اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معرفی دمنوش‌هایی برای فصل زمستان


متخصص طب سنتی دمنوش‌های مفید برای فصل زمستان را معرفی کرد و گفت: این دمنوش‌ها برای مقابله با بیماری‌های فصل سرما توصیه می‌شوند و بهتر است با عسل، خرما یا توت مصرف شوند.

خبرگزاری فارس: متخصص طب سنتی دمنوش‌های مفید برای فصل زمستان را معرفی کرد و گفت: این دمنوش‌ها برای مقابله با بیماری‌های فصل سرما توصیه می‌شوند و بهتر است با عسل، خرما یا توت مصرف شوند.

علی حسینی گفت: در فصل زمستان و از دیدگاه طب سنتی نوشیدنی و دمنوش‌هایی توصیه شده که مصرف آنها به هضم غذا،تقویت دستگاه گوارش، رفع دردهای مفصلی و رفع بیماریهای ویروسی کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: دمنوش دارچین به عنوان یک دمنوش ضد دیابت و سرماخوردگی مشهور است.این دمنوش برای رفع و درد مفاصل و کم‌خونی مفید است.

وی افزود: مصرف دمنوش گل‌گاوزبان و سنبل‌الطیب نیز به دلیل طبع گرمی که دارد در فصل زمستان توصیه می شود.این گیاهان آرام‌بخش هستند و در این فصل به دلیل خاصیت درمانی در گرفتگی گلو و تنگی‌نفس بسیار کاربرد دارد.

حسینی گفت: دمنوش زیرفون نیز ضد سردرد و میگرن‌های مزمن، بی‌خوابی، بیماری‌های ریوی و زکام است و مصرف آن برای درمان رماتیسم، آرتروز، نقرس و سیاتیک مفید است.

وی دمنوش بادرنج‌بویه را به عنوان دمنوش مفید دیگری در فصل زمستان معرفی کرد و گفت: این دمنوش برای قلب و اعصاب مفید است.مغز را تقویت می‌کند، خون‌ساز بوده و برای دردهای گوش و کلیه مفید است.

این متخصص طب سنتی افزود: سرخارگل یا گیاه اکیناسه سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و در برابر عفونت‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کند حتی این گیاه ضدالتهاب است و مثل آنتی بیوتیک عمل می‌کند.

حسینی دمنوش آویشن را با خاصیت ضدعفونی کنندگی موثر دانست و گفت: این دمنوش برای باز شدن بینی و تسکین سرفه به هنگام سرماخوردگی مصرف شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: دمنوش بادرنجبویه برای درمان سرفه‌های شدید و تسکین مشکلات تنفسی موثر است و به عنوان یک داروی تب‌بُر عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: دمنوش رازیانه نیز رفع کننده نفخ است و خواص گوارشی دارد.

وی دمنوش مریم‌گلی را برای درمان عفونت‌های تنفسی، سینوزیت و آنفلوانزا مفید دانست و گفت: دمنوش اکالیپتوس نیز برای درمان سرفه و سرماخوردگی کاربرد دارد.


ویدیو مرتبط :
خواص باورنکردنی آویشن چیست؟ - بهترین دمنوش زمستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان خشکی لب ها در فصل پاییز و زمستان



 

خشکی لبها

 

یکی از مشکلات شایع به خصوص در فصل پاییز و زمستان خشک شدن مداوم لب ها و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می خورند. لب های ترک خورده علل مختلفی دارد و می تواند در هر فصلی اتفاق بیافتد.

 

رعایت نکات زیر می تواند به جلوگیری از ایجاد لب های ترک خورده کمک کند:

 

یکی از کارهایی که بیشتر مردم برای مقابله با خشکی لب ها انجام می دهند خیس کردن لب ها با آب دهان است. این کار نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب تشدید آن می شود. به جای لیس زدن از یک پماد یا رژ لب ویتامینه استفاده کنید.

 

خشکی لبها

 

در زمستان به خصوص در روزهایی که باد زیاد می وزد با یک شال یا ماسک لب هایتان را بپوشانید.از پمادهای لب دارای ضد آفتاب استفاده کنید، چون آفتاب می تواند سبب ایجاد ترک در لب های شما شود و یا اینکه آن را بدتر کند.

 

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را روی لب هایتان بمالید و اضافی آن را با انگشتتان پاک کنید.

 

خشکی لبها

 

یکی از علل خشکی لب ها، استرس و خستگی است که می توان با استراحت کافی و استفاده از ویتامین های B,E,C کمی از مشکلات لب ها را رفع کرد. برای آنکه لب هایتان را مرطوب نگه دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل و یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می شوند شما دائما در تلاش برای لیسیدن لب هایتان باشید.