اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معرفی افتخارآفرین ترین دانشگاهها/ 17 صدرنشین آموزش عالی



معرفی افتخارآفرین ترین دانشگاهها/ 17 صدرنشین آموزش عالی

17 دانشگاه کشور سال گذشته در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی رتبه هایی را کسب کردند و از سوی وزارت علوم و برخی رتبه بندی های بین المللی افتخاراتی را برای کشور به ارمغان آوردند.

 

اخباردانشگاه,پرافتخارآفرین ترین دانشگاهها, دانشگاه آزاد اسلامی

 

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه‌های علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه ارومیه، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه کاشان،  از جمله دانشگاه‌هایی بودند که در سال 91 برترین های آموزش عالی را به خود اختصاص دادند.

شرح افتخاراتی که این دانشگاهها کسب کرده اند در زیر آمده است.

دانشگاه علامه رتبه برتر در اجرای سیاست اسلامی شدن دانشگاه‌ها

دانشگاه علامه طباطبایی در سال گذشته در راستای اجرای سیاست‌های وزارت علوم، در خصوص اسلامی شدن دانشگاه‌ها، رتبه برتر را در میان دانشگاه‌های کشور از آن خود کرد.

انتخاب مرکز مشاوره دانشگاه شریف به عنوان برترین مرکز

مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف، برای پنجمین سال متوالی از سوی دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم موفق به کسب عنوان مرکز مشاوره برتر کشوری شد.

دانشگاه کاشان برتر درجذب خیرین پژوهشی

دانشگاه کاشان نیز در توسعه فضاهای آموزشی در جذب خیرین پیشتاز بود این دانشگاه همچنین در جذب خیرین در عرصه پژوهش و فناوری نیز رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

دانشگاه تهران رتبه نخست در جذب هیات علمی

دانشگاه تهران با جذب 962 نفر عضو هیات علمی در سال گذشته رتبه نخست جذب هیات علمی را به خود اختصاص داد.

دانشگاه ارومیه رتبه برتر پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر

وزارت علوم در سال جاری برای مبارزه با مصرف مواد مخدر تلاش بسیاری کرد و از این رو پس از بررسی و ارزیابی دانشگاههای فعال در این زمینه، دانشگاه ارومیه را به عنوان دانشگاه برتر در عرصه پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر برگزیده اعلام کرد.

دانشگاه فردوسی مشهد،محقق اردبیلی و هنراسلامی تبریز و سلمان فارسی دانشگاه‌های برتر فرهنگی

در سال 91 در گروه دانشگاه‌های شماره یک (دانشگاه‌های بسیار بزرگ) دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه برگزیده، در گروه دانشگاه های شماره دو (دانشگاه‌های بزرگ) دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشکده برگزیده در گروه دانشگاه‌های سه و چهار به ترتیب دانشگاه‌های هنر اسلامی تبریز و سلمان فارسی دانشگاه‌های برگزیده فرهنگی معرفی شدند.

روسای دانشگاه های علوم و فنون دریایی خرمشهر و حکیم سبزواری روسای برتر فرهنگی

همچنین مسعود صدری نسب رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عنوان رئیس برگزیده و عباس محمدیان رئیس دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان رئیس قابل تقدیر از نظر حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه انتخاب شدند.

رئیس دانشگاه علامه رئیس برگزیده مجری سیاست های فرهنگی

حجت الاسلام سید صدر الدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان رئیس برگزیده از نظر اجرای سیاست‌های فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شد.

معاونان فرهنگی و اجتماعی برگزیده سال 91

علیرضا مخبر دزفولی از دانشگاه شهید چمران اهواز، فرزاد جهان بین از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، محمدرضا خدایی از دانشگاه لرستان و محمد رهنما از دانشگاه زابل نیز به عنوان معاونان فرهنگی و اجتماعی برگزیده دانشگاه‌ها در سال تحصیلی 90-91 انتخاب شدند.

دانشگاه تهران رتبه برتر در دانشگاه های سراسری

در یک رتبه بندی جهانی، دانشگاه تهران با کسب رتبه 170 در صدر 23 دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه بندی قرار گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه برتر در بین دانشگاه های پزشکی

همچنین در یک رتبه بندی دیگر دانشگاه های جهان و ایران، دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران در بین دانشگاه های علوم پزشکی رتبه برتر را کسب کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی رتبه نخست تولید علم کشور را کسب کرد

طبق آمارهایی که از پایگاه استنادی اسکوپوس در سال گذشته استخراج شد، دانشگاه آزاد با تولید 6178 مقاله در سال 91 در رتبه نخست و دانشگاه علوم پزشکی تهران با تولید 2377 مقاله و دانشگاه تهران با تولید  2328 مقاله در رتبه های دوم تا سوم قرار گرفتند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
آموزش آنلاین و آینده دانشگاهها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی و آموزش کار با لوازم مانیكور



یا هیدروكسید پتاسیم و گلیسیرین می‌باشند. از این محلول ‌ها قبل از سوهان كشیدن بر روی ناخن خود بمالید و همچنین قبل ار اینكه در كاسه مخصوص انگشتان (finger bowl) قرار دهید.

 

لوازم مانیکور

 

پاك كننده‌های ناخن:

 

معمولا یك نوع لایه بردار به شكل مایع هستند كه به آب اضافه شده تا درتمیز كردن ناخن‌ها كمك كنند.

 

 

زیبا سازی ناخنها:

 

در این مرحله پوست اطراف ناخنها را که نرم شده با این وسیله مانیکور به عقب تر می‌کشیم.

 

 

لوسین یا كرم كوتیكل:

 

پوست و ناخن را نرم و مرطوب نگه می‌دارد.

 

 

سفید كننده‌های ناخن:

 

این مواد آرایشی حاوی هیدروكسید هیدروژن یا اسیدهای اورگانیك می‌باشند كه می‌توانند هم بر روی ناخن و هم زیر ناخن مالیده شوند تا لكه‌های ناخن پاك شوند.

 

 

خشك كننده‌های لاك:

 

این محصولات آرایشی می‌توانند بر روی لایه رویی مینا ( ناخن) اسپرس شوند و برای خشك كردن سطح ناخن طراحی شده اند.حلال موجود د راین محصولات باید بخار شوند تا لاك خشك شود. وقتی لاك بر روی ناخن زده می‌شود حلال‌های سطح ناخن شروع به متصاعد شدن كرده و حلال‌های روی لایه زیرین شروع به حركت به سمت بالا می‌كنند و سطح روئی شروع به سخت شدن می‌كند. این حلال‌ها باید بر سطح این لایه خشك و. سخت شده پاشیده شود و كم كم بخار شدن كاهش می‌یابد. خشك كننده‌های لاك؛ این لایه ضخیم را با كشیدن حلال‌ها به درون خود دفع می‌كنند. این عمل مانند فشار دادن یك اسفنج خیس است. لاك به طور كلی خشك نمی شود. تقریبا یك ساعت زمان لازم دارید تا كاملا مینای ناخن از ایم حلال‌ها پاك شده و سخت شود.

 

لوازم مانیکور

 

روغن‌های خوشبو كننده: برای كمكردن استرس و ایجاد آرامش در شما.

 

لوسین‌های پوست اندازی:‌ برای لایه برداری پوست خشك و زبر

 

موم پارافین : موم پارافین با باز كردن منافذ در رطوبت سازی و نرم كنندگی پوست كمك كرده و به روغن‌های خوشبو كننده اجازه می‌دهد تابه لایه بیرونی پوست نفوذ كند.

 

حال وسایل مانیكور و سوهان و اسباب مورد نیاز را تهیه مرتب كنید تا در صورت نیاز در مراحل مانیكور به راحتی در دسترس باشند. بعد دستان خود را بشویید. صابون یا مایع شوینده حتما ملایم باشد. دستان خود را خوب آبكشی و خشك كنید. قابل ذكر است نحوه مانیكور در مقاله مانیکور در منزل وپرهیز از کاشت ناخن برای شما کاربران عزیز توضیح داده شده اما از آنجائیكه این مقاله به اصطلاحات مانیكور می‌پردازد به صورت خلاصه و كلی مراحل مانیكور به شرح ذیل عنوان می‌شود:

 

پاك كردن لاك از سطح ناخن

 

سوهان زدن (كوتاه كردن ناخن)

 

شستن و نرم كردن ناخن‌ها

 

زدن لایه اول لاك

 

زدن لایه دوم لاك پس از خشك شدن لایه اول

 

استفاده از برق ناخن