اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معتادان ایران دقیقا چندنفر هستند؟


معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: تاکنون یک میلیون و 328 هزار معتاد در کشور شناسایی شده اند که 132 هزار و 500 نفر آنان زن هستند.

خبرگزاری مهر: معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: تاکنون یک میلیون و 328 هزار معتاد در کشور شناسایی شده اند که 132 هزار و 500 نفر آنان زن هستند.

بابک دین پرست صبح یکشنبه در همایش بهبود یافتگان مواد مخدر در استان کرمانشاه که در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه 75 درصد از معتادین دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا هستند به گونه ای که 22 درصد آنان دارای مدرک تحصیلی لیسانس، 22درصد فوق دیپلم و 38درصد نیز دیپلم هستند.

وی افزود: طبق اعلام سازمان ملل تا سال 2010 میلادی، 230 میلیون نفر در جهان برای یکبار هم که شده از مواد مخدر استفاده کرده اند که رقم هشدار دهنده ای است.

دین پرست، کسب لذت، کنجکاوی، تفریح و رفع مشکلات روحی را از مهمترین عوامل گرایش به اعتیاد در جامعه عنوان کرد.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه و با اعلام اینکه سال گذشته سه هزار و 56 نفر بر اثر مصرف موارد مخدر در کشور جان خود را از دست داده اند، خاطرنشان کرد: این میزان مرگ در مقایسه با سال 90 چیزی حدود 15درصد کاهش نشان می دهد.

دین پرست همچنین با بیان اینکه سال گذشته در استان کرمانشاه 95 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر جانشان را ازدست داده اند، گفت: این استان در بحث اعتیاد رتبه هفتم کشور را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وجود پنج هزار و 233 مرکز درمانی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون 755 هزار نفر در این مراکز مشغول درمان هستند.

دین پرست همچنین از وجود 18 مرکز درمانی نیز برای معتادین خطرناک که شدت اعتیاد آن ها بسیار زیاد است، خبر داد.

وی در ادامه از تولید داروی های گیاهی روانگردان جدید به نام "NPS" خبر داد و گفت: این ماده شادی آفرین بوده و از عوارض زیادی همانند شیشه برخودار است و خانواده ها باید نظارت بیشتری در خصوص فرزندان خود داشته باشند.

دین پرست در پایان از پیش بینی اعتبار 20 میلیارد تومانی در اعتبارات فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کمک به بهبودی معتادین خبر داد.


ویدیو مرتبط :
گلچینی معتادان گمنام ایران حتما ببینید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان بدهی خارجی ایران دقیقا چقدر است؟



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بدهی‌های خارجی ایران

 بدهی‌های خارجی ایران به کمتر از ٦ میلیارد دلار رسید.

بررسی آمارهای ارایه شده از سوی بانك مركزی نشان می‌دهد بدهی‌های خارجی ایران اندكی بیشتر از ٥ میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار است كه این رقم بدهی‌های كوتاه‌مدت و بلندمدت ایران را تشكیل می‌دهد.

  برآوردها حاكی از آن است كه در سال جاری یك میلیارد و ٤٧ میلیون دلار از بدهی‌های خارجی ایران سررسید شود.   بدهی‌های خارجی ایران در سال ١٣٩٠ بیش از ١٩ میلیارد دلار برآورد شده است و به این ترتیب حجم بدهی‌ها در چهار سال اخیر كاهشی قابل توجه را تجربه كرده است. 

ایران یكی از كمترین بدهی‌های خارجی را در میان كشورها دارد كه البته تحریم گسترده بین‌المللی در این میان بی‌تاثیر نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر بانك جهانی و دیگر نهادهای بین‌المللی از اعطای تسهیلات به ایران خودداری كرده‌اند چرا كه با توجه به قطع مراودات بین‌المللی ایران با نظام بانكی جهان سبب شده است دریافت تسهیلات خارجی برای ایران مشكل شود.

  برخی معتقدند فرصت كنونی برای ایرانی كه می‌خواهد ارتباطی دوباره با جهان برقرار كند، فرصت ویژه‌ای است چرا كه ایران می‌تواند از این موقعیت بهره بالایی ببرد. 

بر اساس این گزارش تركیب بدهی‌های خارجی نشان می‌دهد تنها ٤٥٤ میلیارد دلار از بدهی خارجی ایران بدهی كوتاه‌مدت است اما ٥ میلیارد و ٣١ میلیون دلار از این رقم بدهی میان‌مدت و بلندمدت ایران است كه در بخش عمده‌ای از آن پس از سال ١٣٩٧ سررسید خواهد شد.

 اخبار اقتصادی  -  اعتماد