اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معرفی سود آورترین فیلم‌ های تاریخ سینما


نشریه‌ی سینمایی اسكرین فهرستی ازسودآورترین فیلم‌های ساخته شده در دنیای سینما را منتشر كرد.

خبرگزاری ایسنا: نشریه‌ی سینمایی اسكرین فهرستی ازسودآورترین فیلم‌های ساخته شده در دنیای سینما را منتشر كرد.

 از میان صدها فیلمی كه سالانه در سراسر دنیا ساخته می‌شوند، فقط تعداد محدودی هستند كه به موفقیت فراوان و سودهای كلان دست می‌یابند كه فیلم‌های هالیوودی از سودآورترین این فیلم‌ها هستند.

در رتبه‌ی اول پرسودترین فیلم های دنیای سینما برخلاف انتظار كمدی رمانتیك «عروسی پردردسر یونانی» قرار دارد كه تنها با هزینه‌ی تولید شش میلیون دلار توانست 369 میلیون دلار فروش داشته باشد و نام خود را به عنوان یكی از سودآورترین فیلم‌های دنیای سینما ثبت كند.

بی‌شك یكی از موفق‌ترین فیلم‌های ساخته شده تاكنون فیلم «ای.تی» به كارگردانی«استیون اسپیلبرگ» است كه با بودجه‌ی 25 میلیون دلاری توانست 793 میلیون دلار در گیشه بفروشد. داستان فیلم «ای.تی» درباره‌ی یك گروه از بچه‌هاست كه با كشف یك موجود بیگانه فضایی به او اهمیت خانواده، مسئولیت و عشق را می‌آموزند.



چندی پیش صحنه‌ای از فیلم‌ «E.T» محصول 1982 عنوان به یادماندنی‌ترین صحنه‌ی تاریخ سینما را به خود اختصاص داد. در این سكانس موجود فضایی با خداحافظی از دوستان‌اش، به‌سوی خانه‌اش برمی‌گردد كه مقابل ماه درحال دوچرخه‌سواری دیده می‌شود.

این فیلم كه در زمان اكران پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد و هم‌اكنون یكی از موفق‌ترین آثار اسپیلبرگ در زمینه تجاری محسوب می‌شود، موفق به كسب چهار جایزه اسكار شد و در جوایز گلدن گلوب بهترین فیلم سال انتخاب شد.

 «ای.تی» اگرچه درباره دنیای كودكان و افسانه‌های تخیلی و فضایی بود، اما توجه مخاطبین بزرگسالان را نیز به خود جلب كرد. این فیلم جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز دیوید دوناتلو ایتالیا را در سال ‌1983 كسب كرد.


یكی دیگر از موفق‌ترین و سودآورترین فیلم‌های جهان سینما متعلق به «جورج لوکاس» است. فیلم پرطرفدار «جنگ ستارگان» كه با هزینه 40 میلیون دلاری‌، فروش 775 میلیون دلاری را در گیشه رقم زد و سود فراوانی را برای تولیدكنندگان‌اش به همراه داشت.

با وجود اینكه دو فیلم ابتدایی سری فیلم‌های تخیلی «ارباب حلقه‌ها» بسیار سودآور بودند، اما قسمت سوم و نهایی این فیلم‌ها با عنوان «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» با پشت سر گذاشتن دو قسمت قبلی نیز یكی سودآورترین فیلم های تاریخ سینما نام گرفت.      


ویدیو مرتبط :
معرفی 10 تریلر برتر تاریخ سینما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی مشهورترین فیلم های فانتزی تاریخ سینما


همراه ما باشید تا با بهترین فیلم های فانتزی – هیجان انگیز سینما که توسط سایت موویز انتخاب شده اند، آشنا شوید.