اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معجزه ماساژ پا قبل از خواب


محققان دریافتند ماساژ پا قبل از خواب منجر به از بین رفتن استرس و خستگی تمام بدن می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: محققان دریافتند ماساژ پا قبل از خواب منجر به از بین رفتن استرس و خستگی تمام بدن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خراسان، محققان هندی اظهار کردند: زمانی که فرد ماساژ خوب را تجربه می‌کند، احساس خوبی دارد و این عمل منجر به از بین رفتن استرس و خستگی می‌شود.

اکثر افراد زمانی که فرد دیگری آنها را ماساژ می‌دهد، خستگی‌شان رفع می‌شود اما این ماساژ همیشگی نیست و گاهی اتفاق می‌افتد و البته باید به صورت مداوم انجام شود، چرا که برای سلامتی بسیار خوب است و باید تمرین کرد که فرد خودش ماساژ دهد.

ماساژ قبل از خواب پا جایگزین بسیار عالی درمانی است و کمک زیادی به روش‌های درمانی بسیاری می‌کند. هر کدام از قسمت‌های پا را که ماساژ دهید با قسمتی از بدن در ارتباط است و برای سلامتی آن قسمت مفید خواهد بود.

ماساژ پا بر روی اندام‌های بدن مثل سر، مغز، چشم، گوش، سلول‌های عصبی، زانو، کبد، بازو، آرنج، شانه، طحال، مفصل ران، کلیه و حتی اندام‌های داخلی هم تاثیر بسیار مفیدی دارد.


ویدیو مرتبط :
‫ماساژ پا ، ماساژ پاها ، ماساژ صورت ، ماساژ ، آموزش ماساژ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماساژ جادویی کف پا



 

 

 

ghgf




فشار درمانی یا رفلکسولوژی یکی از تکنیک های طب مکمل برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه درمانی، درمانگر با فشار دادن نقاط خاصی از کف پا و دست موجب افزایش ریلکسی، آرامش و تسکین بسیاری از دردها در بدن می شود. این شیوه یکی از رایج ترین شیوه ها برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها و تسکین دردهاست.

 

● کاهش تهوع ناشی از شیمی درمانی
تحقیقات بسیاری در زمینه تاثیر و کاربرد فشاردرمانی در کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان گزارش شده است. براساس این تحقیقات فشاردرمانی کف پا و کف دست کمک زیادی به کاهش حالت تهوع، کاهش استرس و اضطراب و خستگی های مزمن ناشی از دریافت داروهای شیمیایی می کند.

 

● افزایش و بهبود عملکرد کلیه ها
به گفته محققان فشاردرمانی حتی به صورت عمومی موجب افزایش و بهبود عملکرد کلیه ها در بدن می شود. با کمک فشاردرمانی کف پا می توان تا حدود زیادی کنترل سیستم غدد درون ریز بدن را در اختیار گرفت و به واسطه آن بر عملکرد کلیه ها، فیلتر کردن مواد و سم زدایی از بدن کمک کرد.

 

● توان و ایمنی بدن تان را بالا ببرید
فشاردرمانی کف پا و دست به ویژه کف پا و تحریک نقاط مربوط به سیستم لنفاوی بدن کمک می کند تا دفع و پاکسازی مواد سمی و نامناسب از بدن بهتر و کامل تر انجام شود. این عمل کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن تقویت شده و احساس تندرستی به فرد منتقل شود.

 

● افزایش آرامش نوزاد با رفلکسولوژی
بیشتر نوزادان و کودکانی که به شلوغی و هیاهوی خیابان ها عادت ندارند، بعد از هر بار بیرون رفتن از منزل دچار تنش ها و استرس هایی می شوند که ناخودآگاه از جامعه به آن ها منتقل می شود. برای کاهش و برطرف کردن این اضطراب، فشاردرمانی و رفلکسولوژی کف پا تاثیر بسیار قدرتمند و موثری دارد. این کار نه تنها استرس نوزاد یا کودک را از بین می برد بلکه میزان توجه و افزایش مادر و پدر را به کودک بالا بودن و باعث انتقال بیشتر محبت از طریق لمس کردن می شود.
منبع:aftabir.com