اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معرفی بهترین کشور جهان برای زندگی و کار


سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در تازه‌ترین گزارش خود استرالیا را به عنوان بهترین کشور جهان برای زندگی و کار اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در تازه‌ترین گزارش خود استرالیا را به عنوان بهترین کشور جهان برای زندگی و کار اعلام کرد.

 روزنامه گاردین گزارش داد که در شاخص "زندگی بهتر" سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، بریتانیا بعد از آمریکا، کانادا و کشورهای اسکاندیناوی قرار گرفته است. اگرچه بریتانیا رتبه‌ای بهتر از آلمان و فرانسه که در این رده‌بندی هفدهم و هجدهم شدند، بدست آورد.

استرالیا برای سومین سال پیاپی توانست عنوان شادترین کشور جهان را بدست آورد. شاخص‌های بهداشت و مسکن در این کشور رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.
 
سن امید به زندگی در استرالیا به ۸۲ سال رسیده است که دو سال بالاتر از میانگین کل کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است. همچنین بیش از ۹۰ درصد از مردم استرالیا از وضعیت مسکن خود ابراز رضایت کرده‌اند، در حالی که میانگین این رقم برای کشورهای سازمان ۸۷ درصد است.
 
همچنین در زمینه مشارکت اجتماعی و شرکت در انتخابات نیز استرالیا رقم بسیار بالای ۹۳ درصد را بدست آورده که این رقم در بریتانیا ۶۶ درصد و در کل کشورهای سازمان به طور متوسط ۷۲ درصد است.
 
شاخص زندگی بهتر براساس مواردی مانند وضعیت مسکن، درآمد، شغل، وضعیت اجتماع، آموزش، محیط زیست، مشارکت اجتماعی، بهداشت، رضایت از زندگی، ایمنی و تعادل بین کار و زندگی بدست آمده است.
 
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه سازمانی است بین‌المللی دارای ۳۴ عضو که اعضای آن متعهد به اصول اقتصاد آزاد و دموکراتیک هستند. این سازمان در سال ۱۹۴۸ تحت عنوان سازمان همکاری اقتصادی اروپا تاسیس شد. این موسسه تحت مدیریت رابرت مارژولین فرانسوی به منظور اجرای طرح بازسازی کشورهای اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم که توسط آمریکا برای بازسازی اروپا بعد از جنگ و مبارزه با کمونیسم برنامه‌ریزی شده بود تاسیس شد.
 
در سال‌های بعد اعضای غیر اروپایی نیز به این سازمان پیوستند و در سال ۱۹۶۱ در اجلاسی با تصویب آیین‌نامه جدید در زمینه توسعه و اقتصاد نام سازمان را نیز به سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه تغییر دادند. مقر این سازمان در شهر پاریس واقع است.
 
آمارها و تحلیل‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه به ویژه در زمینه آمارهای مقایسه‌ای، اقتصادی و اجتماعی از مهمترین و قابل اعتمادترین آمارهای منتشر شده در این زمینه به شمار می‌رود.
 
در زیر فهرست ۳۴ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه براساس شاخص زندگی بهتر آمده است:

 
استرالیا، سوئد، کانادا، نروژ، سوئیس، آمریکا، دانمارک، هلند، ایسلند، بریتانیا، نیوزلند، فنلاند، اتریش، لوکزامبورگ،‌ایرلند، بلژیک، آلمان، فرانسه، اسلوونی، اسپانیا، ژاپن، جمهوری چک، ایتالیا، اسرائیل، لهستان، جمهوری اسلواکی، ‌کره‌جنوبی، پرتغال، مجارستان، یونان، استونی، روسیه، برزیل، شیلی، مکزیک و ترکیه.


ویدیو مرتبط :
معرفی کشور چین؛ ملقب به کشور آسمانی و پرجمعیت ترین کشور جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدبخت‌ترین کشور جهان معرفی شد



اخباربدبخت‌ترین کشور جهان

واشنگتن پست در مقاله خود به خطر گرسنه نگه‌داشتن و اعلام وضع اضطراری و شکلهای مختلف سخت گرفتن بر آزادی‌ها پرداخته است.

همزمان با انتشار نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ مبنی بر اینکه مصر بدبخت‌ترین کشور جهان است، روزنامه واشنگتن پست نیز در مقاله‌ای درباره فضای نامناسب سرمایه گذاری در مصر هشدار داده است.

به گزارش فردا، واکنش‌ها در مصر به کنفرانس اقتصادی شرم الشیخ که یک هفته پیش برگزار شد ادامه دارد. جدیدترین واکنش‌ها نیز در روزنامه واشنگتن پست بود.

رئیس دفتر خاورمیانه و شمال آفریقا در مؤسسه آمریکایی فریدم هاوس این مقاله را در واشنگتن پست منتشر کرده است. او در مقاله خود هشدار داده است عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر ملت این کشور را به افراط گرایی سوق می‌دهد و وضع کنونی مصر فضای مناسبی را برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی فراهم نمی‌کند.

کشورهای عرب خلیج فارس قول داده‌اند ده‌ها میلیارد دلار برای حمایت از اقتصاد مصر بدهند.

همچنین از تفاهماتی برای سرمایه گذاری به‌ارزش دهها میلیارد دلار خبر داده شده است.

از طرف دیگر احمد عکاشه مشاور پزشکی سیسی در سخنانی شوک‌آور گفت از سیسی خواسته است ملت مصر را برای آنکه این کشور رشد کند گرسنه نگاه دارد.

عکاشه در نشست مشاوران از سیسی خواسته است در مصر وضع اضطراری اعلام کند.

عکاشه در توجیه درخواستش گفته است ملت مصر مدت زمان طولانی است که در رفاه زندگی می‌کردند.

واشنگتن پست در مقاله خود به خطر گرسنه نگه داشتن و اعلام وضع اضطراری و شکلهای مختلف سخت گرفتن بر آزادی‌ها پرداخته است.

نویسنده این مقاله به بازداشت بیش از چهل‌هزار مصری در ارتباط با مسائل سیاسی و کاهش فزاینده آزادی بیان در مصر و ممنوعیت تجمع و تعقیب سازمان‌های جامعه مدنی و حبس فعالان و مدافعان حقوق بشر استناد کرده است.

این مقاله افزوده است فشار به قاهره برای بهبود وضع حقوق بشر و تدوین سازوکارهای قانونی و سیاسی برای حفظ حقوق همگان به ایجاد فضایی بهتر برای سرمایه گذاری در مصر کمک می‌کند.

بین وعده‌های بهبود اوضاع در آینده و هشدار درباره سیاست‌های رسمی قاهره، مصری‌ها منتظرند تا ببینند اوضاع در آینده نزدیک و دور چه خواهد شد به‌خصوص آنکه نظرسنجی مؤسسه گالوپ مصر را در فهرست بدبخت‌ترین کشورهای جهان قرار داده است.

اخبار بین الملل - فردا