اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معتادان ایرانی در چه سن و سالی هستند؟


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیشترین معتادان کشور بین 25 تا 35 سال دارند که ایمن سازی این گروه سنی از اهمیت زیادی برخوردار است.

خبرگزاری ایرنا: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیشترین معتادان کشور بین 25 تا 35 سال دارند که ایمن سازی این گروه سنی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ˈ بابک دین پرست ˈ روز دوشنبه افزود: با توجه به اینکه معتادان بیشتر در سنین جوان قرار دارند، این ستاد با اتخاذ رویکرد متوازن کاهش عرضه و تقاضا به موضوع پیشگیری فرهنگی و اجتماعی برای ایمن سازی آحاد سالم و در معرض خطر اهمیت فراوانی داده است.

وی با اشاره به اینکه باید سپردفاعی برای نوجوانان و جوانان در برابر تجربه یا سوء مصرف انواع مواد ایجاد شود، اظهار داشت: مهمترین اقدامات صورت گرفته در سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد طی شش ماهه نخست سالجاری شامل ارایه خدمات پیشگیری به خانواده ها از طریق ترویج، تقویت برنامه های اطلاع رسانی و آگاه سازی، آموزش مهارت های زندگی و شناسایی خانواده های در معرض خطر و ارایه مشاوره به آنان است.

دین پرست، ارتقای برنامه های جایگزین با هدف ترویج تحرک و نشاط اجتماعی، گنجاندن مطالب مناسب و ارایه راه های پیشگیری در کتب درسی، آموزش معلمان، مربیان و اساتید، ترویج خدمات مشاوره ای در دانشگاه ها را از دیگر اقدامات فرهنگی صورت گرفته طی این مدت عنوان کرد.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: تولید محتوای علمی و آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد شامل تولید و توزیع نشریات پیشگیری نوین ویژه والدین، مدیران و مشاوران مقطع متوسطه دولتی و برنامه ریزی علمی به منظور درج مطالب علمی در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد از برنامه هایی بوده که برای آگاهی دانش آموزان از خطرات اعتیاد در دست اقدام است.

دین پرست، تدوین، تولید و توزیع بسته های آموزشی ( کتابچه ، بروشور یا لوح فشرده ) ویژه والدین دانش آموزان مدارس مقاطع راهنمایی و متوسطه دولتی، مدیران، مربیان پرورشی، معلمان از اقداماتی است که امسال صورت می گیرد.


ویدیو مرتبط :
شباهت کاتارا در سن نوجوانی و کهن سالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرترین زن ایرانی در سن ۱۴۲ سالگی درگذشت



 

پیرترین زن ایرانی در سن ۱۴۲ سالگی درگذشت

 

«شهربانو مولایی » (كهنسال ترین زن ایرانی)، در ۲۸ مرداد ماه سال جاری در روستای «شال قون» از توابع شهرستان سراب واقع در استان آذربایجان شرقی در سن ۱۴۲ سالگی درگذشت.

 

مرگ كهنسال ترین زن ایرانی در حالی رخ داد كه سن دقیق این زن هنوز مشخص نشده است و به گفته فرزندان وی، این بانو۱۴۲ سال سن داشت، اما بنا به استناد شناسنامه و قوانین ثبت شده در سازمان ثبت احوال وی متولد سال ۱۲۷۸ بوده كه در هنگام مرگ این زن ۱۱۱ سال داشته است.