اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معرفی نامزدهای اولین جایزه «مارکز»


اسامی پنج نویسنده به عنوان راه‌یافتگان به مرحله نهایی نخستین دوره برگزاری جایزه داستان‌ کوتاه «گابریل گارسیا مارکز» اعلام شد.

خبرگزاری ایسنا: اسامی پنج نویسنده به عنوان راه‌یافتگان به مرحله نهایی نخستین دوره برگزاری جایزه داستان‌ کوتاه «گابریل گارسیا مارکز» اعلام شد.

نویسندگانی از آرژانتین، شیلی، اسپانیا و مکزیک به عنوان نامزدهای نهایی جایزه مجموعه داستان‌ کوتاهی که به نام گابریل گارسیا مارکز، نویسنده «صد سال تنهایی»، راه‌اندازی شده، با هم رقابت می‌کنند.

برنده این جایزه ادبیات‌ داستانی آمریکایی - اسپانیایی روز بیست و یکم ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد. «کارولینا براک» آرژانتینی با کتاب «دیگری»، «هکتور مانجارز» از مکزیک با «دیشب در کوهستان خوابیدم» و «اسکار سیپان» اسپانیایی با اثری به نام «ای کاش صدای لئونارد کوهن را داشتم تا از تو می‌خواستم بروی» سه نویسنده راه‌یافته به این فهرست هستند.

دیگر نویسنده آرژانتینی که نامش در لیست برگزیدگان نهایی جایزه «مارکز» به چشم می‌خورد، «گیلرمو مارتینز» است که مجموعه داستان «شادی زننده» را به نگارش درآورده است.

آخرین رقیب این چهار داستان‌نویس «آلخاندرو زامبرا»، نویسنده «مدارک من» از شیلی، است.

داوران جایزه ادبی «مارکز» از کشورهای اسپانیا، مکزیک، آرژانتین، کلمبیا و السالوادور هستند. برگزارکنندگان این جایزه ادبی اعلام کردند: اولین دوره با رجوع به خلاقیت ادبی و دنیای نشر اسپانیولی‌زبان برپا می‌شود و هدف آن گسترش میراث داستان‌نویسانی چون «خورخه لوییس بورخس»، «خوآن رولفو»، «خولیو کورتاساز» و «گابریل گارسیا مارکز» است. این جایزه راه‌اندازی شده تا به «سنگ محکی در حوزه خلق آثار ادبی در دنیای نشر زبان‌ اسپانیولی» بدل شود.

به گزارش میلنیو، اعضای هیأت داوران 123 کتاب داستان را که در سال 2013 به چاپ رسیده برای معرفی این پنج نویسنده برگزیده، مورد بررسی قرار دادند. برنده جایزه «گابریل گارسیا مارکز» مبلغی 100 هزار دلاری را در 21 نوامبر دریافت خواهد کرد.

این جایزه برای بزرگداشت نام خالق «پاییز پدرسالار» به صورت سالانه به کتاب داستان‌ کوتاهی تعلق می‌گیرد که در اصل به زبان اسپانیولی نوشته شده باشد.

گابریل گارسیا مارکز از بزرگ‌ترین چهره‌های ادبیات اسپانیولی‌زبان و آمریکای لاتین بود که در سال 1982 به جایزه‌ نوبل ادبیات دست یافت. گابو به ‌عنوان پیشتاز سبک «رئالیسم جادویی» شهرت داشت.

«صد سال تنهایی» که نمونه‌ بارز رئالیسم جادویی است، معروف‌ترین اثر مارکز محسوب می‌شود. «پاییز پدرسالار»، «عشق سال‌های وبا»، «خاطره دلبرکان غمگین من» و «گزارش یک مرگ» از دیگر رمان‌های معروف این نویسنده‌ هستند که آثارش تا کنون به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
نامزدهای دریافت جایزه پوشکاش 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامزدهای اولیه جایزه اسکار بهترین موسیقی معرفی شدند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نامزدهای اولیه جایزه اسکار بهترین موسیقی معرفی شدند

آکادمی اسکار فهرستی اولیه ۱۰۴ نامزد جایزه بهترین موسیقی اعلام کرد.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا فهرست بلند ۱۰۴ موسیقی از فیلم های اکران شده در سال ۲۰۱۲ که دارای بیشترین شانس برای نامزدی در هشتاد و پنجمین دوره این جایزه هستند را معرفی کرد.

اعضای آکادمی از میان این نامزدهای معرفی شده ۵ موسیقی را به عنوان نامزدهای اصلی دریافت جایزه اسکار معرفی می کنند.

تنها موسیقی هایی می تواند در این بخش از مراسم جوایز سینمایی اسکار وارد رقابت شوند که به صورت ویژه برای یک فیلم بلند ساخته شده اند.

از مهمترین آثار حاضر در فهرست آکادمی اسکار می توان به موسیقی فیلم «آبراهام لینکلن» ساخته «هنری جکمن»، موسیقی فیلم «آناکارنینا» ساخته «داریو ماریانلی» اشاره کرد.

دیگر آثار شاخص این فهرست شامل موسیقی فیلم های «آرگو» از الکساندر دسپلت، فیلم «کشتی جنگی» از دیوید یابلونسکی، «چارپایان حیات وحش جنوب» از بن زیتلن، «شوالیه تاریکی برمی خیزد» از هنس زیمو، «هیچکاک» و »فرانکنوینی»، «هابیت»، «زندگی پی»، موسیقی فیلم «استاد»، «مردان سیاه پوش» و «ظهور نگهبانان» از الکساندر دسپلت می شوند.

پنج نامزد نهایی از میان فهرست روز دهم ژانویه انتخاب و موسیقی فیلم برگزیده اسکار ۲۰۱۳ روز ۲۴ فوریه در هشتاد و پنجمین مراسم جوایز سینمایی اسکار معرفی خواهد شد./آفتاب