اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معتادان بیمه می شوند


قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: 300 میلیارد ریال در بودجه وزارت رفاه برای بیمه معتادان اختصاص یافته است.

ایرنا: 'علیرضا جزینی' شامگاه یکشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: برای اجرایی شدن بیمه معتادان، تعرفه ها به تصویب رسیده و به زودی بیمه معتادان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مصرف مواد سمی که توسط برخی از عطاری ها در اختیار معتادان قرار می گیرد، موجب افزایش مرگ و میر معتادان شده است افزود: برخورد با عطاری های غیر مجاز ضروری است.

وی اضافه کرد: اداره مراکز فروش متادون و داروهای ترک اعتیاد توسط افراد ناسالم و سودجوبسیار خطرناک است و موجب مرگ و میر معتادان می شود.

وی با بیان این که در استان همدان مراکز درمانی غیر مجاز وجود ندارد گفت: اگر نظارت جدی انجام نشود مرکز غیر مجاز ایجاد خواهد شد.

مصرف شیشه

جزینی مصرف بالای شیشه در ایران را یک خطر جدی توصیف کرد و گفت: علت 25 درصد از قتل ها در ایران به دلیل مصرف مواد مخدر صنعتی است.

وی علت 65 درصد از همسر آزاری ها و 55 درصد طلاق ها را نیز پیامدهای مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت:در حوزه دانش آموزی و دانشجویی خطر بزرگی احساس می شود.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای 50 هزار معتاد در سطح کشور باید مراکز اقامتی بلند مدت ایجاد شود تا بتوان علاوه بر درمان برای آنان که از طرف خانواده ها پذیرش نمی شوند سرپناه ایجاد کرد تا افراد دیگر را آلوده نکنند.

کشف 213 آزمایشگاه تولید شیشه

جزینی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 213 آزمایشگاه تولید شیشه در ایران کشف شده است، گفت: مواد مخدر صنعتی افزایش یافته و ساخت شیشه بسیار راحت شده و هر فردی در مدت چند ساعت این ماده صنعتی را می سازد.

وی افزود: در سال جاری 560 تن تریاک و مواد صنعتی و سنتی با منشا تریاک در ایران کشف و ضبط شده است و به ازای انهدام هر باند مواد مخدر 181 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی با بیان اینکه 84 درصد از تماس گیرندگان با مرکز مشاوره (09627) که به تازگی راه اندازی شده است، زنان هستند، گفت: 48 درصد از آنان در رابطه با مقابله با مواد صنعتی از جمله شیشه اظهار نگرانی می کنند .

اشتغالزایی برای معتادان تحت درمان

جزینی با بیان اینکه اشتغالزایی برای معتادانی که تحت درمان قرار گرفتند در اولویت است، گفت: با تفاهم نامه ای که با صندوق مهر امام رضا (ع) منعقد شده است قرار است برای کارآفرینان تا سقف 100 میلیون ریال تسهیلات داده شود و تاکنون 14 کارآفرین مراجعه کردند.

وی ادامه داد: همچنین برای آموزش معتادانی که درمان شدند کلاس های آموزشی و حرفه آموزی در نظر گرفته شد و قرار است 30 هزار نفر آموزش های فنی و حرفه ای را سپری کنند.

وی افزود: برای بازگرداندن معتادان به جامعه و ایجاد اشتغال آنان باید تلاش شود و اگر اعتبار نبود باید با مدیریت انجام شود.

مرگ و میر معتادان

جزینی با بیان اینکه در سال جاری مرگ و میر معتادان به دو هزار نفر رسیده است ، گفت: از این تعداد 200 نفر زن بودند که تعداد مرگ و میر معتادان در سال جاری 9.2 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در نظرسنجی هایی که از مردم انجام شده 92 درصد اولین آسیب اجتماعی را در کشور اعتیاد عنوان کردند و خواستار توجه بیشتر مسوولان به این امر شدند.

وی با بیان این که مواد مخدر بسیار حساس و مهم است افزود: جشنواره ایده های برتر با موضوع آسیب های اجتماعی در هفت استان کشور اجرا شده و پنج هزار و 570 ایده ارسال شده است و 70 ایده به عنوان شاخص استخراج شده که به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: شورای اجتماعی کشور مصوب کرد که 10 درصد از اعتبارات فرهنگی شهرداری برای پیشگیری از مواد مخدر هزینه شود که در این زمینه باید تلاش شود و ایجاد نمایشگاه دائمی نیز ضروری است.

وی از افزایش ظرفیت مرکز بازپروری ماده 16 همدان خبر داد و گفت: با ایجاد امکانات و تجهیزات ظرفیت این مرکز از 100 نفر به 200 نفر افزایش خواهد یافت.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در سفر یک روزه خود به همدان علاوه بر بازدید از مراکز ترک اعتیاد و بازپروری همدان در جشنواره ایده های برتر با موضوع آسیب های اجتماعی شرکت کرد.


ویدیو مرتبط :
خدا بال منی بیمه عاشقی زری بیمه+ متن آهنگ عاشق زری بیمه جهانبخش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت بیمه معتادان



اخبار,اخبار اجتماعی, بیمه معتادان


 اخبار اجتماعی - آخرین وضعیت بیمه معتادان

معاون اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر آخرین وضعیت بیمه معتادان را تشریح و اظهار کرد: به این منظور 300 میلیارد ریال در قانون بودجه لحاظ شده است.

به گزارش فارس، سید مجید حسینی با بیان اینکه امسال در بودجه 93 که در حال حاضر در مرحله اجراست 300 میلیارد ریال برای بیمه معتادان در قانون بودجه لحاظ شده است، اظهار کرد: این بودجه به ویژه به بیمه پایه معتادان اختصاص دارد.

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، دکتر ربیعی بر روی اجرای این قانون دستور صادر کردند که امسال اجرایی شود.

معاون اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه متاسفانه سال گذشته به دلیل اینکه اعتبارات دیر ابلاغ شد و تخصیص یافت این قانون اجرا نشد اظهار کرد: امیدواریم امسال با عزمی که در وزرا دیده‌ایم این قانون اجرایی شود.

حسینی در پاسخ به اینکه آیا معتادان بهبود یافته در اولویت بیمه شدن خواهند بود؟ گفت: همه معتادان و خانواده‌های آنها در برنامه پوشش بیمه‌ای قرار دارند.
 اخباراجتماعی - فارس