اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معتادان به سلفی حتما بخوانند!


برابر گزارش‌هایی که در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده در سال جاری میلادی قربانیان سلفی‌گرفتن بیش از کسانی بوده که در حمله کوسه‌ها جان خود را از دست داده‌اند. به تازگی یک گردشگر ژاپنی قربانی سلفی گرفتن در تاج‌محل شد. فرارو: برابر گزارش‌هایی که در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده در سال جاری میلادی قربانیان سلفی‌گرفتن بیش از کسانی بوده که در حمله کوسه‌ها جان خود را از دست داده‌اند. به تازگی یک گردشگر ژاپنی قربانی سلفی گرفتن در تاج‌محل شد.


به گزارش دویچه وله، گرفتن عکس یادگاری از خود با دوربین تلفن‌های همراه به شدت رواج یافته و شبکه‌های اجتماعی پر از "سلفی"های کاربران شده است.

هفته گذشته یک گردشگر ۶۶ ساله ژاپنی که قصد داشت با دوستش عکس یادگاری بگیرد از پله‌های تاج‌محل در آگرای هند به پائین سقوط کرد و ساعتی بعد در بیمارستان درگذشت.

در پی این حادثه یک وب‌سایت آمریکایی به بررسی حوادث مشابه پرداخته و نوشته، در ۹ ماه گذشته ۲۰ نفر جان خود را هنگام گرفتن سلفی از دست داده‌اند.

هشدار به سلفی‌بگیران

روزنامه آلمانی "زود دویچه" در گزارشی که سه‌شنبه (۲۲ سپتامبر/ ۱ ۳۱ شهریور) منتشر شد با استناد به بررسی‌های انجام شده نوشت، مردم خطر سلفی گرفتن را به نسبت حوادثی مانند حمله کوسه‌ها جدی نمی‌گیرند.

بنابر این گزارش، در حالی که درباره خطر حمله کوسه‌ها هشدارهای فراوانی داده می‌شود و بارها درباره آن فیلم سینمایی تهیه شده، امسال در سراسر جهان ۱۲ نفر در چنین حوادثی جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته "زود دویچه" مقایسه این دو آمار گرچه حیرت‌آور است، باید در نظر داشت که شمار کسانی که سلفی می‌گیرند قابل قیاس با افرادی که در معرض حمله کوسه قرار گرفته‌اند نیست.

با این همه افزایش حوادث مرتبط با سلفی گرفتن بسیاری از کشورها، به ویژه مقصدهای محبوب گردشگران را به فکر چاره‌جویی انداخته است.

وزارت کشور روسیه چند ماه پیش برشوری برای گردشگران آماده کرد که در آن تاکید شده "سلفی گرفتن می‌تواند به بهای جان تمام شود".

تعطیلی پارک به خاطر سلفی

سال گذشته در پایگاه اینترنتی اداره حمایت از مصرف‌کنندگان منطقه "کورسک" روسیه در بخش مقابله با شپش هشدار داده شد: «کسانی که به صورت مرتب با دیگران سلفی می‌گیرند، در معرض انتقال شپش قرار دارند.»

کاربران اینترنتی به این اطلاعیه واکنش تمسخرآمیز نشان داده‌اند. آنان به شوخی می‌گویند که به دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه، نیز که علاقه خاصی به سلفی گرفتن دارد در این مورد به شدت هشدار داده شده است.

با این حال دولت روسیه یک راهنمای گرفتن سلفی منتشر کرده و در آن از مردم و گردشگران خواسته هنگام گرفتن این‌گونه عکس‌ها از ایستادن بر لبه پله‌ها، پرتگاه‌های کوهستانی و دیگر مکان‌های مرتفع خودداری کنند.

چند ماه پیش دختر ۱۸ ساله‌ای در رومانی که برای سلفی گرفتن با مترو روی سقف یکی از واگن‌ها رفته بود بر اثر برخورد با سیم‌های برق فشار قوی دچار برق‌گرفتگی شد و درگذشت.

در همین حال یک پارک جنگلی در آمریکا به دلیل رفتار مخاطره‌آمیز بازدیدکنندگانی که با خرس‌ها عکس سلفی می‌گرفتند به طور موقت تعطیل شده است.


ویدیو مرتبط :
معتادان سلفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاربران اینترنت حتما بخوانند/ مصوبه جدید تغییر قیمت اینترنت/ جدول



مصوبه جدید تغییر قیمت اینترنت/ محاسبه نرخ اینترنت براساس حجم دانلود

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درحال بررسی طرحی است که براساس آن نرخ اینترنت کاربران به ازای حجم دانلود دریافتی محاسبه شود و فروش حجمی اینترنت از سوی شرکتهای اینترنتی به ازای هر گیگابایت دانلود، نرخ مشخصی داشته باشد.

حسن رضوانی - معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این نرخ های جدید اینترنت حداکثر تا دوماه آینده اعلام می‌شود، تصویب این تعرفه ها را با هدف امکان نظارت بر فروش حجمی اینترنت عنوان کرد.

وی با تاکید براینکه مصوبه قیمت و تعرفه اینترنت حجمی برای رفع پاره ای از اشکالات از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به معاونت صدور مجوز رگولاتوری ارجاع داده شده است، ادامه داد: با رفع این اشکالات این طرح در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی و پیش بینی می‌شود که حداکثر تا دو ماه آینده تصویب نهایی شود.

رضوانی تفاوت این مصوبه را با مصوبه تعرفه های فعلی اینترنت مربوط به فروش حجم دانلود از سوی شرکتهای اینترنتی برشمرد و گفت: تاکنون فروش حجمی اینترنت قیمت و تعرفه قانونی مشخصی نداشت اما با این مصوبه در فروش حجمی اینترنت وحدت رویه ایجاد شده و کاربر به راحتی می تواند محاسبه کند که چه مقدار اینترنت مصرف کرده و چه مبلغی را باید بپردازد.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه تاکنون شرکتهای اینترنتی برای فروش اینترنت سقف حجم دانلود اعلام می کردند، افزود: برای مثال کاربر به ناچار باید اینترنت با دانلود 4 یا 5 گیگابایت بر ثانیه را برای یک ماه خریداری می کرد اما در مصوبه جدید کاربر این اختیار را دارد که حجم دانلود را به ازای مصرف ماهانه و سالانه خود انتخاب کند و تنها بابت همان مصرفی که دارد هزینه اش را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: شاید در نگاه اول این مصوبه تغییر محسوسی برای نرخ اینترنت کاربران به همراه نداشته باشد اما با توجه به رقابت شرکتها و سقف های تعرفه ای برای حجم دانلود، در نهایت این قیمتها به نفع کاربر نهایی خواهد بود.

رضوانی گفت: این طرح از سوی معاونت صدور مجوز رگولاتوری و با مشورت و همکاری شرکت های زیرساخت و مخابرات و شرکتهای اینترنتی به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد داده شده است که در جلسات آینده این کمیسیون نهایی می‌شود.

به گزارش مهر، این درحالی است که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مردادماه سال گذشته طرحی را به تصویب رساند که براساس آن نحوه ارائه سرویسهای پرسرعت اینترنت (ADSL) شفاف سازی شده و براساس آن اپراتورهای ارائه دهنده این سرویس نباید هیچگونه محدودیتی در میزان حجم آپلود، دانلود و زمان اتصال در طول دوره ارائه خدمات ایجاد کنند.

جدول فعلی نرخ استفاده از اینترنت ADSL

به گزارش مهر، نرخ استفاده از اینترنت پرسرعت مبتنی بر فناوری ADSL به شرح زیر اعلام شده است که این ارقام با توجه بهنرخ اشتراک و میزان حجم دانلود کاربران تغییر می کند.

 

تعرفه حداکثر ضریب اشتراک پهنای باند
59200 ریال 64 کیلوبیت بر ثانیه
99200 ریال 128 کیلوبیت بر ثانیه
125600ریال 256 کیلوبیت بر ثانیه
204800 ریال 512 کیلوبیت بر ثانیه
383200 ریال 1024 کیلوبیت بر ثانیه
745600 ریال 2048 کیلوبیت بر ثانیه

 

نرخ اشتراک و میزان دانلود

نرخ اشتراک و میزان دانلود با توجه به سرعت اتصال خطوط برای کاربران ADSL در جدول زیر آمده است. (نرخ اشتراک 1 به 10 به معنای استفاده همزمان حداکثر 10 نفر از ظرفیت یک خط

است).

سرعت اتصال خط  برحسب کیلوبیت برثانیه

نرخ اشتراک1 به 1

نرخ اشتراک 1 به 10

حداکثر مقدار دانلود با نرخ اشتراک یک به یک در یکماه برحسب گیگابایت

 

حداکثر مقدار دانلود با نرخ اشتراک یک به ده در یکماه برحسب گیگابایت

 

حداکثر سرعت دانلود حداکثر سرعت دانلود
64 8 0.8 20 2
128 16 1.6 41 4
256 32 3.2 83 8
512 64 6.4 165 16
1024 128 12.8 331 33
2048 256 25.6 663

 

به گزارش مهر، عموما ظرفیت خطوط اینترنت براساس کیلوبیت بر ثانیه (kbps) سنجیده و سرعت دانلود براساس کیلوبایت (kBps) اندازه گیری می شود که روش تبدیل آنها به یکدیگر با استفاده از فرمول ظرفیت تقسیم بر 8 مساوی سرعت قابل حصول است و لازم است کاربران در زمان اندازه گیری ظرفیت خط و یا سرعت دانلود خود به این واحدها توجه کنند.

در صورتیکه کاربران سرویس اینترنت پرسرعت شکایتی در این رابطه از اپراتورهای خود داشته باشند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی www.cra.ir ، تماس تلفنی، نمابر و یا مکاتبه می توانند شکایت خود را به رگولاتوری منعکس کنند./مهر