. دانشگاه «کلمبیا» به واسطه اینکه یک مرکز آموزشی مطرح در دنیاست، محبوبیت بسیار زیادی داشته و در رتبه‌بندی «تی. اچ. ای» در سال 2013 رتبه 14 جهان را کسب کرده است.
 
رتبه چهارم: کالج اس. تی جانز


هزینه سالانه کالج اس. تی جانز 49513 دلار است که شهریه، هزینه کتاب، مسکن و هزینه‌های شخصی را هم پوشش می‌دهد. حدود 65 درصد دانشجویان این دانشگاه در سال 26 هزار دلار بسته کمک‌هزینه دریافت می‌کنند و این مبلغ مسلما کمک بزرگی برای آنها به حساب می‌آید.  با این همه اما کالج «اس. تی جانز» در سیستم‌های رتبه بندی جهانی مطرح نیست.
 
رتبه پنجم: کالج واسر

این کالج با هزینه سالانه 49250 دلار به کالج پول‌دارها معروف است. البته مسئولان آن مدعی‌اند که تمام دانشجویان‌شان پول‌دار نیستند چراکه بورس‌های تحصیلی فراوانی در این دانشگاه در دسترس است. این مرکز آموزشی هم جزء کالج‌های مستقل هنر محسوب شده و در ایالت «نیویورک» واقع است. «واسر» هم بین سیستم‌های رتبه‌بندی دنیا جایی ندارد.
 
رتبه ششم: کالج بوکنل

هزینه تحصیل در این دانشگاه سالانه48380 دلار است که این رقم علاوه‌بر شهریه، هزینه‌ها‌ی مسکن و خوراک را هم پوشش داده می‌شود. 62 درصد دانشجوها تا 25هزار دلار در سال کمک‌هزینه دریافت می‌کنند. وام‌ها در این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر، ‌درصد سود پایین‌تری دارند. «بوکنل» هم مربوط به رشته‌های هنری بوده و در «پنسیلوانیا» واقع شده است.
 
رتبه هفتم: کالج کنیون

کالج «کنیون» با هزینه سالانه 46830 دلار در رتبه‌های ابتدایی لیست قرار می‌گیرد. اما 70 درصد دانشجویان در این دانشگاه کمک‌هزینه دریافت می‌کنند و 24 درصد دانشجویان هم از خدمات بورس تحصیلی بهره‌مند هستند. این مرکز آموزشی، کالج مستقل هنر و در ایالت «اوهایو» واقع است. «کنیون» در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی جایگاهی ندارد.
 
رتبه هشتم: دانشگاه کارنگی ملون

دانشگاه «کارنگی ملون» یکی از مرکزهای آموزشی مطرح در زمینه پژوهش است. شهریه سالانه‌ آن 40 هزار دلار است و به دانشجویان اجازه می‌دهد برای پرداخت شهریه از برنامه‌های وام ده ماهه بدون سود استفاده کنند. این دانشگاه در ایالت «پنسیلوانیا» واقع است و در سیستم رتبه بندی «تی. اچ. ای» رتبه 22 را در جهان دارد.
 
رتبه نهم: دانشگاه کلگیت

شهریه سالانه دانشگاه کلگیت  39545 دلار است. دانشجویان سال اول در این دانشگاه می‌توانند در خوابگاه ساکن شوند و در این صورت باید 9625 دلار پول غذا و مکان هم بپردازند. دانشگاه «کلگیت» در «نیویورک» واقع است و کالج مستقل هنر محسوب می‌شود.
 
رتبه دهم: دانشگاه وسلیان

هر دانشجو در دانشگاه «وسلیان» باید سالانه‌ 38900 دلار شهریه بپردازد. هزینه‌ اقامت حدود 11 هزار دلار بوده و به دانشجویان وام‌های ده ماهه بدون سود داده می‌شود. این دانشگاه در ایالت «کنتیکت» واقع شده و در سیستم‌های رتبه‌بندی‌ معتبر جایگاهی ندارد.


ویدیو مرتبط :
با 10 دانشگاه برتر جهان آشنا شوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی 10 لپ‌تاپ فوق‌همراه برتر جهان



 

 

 

معرفی 10 لپ‌تاپ فوق‌همراه برتر جهان

 

به دنبال محبوبیت لپ‌تاپ‌های فوق‌همراه در بازارهای جهانی و افزایش فروش آنها، كارشناسان 10 لپ‌تاپ فوق‌همراه برتر جهان كه از ابتدای سال 2010 تاكنون در بازار حضور داشته‌اند را انتخاب كردند.

رایانه‌های قابل‌حمل این روزها محبوبیت زیادی نزد كاربران دارد و بخش اعظم بازار جهانی رایانه‌های شخصی را از آن خود كرده‌اند.

اگرچه در بازار كنونی انواع رایانه‌های قابل‌حمل، از لپ‌تاپ گرفته تا نت‌بوك و رایانه‌های لوحی به فروش می‌رسد، اما كارشناسان همچنان معتقدند كه رایانه‌های قابل‌حمل استاندارد با صفحه‌كلید سخت‌افزاری كه در اصل همان لپ‌تاپ‌ها هستند، بیش از ابزارهای مشابه و جایگزین نزد كاربران محبوبیت دارند.

لپ‌تاپ‌ها این روزها در اندازه‌ها و شكل‌های مختلف روانه بازار می‌شوند كه یكی از محبوب‌ترین انواع آن‌ها سری "لپ‌تاپ‌های فوق‌همراه " با وزن بسیار كم و ضخامت باریك است كه علاوه بر زیبایی، كاربر به راحتی می‌تواند آن را در هر مكانی با خود حمل كند و از مزایای آن بهره‌مند شود.

به دنبال محبوبیت لپ‌تاپ‌های فوق‌همراه در بازارهای جهانی و افزایش فروش آن‌ها، كارشناسان مركز PC World ده لپ‌تاپ فوق‌همراه برتر جهان كه از ابتدای سال 2010 تاكنون در بازار حضور داشته‌اند را انتخاب كردند كه لیست آن‌ها در زیر آورده شده است.

 

لپ‌تاپ M11x ساخت شركت Alienware: این لپ‌تاپ به طور خاص برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده است و كلیه امكانات یك نوت‌بوك استاندارد را شامل می‌شود. حمل آسان و طول عمر زیاد باتری مهم‌ترین قابلیت‌های این لپ‌تاپ محسوب می‌شوند.

 

 

لپ‌تاپ VGN-Z598U/B ساخت شركت سونی: این لپ‌تاپ چندرسانه‌ای پرقدرت و سبك برای كاربران تجاری و سازمانی ساخته شده است كه البته خرید آن به عموم كاربران پیشنهاد نمی‌شود، زیرا قیمت این محصول از یك اتومبیل دست‌دوم و كار كرده هم بیشتر است.

 

معرفی 10 لپ‌تاپ فوق‌همراه برتر جهان

 

لپ‌تاپ ProBook 5310m ساخت شركت اچ‌پی: این لپ‌تاپ بسیار باریك و زیبا ساخته شده و همین مسئله باعث افزایش انگیزه كاربران برای خرید آن شده است. سرعت بوت شدن سیستم‌عامل در این رایانه همراه بسیار بالا و ابزارهای مخصوص كاربران تجاری و سازمانی به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است. این لپ‌تاپ هم‌اكنون با قیمت بین 775 تا 935 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

 

 


لپ‌تاپ ThinkPad X200 ساخت شركت لنوو: این لپ‌تاپ یكی از بهترین رایانه‌های فوق‌همراه دنیا محسوب می‌شود و قابلیت‌‌های داخلی پیشرفته و سرعت بالا در اجرای برنامه‌ها آن را از دیگر محصولات متمایز می‌كند. طول عمر باتری این لپ‌تاپ بسیار بالا است و صفحه‌كلید استاندارد آن امكان تایپ‌های طولانی را فراهم می‌آورد.

 

 

 

لپ‌تاپ EliteBook 2540p ساخت شركت اچ‌پی: اندازه كوچك و وزن سبك این محصول باعث شده است تا كارشناسان آن را یك لپ‌تاپ فوق‌همراه كاربردی معرفی كنند. این محصول برای انجام فعالیت‌های تجاری و سازمانی توصیه می‌شود. قیمت این لپ‌تاپ بین 1400 تا 1600 دلار اعلام شده است.

 

 

لپ‌تاپ ThinkPad Edge ساخت شركت لنوو: این در اصل نسخه به‌روز شده مدل پیشین خود محسوب می‌شود كه از نظر ظاهری و قابلیت‌های داخلی ارتقا یافته است. بهبود شكل ظاهری این لپ‌تاپ بدون حذف قابلیت‌های كاربردی آن صورت گرفته است. كارشناسان قیمت كنونی این محصول را بین 600 تا 800 دلار اعلام كرده‌اند.

 

 

لپ‌تاپ IdeaPad U150 ساخت شركت لنوو: این لپ‌تاپ فوق‌همراه ظاهر بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد و در عین حال سرعت اجرای برنامه‌ها در آن بسیار قابل ملاحظه است. این لپ‌تاپ با قیمت 750 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

 

 

معرفی 10 لپ‌تاپ فوق‌همراه برتر جهان

 

لپ‌تاپ Ferrari One ساخت شركت ایسر كه با نام FO200-1799 نیز شناخته می‌شود: در طراحی این لپ‌تاپ توجه فراوان شده است كه همین مسئله آن را از كلیه لپ‌تاپ‌های فوق‌همراه موجود در بازار متمایز می‌كند. این دستگاه رایانه‌ای همراه با سرعت مناسب برنامه‌ها را اجرا می‌كند و اندازه متناسب آن موجب شده است تا علاقمندان نت‌بوك‌ها را هم به سمت خود بكشاند. قیمت این لپ‌تاپ فوق‌همراه بین 560 تا 680 دلار اعلام شده است.

 

 

لپ‌تاپ EliteBook 2530p ساخت شركت اچ‌پی: این رایانه فوق‌همراه اندكی گران است، ولی قابلیت‌های كاربردی آن باعث شده است تا همچنان محبوبیت خود را نزد كاربران حفظ كند. خرید این لپ‌تاپ فوق‌همراه به كاربران تجاری و سازمانی توصیه می‌شود.

 


لپ‌تاپ X360-34P ساخت شركت سامسونگ: این لپ‌تاپ فوق‌همراه قابلیت پیشرفته فراوانی دارد كه همین مسئله باعث شده به پرفروش‌ترین لپ‌تاپ در آمریكا تبدیل شود. طراحی زیبا و كارایی فراوان مهم‌ترین نكاتی است كه در مورد این رایانه قابل‌حمل سبك و پیشرفته به چشم می‌خورد.