اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معجزه جدید احمدی نژاد!



اخبار,اخبارسیاسی,اخبار طنز

طنز/ معجزه جدید احمدی نژاد!


 احمدی نژاد گفته است: بساط باطل فقط با 10 دقیقه مناظره جمع می شود. بر این اساس علی هدیه لو در روزنامه قانون شعری سروده با عنوانمرد‌ «د‌ه د‌قیقه ای».

ای آشنا به شیوه ی خاص مناظره

از د‌وری ات رسید‌ه د‌لم زیر خرخره

ای آنکه د‌ر مصاحبه ها می کنی سوال

جای جواب؛ کرد‌ه فقط ذکر تذکِره

ای آنکه هر کجا که فروماند‌ه از جواب

کرد‌ه ست روی تک تک اعصاب؛ سرسره

یاد‌ آر آنکه طی عموم مذاکرات

فرد‌ رقیب را تو نمود‌ی محاصره

چرخید‌ی از قد‌یم به آیند‌ه و سپس

د‌ر حال آمد‌ی تو به مانند‌ فرفره

هر چیز بد‌ به نام رقیبان کنی و بعد‌

هر چیز خوب بهر جناب ات مصاد‌ره

با اتهام و تهمت و توهین و افترا؟

نه؛ بلکه با فنون صحیح محاوره!

از حضرت مشایی و امثال آن عمو

بگرفته هی معاضد‌ت و هی مشاوره

از بس اصیل! بود‌ه تمام اصول تو

پایین کشید‌ه است رقیب تو؛ کرکره

با شرق و غرب د‌عوی جنگ آوری زد‌ی

با گابن و کومور، نمود‌ی مذاکره

از راست د‌ر شد‌ی و ز چپ کرد‌ه ای ورود‌

از د‌ر برون کنند‌ و د‌رآیی ز پنجره

یک بار هم بیا که به اشعار ناب خویش

گلواژه سر کنی و نمایی مشاعره

گفتی به «د‌ه د‌قیقه» کنی محو و منهد‌م

«باطل» فقط توسط قد‌ری «مناظره»

آن هشت سال؛ از سخنانت؛ فتاد‌ه است

بنیان باطل از همه سو د‌ر مخاطره

ای مرد‌ د‌ه د‌قیقه ای؛ ای د‌ه د‌قیقه ات

قد‌ر هزار سالِ پر از د‌رد‌ و خاطره...

«باطل» نشسته ماستِ خود‌ می خورد‌ ؛ بهل

گفتم همین که ماست تموم شد‌ ؛ خود‌ش بره...

 
 اخبار سیاسی  -  قانون


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله مصباح: انتخاب احمدی‌ نژاد معجزه بود


هنوز هم شاه‌بیت سخنان هاشمی رفسنجانی انتقاد از محمود احمدی‌نژاد است. او این روزها بیش از هرکس دیگری، رئیس‌جمهور سابق ایران را مورد هدف قرار می‌‎دهد و از زمان ریاست او انتقاد می‌کند و آن روزها را روزهای تلخ ایران می‌داند.

خبرگزاری ایسنا: هنوز هم شاه‌بیت سخنان هاشمی رفسنجانی انتقاد از محمود احمدی‌نژاد است. او این روزها بیش از هرکس دیگری، رئیس‌جمهور سابق ایران را مورد هدف قرار می‌‎دهد و از زمان ریاست او انتقاد می‌کند و آن روزها را روزهای تلخ ایران می‌داند. نمونه بارز آن، سخنان اخیر هاشمی و قیاس اقدامات دولت احمدی‌نژاد به مرض هاری بود.

نامه‌ نیوز در ادامه نوشته است: آیت‌الله هاشمی در این سخنان نقدی نیز به رفتار برخی از روحانیون داشت که طی این سال‌ها از احمدی‌نژاد حمایت کردند و زمینه رشد او را فراهم آوردند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این حمایت‌ها گفت: «روحانیت هم انصافاً مقصرند در معرفی او (احمدی‌نژاد) و حمایت از او که هنوز هم خیلی‌هایشان دست برنداشته‌اند!»

سوالی که در این میان مطرح است این مسأله است که منظور هاشمی از روحانیون حامی احمدی‌نژاد چه کسانی است؟ با بازخوانی تاریخ و مرور برخی سخنرانی‌ها و گفت‌وگوها به راحتی می‌شود افراد مورد نظر هاشمی رفسنجانی را پیدا کرد.

یکی از مهم‌ترین این روحانیون، آیت‌الله مصباح یزدی است؛ کسی که در جریان انتخابات 84 و بعد از آن در قامت حامی اصلی محمود احمدی‌نژاد وارد میدان شده بود و از او در مقابل دیگر جریان‌های سیاسی دفاع می‌کرد. مصباح اصرار زیادی نیز در پیوند دادن احمدی‌نژاد با عالم غیب داشت که می‌شود به نمونه‌هایی از آن اشاره کرد.

امام عصر برای احمدی‌نژاد دعا می‌کند

مصباح یزدی در سخنان در مورد انتخاب شدن احمدی‌نژاد گفت: «دیشب‌ یکی‌ از دوستان‌ حاضر در جلسه‌ نقل‌ کرد قبل‌ از برگزاری‌ مرحله اول‌ انتخابات‌ به‌ محضر یکی‌ از علمای‌ اهواز رسیدم‌. ایشان‌ گفت‌ نگران‌ نباشید، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور می‌شود. ایشان‌ گفته‌ بود که‌ شخصی‌ شب‌ بیست‌ و سوم‌ ماه‌ رمضان‌ در حال‌ احیا پیش‌ از نیمه شب‌ به‌ خواب‌ می‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا می‌شود که‌ بلند شو برای‌ احمدی‌نژاد دعا کن‌، وجود مقدس‌ ولی‌عصر (عج‌) دارند برای‌ احمدی‌نژاد دعا می‌کنند. می‌گوید من‌ حتی‌ اسم‌ احمدی‌نژاد را نشنیده‌ بودم‌ و اصلاً او را نمی‌شناختم‌! خود ایشان‌ نیز در تاریخ‌ دهم دی‌ماه‌ قاطعانه‌ گفته‌ بود که‌ من‌ رئیس‌جمهور خواهم‌ شد. کسانی‌ با او شوخی‌ می‌کردند که‌ این‌ چه‌ حرفی‌ است‌ می‌زنی‌؟ چه‌ کسی‌ به‌ تو رأی‌ می‌دهد؟ چه‌ کسی‌ تو را می‌شناسد؟ گفته‌ است‌ این‌ قول‌ یادتان‌ باشد، امروز 10 /10 /83 است‌، من‌ رئیس‌جمهور خواهم‌ شد! حالا خواب‌ دیده‌ یا کسی‌ به‌ او گفته‌ است‌ من‌ نمی‌دانم‌!»

انتخاب احمدی‌نژاد معجزه بود

همچنین ایشان در اولین‌ دیدار خود با احمدی‌نژاد پس‌ از انتخابات‌ ریاست‌جمهوری‌ خطاب به وی گفتند: «خدای‌ متعال‌ را شاکریم‌ که‌ زمینه انتخاب‌ چنین‌ شخصیتی‌ برای‌ این‌ دوره خاص‌ از انقلاب‌ را فراهم‌ کرد و آیندگان‌ به‌ این‌ نتیجه‌ خواهند رسید که‌ انتخاب‌، مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات‌ بود و از این‌ رو توفیق‌ شکر این‌ نعمت‌ را از خداوند خواستاریم‌. عنایات‌ حضرت‌ ولی‌عصر(عج‌) یار ملت‌ ایران‌ بود که‌ به‌ چنین‌ موفقیتی‌ دست‌ یافت‌ و تلقی‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ نفخه الهی‌ که‌ در این‌ زمان‌ در جامعه ما دمیده‌ شده‌ و آثارش‌ در علاقه بیشتر مردم‌ به‌ دین‌ و اندیشه‌های‌ اسلامی‌ ظهور یافته‌، مرتبه‌ای‌ از مراتب‌ چیزی‌ است‌ که‌ در زمان‌ پیامبر اسلام(ص) تحقق‌ پیدا کرد و ان‌شاءالله مرتبه کاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولی‌عصر(عج‌) تحقق‌ خواهد یافت‌».

شایان ذکر است که بعد از نزدیکی مشایی به احمدی‌نژاد، رابطه مصباح یزدی با او تیره شده و حتی مصباح ادعا کرد که احمدی‌نژاد توسط مشایی سحر شده است.

درس دادن نامه به رئیس‌جمهور آمریکا در مدارس

دیگر روحانی که حامی سرسخت احمدی‌نژاد طی سال‌های گذشته بوده، آیت‌الله احمد جنتی است. حمایت‌های او از احمدی‌نژاد مورد اعتراض بسیاری از جریان‌های سیاسی کشور شد. زیر آنها اعتقاد داشتند که دبیر شورای نگهبان نباید به صورت علنی از یک نامزد ریاست جمهوری حمایت کند. اما آیت‌الله جنتی در جلوت و خلوت از رئیس دولت‌های نهم و دهم حمایت می‌کرد. جملات او در حمایت از نامه احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور آمریکا نمونه بارز این حمایت‌ها بود. دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: «این نامه (نامه احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور آمریکا) فوق‌العاده است و عقیده من این است که از الهامات خدا بود ... توصیه می‌کنم این نامه را بچه‌ها همه بخوانند و در مدارس و دانشگاه‌ها خوانده شود و صداوسیما نیز مکرر آن را بخواند ... این‌گونه حرف زدن، الهام خداوند است.»

مادرم به خوابم آمد و گفت به احمدی‌نژاد رأی بده


او در یکی دیگر از خطبه‌هایش می‌گوید: «مردم با اشک و نذر و نیاز و توسل به خدا در سوم تیر یکی از هم‌قدهای خود را انتخاب کردند. کمک خدا در حادثه، مشهود است. یکی از دوستان نقل می‌کرد آن زمان سوار تاکسی شده بود و راننده تاکسی گفته بود من می‌خواهم به آقای احمدی‌نژاد رأی بدهم؛ زیرا مادرم که چند سالی است مرده دیشب به خوابم آمده و گفته به احمدی‌نژاد رأی بده.»

او در یکی از گفت‌وگوهای خود نیز در حمایت از احمدی‌نژاد گفته بود: «حمایت من از آقای رئیس‌جمهور یکی به دلیل حمایت‌های "آقا" بوده است و دیگر اینکه غالباً مواضع و شاخصه‌های وجودی رئیس‌جمهور را می‌پسندم؛ مانند ساده‌زیستی، تواضع، پرکاری، عدالتخواهی صادقانه، علاقه به خدمت به محرومین، شهامت و شجاعت در اقدام به کارهای سنگین و احیاناً خطرناک، مبارزه با ظلم، فساد، استکبار و سلطه‌طلبان زورگو در حد تحقیر آنها و برخورد از موضع قدرت با آنها، ابتکار در عمل که همیشه حرف اول را مبتکران می‌زنند. این مجموعه خصالی است که من در هر که باشد او را دوست دارم و از او حمایت می‌کنم و این خصال در افراد گذشته وجود نداشته یا کمتر وجود داشته است و مردم هم به همین دلیل، آن آراء بالا را به او دادند».

یکی دیگر از فقهای شوای نگهبان یعنی آیت‌الله مؤمن در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 88 وارد میدان حمایت از محمود احمدی‌نژاد شد و گفت: «او در یکی از گفت‌وگوهای خود در حمایت از احمدی‌نژاد گفته بود: «من آقای احمدی‌نژاد را از سه نامزد دیگر بهتر می‌دانم. باید فردی از سوی مردم انتخاب شود که صلاحیت لازم برای اداره مملکت داشته باشد و خواسته و دستورات پیامبر(ص) و امامان(ع) را برآورده سازد.»

آیت‌الله محمد یزدی نیز در جریان انتخابات 88 از احمدی‌نژاد حمایت کرد و در بیانیه‌ای که بعدها برخی از اعضای جامعه مدرسین آن را تکذیب کردند، اعلام کرد که نظر جامعه مدرسین در انتخابت 88 احمدی‌نژاد است. در بخشی از این بیانه آمده بود «جناب آقای احمدی‌نژاد در مقایسه با سایر افراد به ارزش‌های اسلامی توجه بیشتری داشته و شاخص‌های مورد نظر امام و رهبری را رعایت می‌نماید. نظر شخصی بنده به عنوان یکی از اعضای جامعه مدرسین قبلا اعلام شده است و مجددا عرض می‌کنم به هیچ وجه مجوز شرعی برای عبور از آقای احمدی‌نژاد را ندادیم و البته این نظر شخصی بنده است.»

روحانیون دیگری نیز هستند که در بیانات خود به صورت غیرقابل باوری از احمدی‌نژاد حمایت کرده بودند که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنم.

محبوب‌ترین و بهترین دولت


حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در مورد دولت احمدی‌نژاد بر این باور بود که: «این دولت، از زمان مشروطیت تاکنون محبوب‌ترین و بهترین دولت بوده است»؛ یا حجت‌الاسلام رهدار، مدیر سابق مرکز تاریخ معاصر مؤسسه امام خمینی (ره) اعتقاد دارد که: «در این دوره از انتخابات، مانند ائتلاف شش نفره‌ای که در جنگ جمل علیه امام علی (علیه‌السلام) برپا شد، ائتلافی مقابل احمدی‌نژاد شکل گرفت. آنها چون دیدند یک بچه مسلمان پیرو خط ولایت آمده، همه مقابل او ائتلاف کردند، اما در نهایت شکست خوردند.»

تشبیه نامه احمدی‌نژاد به نامه پیامبر


حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، نامه احمدی‌نژاد را به نامه پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) تشبیه کرده و می‌گوید: «پاسخ ندادن به نامه یا حتی بی‌ادبی آن‌ها به آن، از شخصیت نویسنده نمی‌کاهد؛ بلکه اعتبار مخاطبِ ‌نامه را کاهش می‌دهد؛ چنانکه پاره شدن نامه پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) توسط خسرو پرویز، چیزی از اعتبار پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نکاست و خسرو پرویز را برای همیشه تاریخ، سرافکنده ساخت.»

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، از اعضای جبهه پایداری و مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت در دولت نهم در مورد جایگاه احمدی‌نژاد در کشورهای غربی می‌گوید: «در سفر شانگهای، خانم‌های هندو آمدند و با دست‌مالیدن بر شیشه اتومبیل رئیس‌جمهور، خواستند خودشان را متبرک کنند.»

به نظر می‌رسد هاشمی رفسنجانی با اشاره به حمایت روحانیون، می‌خواهد به این نکته اشاره کند که احمدی‌نژاد خود هیچ نداشت و برخی با بزرگ کردن او و مقایسه او با اولیای خدا، زمینه را برای انحراف ایجاد شده در کشور فراهم کردند. به نظر می‌رسد لازم است بسیاری از روحانیون دلیل این اغراق‌های خود از احمدی‌نژاد را در سال‌های گذشته برای مردم توضیح دهند که آیا واقعا احمدی‌نژاد اینگونه بود یا اینکه مقاصد سیاسی باعث شده بود احمدی‌نژاد را اینگونه توصیف کنند.