اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معرفی محصولات غذایی فاقد مجوز بهداشتی


سخنگوی سازمان غذا و دارو از معرفی چند محصول غذایی فاقد مجوزهای بهداشتی خبر داد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی سازمان غذا و دارو از معرفی چند محصول غذایی فاقد مجوزهای بهداشتی خبر داد.

مهندس محمد هاشمی اظهار داشت: واحدهای تولیدی و محصولات نمک با نام تجاری شورباش، نمک شرکت نمک سمنان نغمه با نام تجاری شیرزاد، چای پژوهشکده گیاهان دارویی با نام تجاری دکتر سینا، لواشک وآلوچه فرآوری شده با نام تجاری رهک، چیپس با نام تجاری آقا بزرگ، نان قندی با نام تجاری شیرین تک و انواع محصولات غذایی آماده، ازقبیل انواع کتلت، انواع الویه، سبزیجات تازه و سرخ کردنی، فلافل و سمبوسه با نام تجاری شرکت نوید کار کدبانو فاقد مجوزهای بهداشتی مورد نظر اداره کل فراورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بوده به همین دلیل غیر مجاز شناخته می شوند.

وی در ادامه گفت: عموم مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند که محصولات تولید شده فاقد مجوز، هیچ تضمینی برای رعایت اصول بهداشتی ندارند لذا از مصرف کنندگان درخواست می گردد در صورت رویت محصولات نام برده در سطح عرضه، ضمن اجتناب از خرید آنها، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدامات لازم بعمل آید.


ویدیو مرتبط :
معرفی دستگاه بازرسی محصولات غذایی در نمایشگاه ماشین آلات و تجهیزات !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسامی فرآورده های غذایی فاقد مجوز بهداشتی



اخبار,اخباراجتماعی, فرآورده های غذایی فاقد مجوز


اخبار اجتماعی  - اسامی فرآورده های غذایی فاقد مجوز بهداشتی

واحدهای تولیدی و محصولات نمک بانام تجاری شورباش، نمک شرکت ونمک سمنان نغمه با نام شیرزاد، چای پژوهشکده گیاهان دارویی با نام دکتر سینا، لواشک وآلوچه فرآوری شده با نام رهک، چیپس با نام آقا بزرگ، نان قندی با نام شیرین تک و انواع محصولات غذایی آماده، ازقبیل انواع کتلت، الویه، سبزیجات تازه و سرخ کردنی، فلافل و سمبوسه با نام شرکت نوید کار کد بانو فاقد مجوزهای بهداشتی هستند.

سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای تعدادی از محصولات و فرآورده های مواد غذایی و آشامیدنی و همچنین اسامی شرکت های تولید کننده غیرمجاز را اعلام کرد.
 
به گزارش ایرنا و به نقل از اطلاعیه سازمان غذا و دارو، واحدهای تولیدی و محصولات نمک بانام تجاری شورباش، نمک شرکت ونمک سمنان نغمه با نام شیرزاد، چای پژوهشکده گیاهان دارویی با نام دکتر سینا، لواشک وآلوچه فرآوری شده با نام رهک، چیپس با نام آقا بزرگ، نان قندی با نام شیرین تک و انواع محصولات غذایی آماده، ازقبیل انواع کتلت، الویه، سبزیجات تازه و سرخ کردنی، فلافل و سمبوسه با نام شرکت نوید کار کد بانو فاقد مجوزهای بهداشتی هستند.
 
سازمان غذا و دارو اعلام کرد، شناسایی و معرفی این تعداد محصول در راستای تاکید معاون وزیر بهداشت بر ارتقای نظارت در سطح عرضه و مبارزه با کالاهای فاقد سلامت صورت گرفته است.
 
براساس این اطلاعیه، واحدهای تولیدی و محصولاتی که نام آنها ذکر شده است به دلیل تولید محصولات غذایی براساس اسناد و مجوزهای بهداشتی جعل شده مورد نظر اداره کل فراورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی ، غیر مجازشناخته شده اند.
 
سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه از هموطنان خواست در صورت مشاهده محصولات این شرکت ها با اطلاع رسانی سریع، معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و نیروی انتظامی را آگاه سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام شود.


 اخباراجتماعی  -  ایرنا