اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون وزیر نفت هند: واردات نفت از ایران را 15 درصد کاهش می‌دهیم



تحریم‌های آمریکا علیه ایران,منابع پالایشگاهی واردات نفت هند از ایران

تغییر نظر هند برای واردات نفت از ایران
معاون وزیر نفت هند: واردات نفت از ایران را 15 درصد کاهش می‌دهیم


معاون وزیر نفت هند گفت: هند قصد دارد در سال مالی جاری واردات نفت خام از ایران را به میزان 15 درصد کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز سخنان ویوک رائه معاون وزیر هند در حالی است که وزیر نفت این کشور اخیرا گفته بود که این کشور قصد دارد واردات نفت خام خود از ایران را در سطح سال مالی گذشته حفظ کند.

ام ویراپا مویلی وزیر نفت هند هفته گذشته گفت که واردات نفت از ایران باید در سطح 260 هزار بشکه در روز( به میزان سال مالی 2012-2013) حفظ شود تا بتوانیم در بحبوحه بحران کاهش ارزش روپیه ، 8.5 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم.

این در حالی است که ویوک رائه معاون وزیر نفت هند گفت: هند تا پایان سال مالی جاری(مارس 2014) واردات روزانه حدود 220 هزار بشکه نفت از ایران را هدفگذاری کرده است.

مشخص نیست که دلیل این تغییر موضع هند چه بوده است.

معاون وزیر هند گفت ایران نسبت به دریافت کل طلب نفتی خود به روپیه بی‌میل است و دو کشور در حال بررسی روش های متنوع پرداخت هستند.

هند اعلام کرده که از تحریمهای سازمان ملل علیه ایران تبعیت می‌کند اما برای به دست آوردن معافیت از تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران همانند دیگر کشور‌های آسیایی واردات خود از ایران را کاهش داده است. دور بعد معافیت 180 روزه هند از تحریم‌های آمریکا در ماه دسامبر تمدید خواهد شد.

رائه افزود: پالایشگاه‌های مانگلو و اسار به عنوان تنها خریداران هندی نفت ایران هر یک در ماه‌های باقی‌مانده سال مالی جاری حدود 80 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد خواهند کرد.

سه پالایشگاه دیگر هندوستان پترولیوم، بهارات پترولیوم و شرکت نفت هند هر یک در سال مالی جاری حدود یک تا 1.5 میلیون تن(حدود 20 هزار بشکه در روز) نفت از ایران وارد خواهند کرد.

هند در سال مالی منتهی به مارس 2013 روزانه حدود 260 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که نسبت به سال مالی قبل تر 29 درصد کاهش یافت و این کاهش بیشتر از کاهش 15 درصدی مورد نیاز برای معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران بود.

براساس برآوردهای رویترز به نقل از منابع پالایشگاهی واردات نفت هند از ایران در سال مالی جاری به 190 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

هند روزانه حدود چهار میلیون بشکه نفت(حدود 80 درصد مصرف خود) را وارد می‌کند. ایران در ماه اوت نهمین تامین‌کننده‌ نفت هند بود. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اظهار بی اطلاعی معاون وزیر نفت از صدور رای برای پرونده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دارایی ژاپن پس از دیدار با همتای آمریكایی : واردات نفت از ایران را كاهش می دهیم



 

ژاپن ، تحریم نفتی

 

وزیر دارایی ژاپن اعلام كرد كه كشورش واردات نفت خود از ایران را كاهش می دهد.

" جون آزومی " وزیر دارایی ژاپن روز پنج شنبه پس از دیدار با تیموتی گایتنر همتای آمریكایی خود در توكیو ضمن اعلام این مطلب گفت كه این اقدام در راستای حمایت توكیو از تحریم های آمریكا علیه ایران بر سر موضوع هسته ای صوت می گیرد .

گایتنر برای رایزنی با مقامات ژاپنی درباره پیوستن این كشور به دور جدیدی از تشدید تحریم های نفتی علیه ایران به توكیو سفر كرده است .

اخیرا وزیر خارجه ژاپن نیز در سفر به برخی كشورهای عربی منطقه از جمله عربستان و قطر از آنها خواسته است تا در صورت پیوستن توكیو به تحریم نفتی ایران به این كشور تضمین دهند تا نفت مورد نیاز آن را تهیه كنند.

وزیر دارایی ژاپن در كنفرانس خبری مشترك با همتای آمریكایی خود گفت :‌"‌ جهان نمی تواند درباره مشكل برنامه های هسته ای ایران بی تفاوت باشد ، و ما از این زاویه اقدامات آمریكا را درك می كنیم ."

ژاپن 10 درصد از نفت وارداتی خود را از ایران تامین می كند.

وزیر دارایی ژاپن در عین حال افزود :‌"‌ ما برنامه زمان بندی شده برای كاهش واردات 10 درصدی مان از ایران را در سریع تر زمان ممكن آغاز می كنیم ."

گایتنر نیز در این كنفرانس خبری ضمن تاكید بر همكاری آمریكا با متحدان خود برای افزایش فشار بر ایران گفت كه این اقدام به منظور قطع ارتباط بانك مركزی ایران با سیستم مالی بین المللی و كاهش درآمد نفتی این كشور صورت می گیرد.

گایتنر همچنین از تصمیم ژاپن برای كاهش واردات نفت خود از ایران قدردانی كرد و تحریم نفتی ایران را هدفی استراتژیك و مهم خواند.

اقدام ژاپن برای كاهش واردات نفت خود از ایران در حالی صورت می گیرد كه روز چهارشنبه مقامات چینی در دیدار با وزیر خزانه داری آمریكا مخالفت خود را با پیوستن به تحریم نفتی ایران اعلام كرده اند .

چین كه بزرگ ترین مصرف كننده انرژی در جهان است ، بزرگ ترین مشتری نفت ایران نیز می باشد. پكن 11 درصد از نفت مصرفی خود را از ایران تامین می كند و این كشور در ماه نوامبر 2011 روزانه 600 هزار بشكه نفت خام از ایران خریداری كرده است .

ایران روزانه حدود 2 میلیون و 200 هزار بشكه نفت خام صادر می كند كه قریب به 30 درصد از این صادرات به  ژاپن و كشورهای عضو  اتحادیه اروپا صورت می گیرد.../عصرایران