اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون وزیر علوم:از فرصت استیضاح برای روشنگری‌ استفاده می‌کنیم



اخبار ,اخبار دانشگاه , استیضاح فرجی دانا

 

اخبار دانشگاه - معاون وزیر علوم:از فرصت استیضاح برای روشنگری‌ استفاده می‌کنیم

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری با بیان اینکه از فرصت استیضاح فرجی دانا برای آگاهی بخشی به نمایندگان و مردم استفاده خواهیم کرد، گفت: امیدوارم نمایندگان با توضیحات وزیر علوم قانع شده و اجازه فعالیت او را صادر کنند.

دکتر مجتبی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره استیضاح دکتر فرجی دانا اظهار کرد: در هر صورت بخشی از نمایندگان مجلس ابهام‌هایی دارند. ما هم از این موضوع استقبال می‌کنیم تا در فرصت استیضاح و حضور در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم به طور دقیق در جریان برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت علوم قرار بگیرند و از سیاست‌هایی که همه آنها در چارچوب قانون و مقررات است و خواهد بود آگاه شوند و بیشتر در جریان فعالیت‌ها و سیاست‌های وزارت علوم قرار گیرند بالاخره مسیری است که پیش‌بینی شده و ان‌شاءالله ختم به خیر خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر قانع شدن نمایندگان با توضیحات وزیر علوم در جلسه استیضاح گفت: ان‌شاءالله با توضیحات فرجی دانا مشخص شود ابهامات نمایندگان جا نداشته و به هر حال آنها توجیه شوند و قضیه حل شود.

صدیقی در خصوص پیش‌بینی خود از نتیجه‌ جلسه استیضاح وزیر علوم، خاطر نشان کرد: ما نباید در این باره پیش‌بینی کنیم، اما امیدوارم با توضیحات و روشنگری‌هایی که انجام خواهد شد نمایندگان اجازه بدهند وزارت علوم با توان بیشتری به ویژه در آغاز سال تحصیلی جدید به فعالیت خود ادامه بدهد. فکر می‌کنم بدنه مجلس شورای اسلامی واقعیتها و مسیر وزارت علوم را به‌حق تشخیص دهند و به دنبال آن اجازه تداوم فعالیت دکتر فرجی دانا را بدهند. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فیلمی که در جلسه استیضاح وزیر علوم پخش شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باج خواهی استیضاح کنندگان از وزیر علوم/انتصاب20درصد روسای دانشگاه های کشور+تغییر 5 معاون وزیر



اخبار ,اخبار دانشگاه ,باج خواهی نمایندگان استیضاح کننده

 

اخبار دانشگاه - باج خواهی استیضاح کنندگان از وزیر علوم/انتصاب20درصد روسای دانشگاه های کشور+تغییر 5 معاون وزیر

بنا براین گزارش ،وزیر علوم تا کنون زیر بار این باج خواهی نمایندگان استیضاح کننده نرفته است و به همین دلیل آنها طرح استیضاح وزیر علوم را تقدیم هیت رییسه مجلس کرده اند و اصرار دارند که اعلام وصول شود.

برخی از نمایندگان مجلس به‌دنبال استیضاح رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم هستند اما هنوز دلایل مشخصی در این‌باره مطرح نکرده‌اند.


 گفته می شود که استیضاح کنندگان وزیر علوم درخواست های غیر متعارفی از دکتر فرجی دانا داشته اند که بدلیل نپذیرفتن این تقاضاهای نامتعارف تصمیم به استیضاح وزیر علوم گرفته اند.


براساس گزارش روزنو، نمایندگان استیضاح کننده وزیر علوم از دکتر فرجی دانا درخواست کرده اند که 20درصد روسای دانشگاه های سراسر کشور توسط اصولگرایان تعیین شود و همچنین وزیر علوم باید 5 معاون خود را تغییر دهد.


بنا براین گزارش ،وزیر علوم تا کنون زیر بار این باج خواهی نمایندگان استیضاح کننده نرفته است و به همین دلیل آنها طرح استیضاح وزیر علوم را تقدیم هیت رییسه مجلس کرده اند و اصرار دارند که اعلام وصول شود.


دانشگاهیان و حتی بسیاری از مردم این واقعیت تلخ را می‌دانند كه پشت پرده استیضاح وزیر علوم افرادی فعال هستند كه با روی كار آمدن دولت جدیدو وزیر جدید، منافع شخصی و گروهی خود رادر خطر می‌بینند. چنین استیضاحی، نه اخلاقی است و نه با مصالح مردم و كشور منطبق است. به همین دلیل است كه حتی در رأس مجلس نیز درباره استیضاح وزیر علوم سئوال وجود دارد. آیا بهتر نیست هیات رئیسه مجلس، فكری برای سامان دادن به استیضاح‌های خارجی از چارچوب انگیزه‌های قانونی بنماید؟

اخبار دانشگاه - روز نو