اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاینه رایگان چشم برای افراد بالای 40 سال



 

اخبار,اخباراجتماعی ,بیماری گلوکوم

سید مهدی مدرس زاده، رئیس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام این خبر گفت: بیماری گلوکوم (آب سیاه) دومین علت شایع نابینایی در سراسر جهان است و با توجه به قابل پیشگیری بودن آن در مراحل اولیه، غربالگری آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای تشخیص بیماری گلوکوم، افراد بالای 40 سال به صورت رایگان،در روز ۲۱ اسفند در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) به صورت رایگان معاینه چشم می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به مناسبت هفته جهانی گلوکوم افراد بالای 40 سال از نظر بیماری گلوکوم روز پنجشنبه، 21 اسفند از ساعت 8 صبح تا 16 در درمانگاه چشم بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) به صورت رایگان تحت معاینه قرار می گیرند.

سید مهدی مدرس زاده، رئیس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام این خبر گفت: بیماری گلوکوم (آب سیاه) دومین علت شایع نابینایی  در سراسر جهان است و با توجه به قابل پیشگیری بودن آن در مراحل اولیه، غربالگری آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

 وی افزود: بدین منظور هفته جهانی گلوکوم ( 17 تا 23 اسفند 1393) در سراسر جهان در جهت تاکید اهمیت این قضیه انتخاب شده است. در این راستا گروه گلوکوم دانشگاه علوم پزشکی ایران در نظر دارد در روز پنجشنبه 21 اسفند در درمانگاه چشم بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) معاینه رایگان چشم ( از نظر گلوکوم)  را برای افراد بالای 40 سال یعنی گروه در معرض خطر انجام دهد.


  اخبار اجتماعی  -   باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
بهترین کرم دور چشم بالای 40 سال/09120132883/کرم خاویار پریزن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان بالای ۳۰ سال کشور رایگان معاینه می شوند



اخبار,اخبار اجتماعی, معاینه رایگان

تمامی کلینیک‌های جراحی پستان که در کمپین سرطان صورتی اعلام آمادگی کرده‌اند، در روزهای پنج شنبه ۲۳ مهر و پنج‌شنبه ۷ آبان ۹۴ آماده معاینه رایگان پستان توسط اساتید جراح هستند.

معاینه رایگان پستان به منظور غربالگری و ارجاع افراد به کلینیک‌های تخصصی، یکی از برنامه‌های در دست اجرای کمپین سرطان صورتی می‌باشد.

در این برنامه که با مشارکت کلینیک‌های تخصصی داوطلب در سراسر کشور اجرا می‌شود، تمامی زنان بالای ۳۰ سال که تاکنون مورد معاینه سینه قرار نگرفته و تحت درمان به علت ابتلا به سرطان سینه نباشند می‌توانند از طریق وب سایت اختصاصی کمپین به نشانی bc.cancercharity.ir  ثبت نام نمایند که با توجه به شهر محل زندگی خود به نزدیک ترین کلینیک مشارکت کننده در کمپین معرفی می‌گردند تا به طور رایگان توسط اساتید و متخصصان جراح معاینه شوند.

این کمپین با هدف آموزش نشانه‌های سرطان سینه به زنان بالاتر از ۳۰ سال برای پیشگیری و مراجعه به موقع و تشخیص زود هنگام تا ۹ آبان در جریان است.

خیریه سرطان انستیتو کانسر ایران به عنوان مجری این برنامه کماکان در انتظار اعلام آمادگی موسسات درمانی بیشتری در سطح کشور به منظور پوشش این امر خداپسندانه است.


اخبار اجتماعی - مهر