اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاینه ماهواره‌ای بیماران در استرالیا


صدها نفر از ساکنان مناطق دورافتاده در استرالیا برای مراقبت از سلامت چشم‌هایشان با فن‌آوری ماهواره‌ای معاینه می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: صدها نفر از ساکنان مناطق دورافتاده در استرالیا برای مراقبت از سلامت چشم‌هایشان با فن‌آوری ماهواره‌ای معاینه می‌شوند.

متخصصان چشم‌پزشکی در استرالیا از نوعی فن‌آوری برای معاینه بیماران خود بهره می‌گیرند که با کمک آن تصاویری از شبکیه چشم بیماران تهیه و از طریق ارتباط ماهواره‌ای بارگذاری شده تا مورد ارزیابی متخصصان در شهرهای بزرگ قرار گیرد.

به گفته این متخصصان، ساکنان مناطق دورافتاده در این کشور که هدف اصلی برای طراحی و بهره‌گیری از این فن‌آوری بوده‌اند، حدود چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به نابینایی برگشت‌ناپذیر هستند.

برخی از انواع بیماری‌های چشمی و نابینایی با انجام معاینات عادی و اولیه قابل پیشگیری هستند اما با این حال ساکنان مناطق دورافتاده و محروم به این خدمات اولیه دسترسی ندارد که در صورت ایجاد تغییرات لازم و مداخله به موقع می‌توان از نابینا شدن بیماران در بسیاری از موارد پیشگیری کرد.

به گفته متخصصان استرالیایی تاکنون 900 بیمار با کمک این فن‌آوری مورد معاینه قرار گرفته‌اند و 68 بیمارِ در معرض خطر نابینایی شناسایی شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
مهاجرت به استرالیا ، اقامت استرالیا ، ویزای استرالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پالیزدار، ماهواره، بیماران رهاشده، سی‌دی ظهور، قاتل ورزشکار و اسیدپاشی


دلایل تعویق حکم اسیدپاشی، کودک آزاری، پرونده پالیزدار، قاتل ورزشکار و سی دی ظهور از سوالات حاشیه مراسم تودیع رییس دادسرای کارکنان دولت بود.

عباس جعفری دولت‌ آبادی، دادستان تهران در حاشیه مراسم تودیع سرپرست سابق دادسرای کارکنان دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در مورد پرونده بیماران رها شده در اطراف تهران، گفت: وزارت بهداشت همکاری خوبی را در این زمینه شروع کرده و امیدواریم ظرف چند روز آینده بخش‌های عمده این پرونده تکمیل شود و بتوانیم پرونده را به دادگاه ارسال کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی مقصر در این پرونده شناخته شده‌اند؟ گفت: در خصوص این پرونده 11 نفر در بازداشت به‌سر می‌برند. این افراد صراحتا پذیرفته‌اند که در جابه‌جایی و انتقال بیماران نقش داشته و خود من نیز از آنها تحقیق کردم و دلایل کافی در خصوص اتهامات آنها در پرونده موجود است.

به گفته دادستان تهران در خصوص ابهامات موجود در پرونده مانند مشخصات برخی از بیماران و چگونگی ورود بیماران به بیمارستان تحقیقات بسیار خوبی انجام شده است: امیدواریم یک هفته تا 10 روز آینده بخش عمده‌ای از پرونده به دادگاه ارسال شود و تحقیقات در خصوص بخش مفتوح پرونده ادامه یابد. همانطور که پیش از این نیز بیان کردم افراد دستگیر شده از کارکنان مرکز درمانی هستند.

جعفری دولت‌آبادی درباره ادعای وزارت بهداشت مبنی بر هدف تخریب نظام سلامت با انتشار این خبر گفت: وزارت بهداشت در این ایام همکاری بسیار خوبی انجام داده است. در این خصوص کارهای تحقیقاتی زیادی لازم است که در حال انجام آنها هستیم و ما به هر نتیجه‌ای برسیم در فرصت مناسب اعلام می‌کنیم.





ماهواره با احترام به حقوق شهروندی جمع می شود


دادستان تهران در مورد اقدامات دادستانی در خصوص برخورد با دارندگان ماهواره گفت: وظیفه ذاتی پلیس اجرای قانون در مورد جمع آوری ماهواره ها است و معمولا این پرونده ها در دادسرای ارشاد مورد بررسی قرار می گیرد. در جلسه اخیر که با مسئولین پلیس داشتیم گزارشات خوبی ارائه شد و دادستانی تاکید کرد تا مسائل همراه با احترام به حقوق شهروندی انجام شود. قانون می گوید داشتن ماهواره جرم است و ما هم قانون را اجرا می کنیم و کسی که هم ماهواره داشته باشد جریمه می شود. اما نیروی انتظامی در جاهایی که نیاز به ورود به منزل بود تنها باید با حکم مقام قضایی وارد شود.

دلایل تعویق حکم اسیدپاشی

دادستان تهران در پاسخ به این ابهام که چرا حکم اسیدپاشی اجرا نشد، گفت: به محض اعلام این خبر که حکم اسیدپاشی اجرا نمی شود ابهامات زیادی بوجود آمد و رسانه های بیگانه گفتند این به دلیل مصاحبه های این خانم با آنها بوده است در حالی که اجرای چنین حکمی مستلزم تمهیدات پزشکی ویژه ای است چون باید فردی نابینا شود و قصاص برابر باشد. برای همین انجام این حکم مهم است و مثل زندانی کردن نیست. با این که تمهیدات دیده شده بود در روز اجرای حکم مشخص شد اجرا کننده حکم نمی تواند آن چه ما می خواهیم اجرا کند برای همین حکم به تعویق افتاد.

پرونده پالیزدار...

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده پالیزدار گفت: پرونده پالیزدار متهمانی داشت که برخی تبرئه شدند و سه متهم دیگر به ترتیب به شش سال ، سه سال و دو سال حبس محکوم شدند که البته آنها ادعاهای را مطرح کردند تا حکمشان اجرا نشود و بخشیده شوند ولی برای اجرای حکم احضار شدند. در مورد پرونده سعید مرتضوی باید بگویم این پرونده از سوی دادگاه منوط به وجود یک استعلام از یک مرجع بوده است اما مرجع صدور استعلام عنوان کرده که به سرعت نمی تواند این استعلام را در اختیار ما قرار دهد ما پرونده را بار دیگر از دادگاه گرفتیم و موارد دیگر را اضافه کردیم تا به واسطه اضافه شدن موارد جدید نیاز به استعلام نباشد ولی دادگاه باز هم وجود استعلام را ملزم دانست و پافشاری کرد. امیدواریم دلایل دیگری نیز مطرح کنیم تا نیاز به این استعلام نباشد.

بازداشت یک نفر در رابطه با سی دی ظهور

جعفری دولت آبادی در مورد آخرین وضعیت پرونده متهمان سی دی "ظهور نزدیک است" گفت: در این پرونده یک نفر دیگر بازداشت شده البته فرد دیگری چند روز پیش دستگیر و آزاد شد ولی در حال حاضر سه متهم در بازداشت هستند و تحقیقات ادامه دارد و هر کس که در تهیه ، تولید و توزیع فیلم نقش آفرینی کرده باشد تحت تعقیب قرار می گیرد و تمام مکان هایی که این فیلم را توزیع کنند مرتکب جرم شده اند زیرا این پرونده بسیار مهم و در حال تحقیقات است.

دادستان تهران در مورد پرونده شکایت دولت از مداحها گفت: در این پرونده رسیدگی ادامه دارد اگر مداحها به دادسرا بیایند اطلاع می دهیم ولی قرار نیست ما دائما در مورد یک پرونده اطلاع رسانی کنیم.

جعفری دولت آبادی درباره بازداشت برخی از افراد در بخش هایی از دولت، گفت: این سئوال کلی است اما در برخی حوزه های سیاسی مشکلاتی وجود داشت که البته افرادی از دولت بازداشت شدند. ولی این به مفهوم دشمنی ما با آنها نیست و قطعا به اتهامشان رسیدگی می شود.

«هانیه»-«نیما»

دادستان تهران درباره آخرین نتیجه رسیدگی به پرونده کودک‌آزاری «هانیه» و «نیما» هم گفت: این پرونده آماده ارسال به دادگاه است. در پرونده نیما نماینده‌ ویژه‌ای انتخاب کردیم، ‌اقدامات خوبی صورت گرفته اما این پرونده به شدت پرونده هانیه نیست و این کودک در شیرخوارگاه آمنه تحت مراقبت است. معاونت امور زنان دادستانی نیز این موضوع را پیگیری کرده تا مادر نیما را بیابد و با وی صحبت کند.

خبرنگار الجزیره آزاد شد

جعفری دولت‌آبادی در خصوص پرونده «دوروتی (هما) پرواز» خبرنگار ایرانی‌الاصل شبکه الجزیره هم گفت: وی روز گذشته آزاد شد. این فرد به سوریه رفته بود که نسبت به ورود و گذرنامه‌اش ایراد گرفته شد و به دلیل اینکه ایرانی ـ کانادایی بوده آن را به ایران بازگردانده و تحویل مقامات ایرانی شده بود. در این زمینه بررسی‌هایی صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که در خصوص گذرنامه این فرد هیچ مشکلی وجود ندارد و دستور آزادی وی را صادر کردیم.

عرفان کیهانی

خبرنگاری از دادستان تهران در خصوص دستگیری افراد عضو فرقه‌های عرفان‌های کیهانی و حلقوی سوال کرد که وی پاسخ داد: حدود یک سال است که این پرونده در دادستانی مطرح شده است. فردی در بحث توهین به مقدسات، ‌نشر اکاذیب، ‌دخالت در امور پزشکی، ‌دایر کردن کلاس‌های آموزشی غیرمجاز‌ و اخذ وجه نقش داشته است؛ البته یکی دو بار آزاد شد اما به دلیل اینکه اقدامات جدیدی انجام داد مجددا بازداشت شد. در حال حاضر به قرار بازداشتش اعتراض کرده و اکنون به دادگاه رفته است.

جعفری دولت‌آبادی گفت: این پرونده یکی از پرونده‌های مهم در حوزه مسائل انحرافی است و کارهای تحقیقاتی زیادی دارد.

همسر دکتر فاطمی

دادستان تهران در پاسخ به این سوال که همسر دکتر حسین فاطمی در بازداشت به سر می‌برد نیز اظهار کرد: وی بازداشت است. گزارشات بسیاری در مورد وی به ما واصل شده است. در خصوص اقداماتی که در رابطه با اموال برخی ایرانی‌ها، ‌ملاقات‌هایی که انجام داده و طلاهایی که به همراه داشته تحقیقات مفصلی صورت گرفته و تحقیقات ما همچنان ادامه دارد.

منبع: برنا