اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معرفی رییس دانشگاه تهران به تعویق افتاد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,تعویق معرفی رییس دانشگاه تهران

 

اخبار دانشگاه - وزیر علوم خبر داد
معرفی رییس دانشگاه تهران به تعویق افتاد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری از اعلام نام و معرفی رییس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه دو هفته آینده این شورا خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا فرجی دانا در حاشیه دوازدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیرایرانی درباره معرفی رییس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: شورای منتخبین دانشگاه تهران چند نفر را به من معرفی کرده‌اند که من با مدنظر قرار دادن این اسامی یک نفر را به شورا معرفی می‌کنم.
 
وی افزود: ما قصد داشتیم این کار را در جلسه فردا انجام دهیم، اما جلسه فردای شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل سفر رییس جمهور لغو شد، بنابراین انشاالله در جلسه دو هفته آینده این کار را انجام می‌دهیم.
 
وزیر علوم درباره نحوه انتخاب رییس دانشگاه شریف، اظهار کرد:‌ شورای دانشگاه حدود یک ماه است که کمیته جستجو را تشکیل داده که این کمیته متشکل از پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل است.
 
وزیر علوم خاطرنشان کرد: این کمیته افراد مختلف را که از دانشکده‌های مختلف معرفی می‌شوند بررسی کرده و فهرستی را به ما خواهند داد و ما نیز در نهایت یک نفر را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کنیم.
 
فرجی دانا درباره زمان اتمام کار این کمیته گفت: فکر می‌کنم کار این کمیته در خردادماه تمام می‌شود.
 
وی همچنین درباره چگونگی انتخاب رییس دانشگاه تربیت مدرس نیز اظهار کرد: در این دانشگاه نیز نظرسنجی از اعضای هیئت علمی انجام می‌شود و پس از نظرسنجی رییس دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شود. 

اخبار دانشگاه  - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
خرید تضمینی شیر دوباره به تعویق افتاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس دانشگاه تهران معرفی شد



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه تهران

 

سرپرست کنونی دانشگاه تهران از سوی فرهادی برای بررسی تایید صلاحیت به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد.

به گزارش تسینم، محممود نیلی احمدآبادی سرپرست کنونی دانشگاه تهران برای تایید صلاحیت به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد.

نیلی‌ احمدآبادی در حالی به شورای عالی انقلاب فرهنگی شده که حدود 7 ماه از انتصابش در دانشگاه تهران به عنوان سرپرست این دانشگاه می‌گذرد و رسما مهلت قانونی سرپرستی‌اش تمام شده است.

پس از اینکه رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم با برکناری فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران به محمدحسین امید معاون مالی و اداری وزارت علوم ماموریت داد تا شورایی را برای انتخاب رئیس قطعی دانشگاه تهران انتخاب کند، فرآیند تشکیل کمیته شورای منتخبان در اردیبهشت‌ماه در  دانشگاه تهران آغاز شد و اعضای شورا  پس از تشکیل دو جلسه، 6 نفر را برای اعلام برنامه درباره ریاست دانشگاه تهران در نظر گرفتند که در این میان رحیمیان از دانشکده فنی، حسینی(مدیرکل دفتر گسترش) از دانشکده دامپزشکی، موسوی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، امید سرپرست دانشگاه تهران، نیلی‌احمدآبادی و کمره‌ای نیز از دانشکده فنی به عنوان کاندیداهای ریاست دانشگاه تهران مامور به ارائه برنامه به شورای دانشگاه شدند.

در آخرین جلسه شورای منتخبان دانشگاه، اعضا پس از استماع برنامه‌های گزینه‌هایی که مایل به ریاست بودند، در نهایت پس از رأی‌گیری سه نفر را به‌ عنوان افرادی که از بیشترین اقبال در جمع دانشگاهیان دانشگاه تهران برخوردار بودند(محمدحسین امید، رحیمیان و محمود نیلی احمد‌آبادی) را به فرجی‌دانا معرفی کردند و وی نیز در نهایت نیلی احمدآبادی را به عنوان سرپرست دانشگاه معرفی کرد، اما در مدت حضور خود در وزارت علوم وی را به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نکرد.

به احتمال زیاد بررسی تایید صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی در جلسه این هفته شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می‌شود. 

اخبار دانشگاه - تسنیم