اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معترضین عراقی وارد منطقه سبز شدند


خبرگزاری فرانسه از ورود معترضین عراقی به منطقه سبز بغداد خبر داد.

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فرانسه لحظاتی پیش از ورود معترضین عراقی به منطقه سبز بغداد خبر داد.

گفته می‌شود معترضین به دفتر نخست‌وزیری عراق یورش برده‌اند.

پیش از این نیز یک بار دیگر معترضین طرفدار مقتدی صدر وارد منطقه سبز بغداد شده و پارلمان را به تسخیر خود درآورده بودند.

برخی جریانات سیاسی در عراق نسبت به آنچه فساد در دستگاه‌های حکومتی خوانده می‌شود، اعتراض دارند.

اسکای نیوز هم در خبری که مقامات عراقی هنوز آن را تائید یا رد نکرده‌اند، از کشته شدن 3 نفر در درگیری‌های منطقه سبز خبر داده است.

معترضین عراقی دوباره وارد منطقه سبز شدند


ویدیو مرتبط :
آوارگان عراقی وارد سوریه شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جهان وارد یک منطقه خطر جدید شد



جهان,منطقه خطر,واردشدن جهان به منطقه خطر

جهان وارد یک منطقه خطر جدید شد

دبیراجرایی کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییرات جوی گفت: با افزایش بی سابقه سطح دی اکسید کربن در اتمسفر، جهان وارد یک منطقه خطر جدید شده است.»

به گزارش مهر، کریستیانا فیگورز دبیر اجرایی کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره تغییرات جوی طی بیانیه ای گفت: هفته گذشته وقتی مشخص شد که سطح دی اکسید کربن به 400 بخش در میلیون رسیده است، جهان از آستانه تاریخی خود عبور کرد و وارد یک منطقه خطر جدید شد.

سطح اندازه گیری شده توسط مونیتورهای آمریکا نشان می دهد که این سطح طی سه تا 5 میلیون سال در زمین مشاهده نشده است.

پیش از انقلاب صنعتی وقتی که انسان با سوزاندن سوختهای فسیلی نخستین گازهای کربن را وارد جو کرد، سطح دی اکسید کربن در جو حدود 280 بخش در میلیون بود که این سطح از دهه 1950 که ثبت آمار آغاز شده، به آهستگی و به تدریج افزایش یافته است.

مدتی بود که انتظار می رود سطح دی اکسید کربن از آستانه نمادین 400 بخش در میلیون عبور کند، اما فعالان این عرصه اظهار داشتند که این امر باید یک صدای بیدار باش در راه کاهش گازهای گلخانه ای از طریق سوخت فسیلی باشد.

فیگورز که به نمایندگی از این کنوانسیون سازمان ملل متحد بر مذاکرات جهانی در رابطه با محدود کردن تغییرات جوی که به گرم شدن زمین می انجام را برعهده داشته گفت: دنیا باید بیدار شود و این وضعیت را برای امنیت، رفاه و پیشرفت اقتصادی بشر حل کند. در مواجهه با خطر واضح کنونی، ما نیاز به یک پاسخ و خط مشی داریم که به واقع با این چالش رو به رو شود.

مذاکره کنندگان تحت نظارت سازمان ملل متحد تلاش می کنند که تاسال 2015 یک معاهده جدید جهانی در رابطه با تغییرات جوی ارائه کنند و تا سال 2020 آن را اجرایی کنند.

بسیاری از کشورهای جهان در همین حین تلاش می کنند که راهکارهای کوتاه مدتی تا پیش از 2020 پیدا کنند که بتوانند شکاف درحال افزایش بین اهداف کاهش کربن توافق شده و محدودیتهای کنونی را کم کنند.

فیگورز تأکید کرد: ما هنوز هم فرصت داریم تا وخیمترین تأثیرات تغییرات جوی را دفع کنیم، اما این فرصت نیازمند یک پاسخ سریع و شدید است.

مذاکرات تغییرات جوی با پیشرفتهای اندکی رو به رو می شوند و افزایش سالانه انتشار کربن موجب شده که بسیاری از دانشمندان نسبت به افزایش 3 تا 4 درجه سانتیگرادی دمای هوا تا پایان قرن حاضر ابراز نگرانی کنند./مهر