اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معرفی سه وزیر پیشنهادی روحانی به مجلس


علیرضا منادی عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص وزیران پیشنهادی روحانی برای وزارت خانه های باقیمانده گفت : با وجود گمانه زنی های پیشین مبنی بر معرفی سرپرستهای کنونی سه وزارتخانه به عنوان وزیران پیشنهادی رضا فرجی دانا به جای جعفر توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد. عضو هیات رئیسه مجلس

خبرگزاری مهر: علیرضا منادی عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص وزیران پیشنهادی روحانی برای وزارت خانه های باقیمانده گفت : با وجود گمانه زنی های پیشین مبنی بر معرفی سرپرستهای کنونی سه وزارتخانه به عنوان وزیران پیشنهادی رضا فرجی دانا به جای جعفر توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد.

رضا فرجی دانا استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در زمان دولت دوم سید محمد خاتمی، ریاست دانشگاه تهران را نیز عهده دار بود. پس از استعفای مصطفی معین در اواخر کار دولت دوم خاتمی، وی برای تصدی سمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس ششم معرفی شد، اما نتوانست رای اعتماد کسب کند.

عضو هیات رئیسه مجلس در مجلس همچنین اعلام کرد فانی سرپرست کنونی وزارت آموزش و پرورش ، و صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان به عنوان وزیران پیشنهادی این دو وزارتخانه معرفی شده اند.  

هیات رئیسه مجلس صبح امروز برای بررسی نامه رئیس جمهور در معرفی وزیران جلسه داشته است .

معرفی سه وزیر پیشنهادی روحانی به مجلس

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران، نامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی مبنی بر معرفی وزرای پیشنهادی دولت "تدبیر و امید" برای تصدی وزارتخانه های «آموزش و پرورش»،« علوم، تحقیقات و فناوری» و «ورزش و جوانان» را جهت بررسی صلاحیت آنان از سوی نمایندگان مجلس به دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، ارسال کرد.


ویدیو مرتبط :
کنایه روحانی به مسکن مهر در معرفی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منادی : احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی طی دوهفته آینده/رأی‌گیری برای برگزاری جلسه علنی در مجلس قدیم



علیرضا منادی ,نماینده مردم آذرشهر

منادی : احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی طی دوهفته آینده/رأی‌گیری برای برگزاری جلسه علنی در مجلس قدیم

عضو هیئت رئیسه مجلس از احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان طی دو هفته آینده به پارلمان خبر داد و گفت: ممکن است رئیس مجلس فردا برای برگزاری چند جلسه علنی در مجلس قدیم، از نمایندگان رأی‌گیری کند.

علیرضا منادی نماینده مردم آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از فردا 31 شهریور، از برنامه ویژه مجلس به همین مناسبت طبق روال هر ساله خبر داد و اظهار داشت: فردا علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی با حضور در نشست علنی مجلس، سخنرانی خواهد کرد و سپس تقدیری هم از ایثارگران و جانبازان مجلس انجام خواهد شد.

وی همچنین به تعمیرات صحن خانه ملت اشاره کرد و گفت: مجلس قطعاً فردا جلسه علنی دارد، اما احتمال اینکه رئیس مجلس برای انتقال چند جلسه علنی به مجلس قدیم به منظور اتمام تعمیرات صحن، از نمایندگان رأی‌گیری کند، نیز وجود دارد، چون صحن خانه ملت واقعاً نیازمند تعمیرات است و باید تکمیل شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه به معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اشاره و تصریح کرد: طبق گفته دولتی‌ها، احتمالاً ظرف دوهفته آینده سه وزیر پیشنهادی برای اخذ رأی اعتماد به صحن علنی معرفی خواهند شد تا پارلمان در سه هفته کاری پیش رو، صلاحیت و برنامه‌های آنان را مورد بحث و بررسی قرار دهد و تکلیف وزرای این سه وزارتخانه را مشخص کند.

منادی در پایان درباره انتخاب دادستان دیوان محاسبات، خاطرنشان کرد: اگر کمیسیون برنامه و بودجه گزینه پیشنهادی خود را برای دادستانی دیوان محاسبات به هیئت رئیسه معرفی کند، بلافاصله انتخاب دادستان این دیوان در دستور کار جلسات علنی مجلس قرار می‌گیرد./فارس