اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون نوری مالکی: نیازی به کمک ایران نداریم



اخبار,اخبار  سیاست خارجی, معاون نوری مالکی


 اخبار سیاست خارجی - معاون نوری مالکی: نیازی به کمک ایران نداریم

به ایرانی ها می گویم خیلی از شما متشکریم. عراق قادر به دفاع از خود هست و من مطمئن هستم که اهل تسنن به مانند شیعیان، در عملیات های مربوط به حمایت از عتبات مقدس مشارکت خواهند کرد.

معاون نوری مالکی نخست وزیر عراق پیشنهاد دریافت کمک از ایران را رد کرد.

به گزارش عصرایران، "صالح المطلک" معاون نخست وزیر عراق گفت: نیازی به کمک های ایران نداریم و قادر به حمایت از اماکن مقدس خود هستیم.

المطلک در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان گفت که کشورش توانایی حمایت از عتبات عالیات را دارد.

او این سخن را پس از آن مطرح کرد که حسن روحانی رئیس جمهور ایران به تازگی بر آمادگی تهران برای حمایت از عتبات مقدس در عراق تاکید کرد.

المطلک معاون سنی مذهب نوری مالکی نخست وزیر عراق است.

وی ادامه داد: نیازی به کمک ایران برای حمایت از اماکن مقدس در عراق نیست.


به ایرانی ها می گویم خیلی از شما متشکریم. عراق  قادر به دفاع از خود هست و من مطمئن هستم که اهل تسنن به مانند شیعیان، در عملیات های مربوط به حمایت از عتبات مقدس مشارکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر درباره مکان های مقدس در شهر سامرا سخن می گوییم، حرم های مقدس در این شهر برای قرن ها توسط اهل تسنن مورد حمایت قرار می گیرد به همین دلیل ما نیاز به هیچ ارتش خارجی برای ورود به عراق و حمایت از کشورمان نداریم.

سخنان روحانی درباره آمادگی ایران برای حمایت از عتبات مقدس در عراق با بازتاب گسترده خارجی روبه رو شد و در صدر خبرها قرار گرفت.


عراق از در روزهای گذشته با حملات شدید و پیشروی های گسترده افراد مسلح گروه داعش نزدیک به القاعده روبه رو شد.

داعش هم اکنون دو شهر موصل و تکریت در شمال بغداد را در کنترل خود دارد و برای سیطره بر دیگر مناطق در حال درگیری شدید با ارتش عراق است. داعش همچنین تلاش کرده است شهر سامرا را تصرف کند اما با مقاومت ارتش روبه رو شد.

شهر سنی نشین سامرا میزبان حرم امام دهم و امام یازدهم (امام هادی و امام حسن عسکری) است.

داعش تهدید کرده است به شهرهای کربلا و نجف هم حمله خواهد کرد و مزارهای مقدس این شهر را تخریب خواهد کرد.
  اخبار سیاست خارجی - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
دلایل ایران برای اصرار بر ادامه رهبری نوری مالکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون صدام: نوری مالکی به دنبال الحاق عراق به ایران است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

معاون صدام: نوری مالکی به دنبال الحاق عراق به ایران است

معاون صدام با انتشار پیام صوتی تصویری با متهم کردن حکومت عراق به وابستگی به ایران، خواستار مبارزه با آن شد.

به گزارش عصر ایران، "عزت ابراهیم الدوری" معاون وقت صدام، دولت عراق به رهبری نوری مالکی را متهم کرد "طرح صفوی فارسی را برای تجزیه عراق به کشورهایی کوچکتر" را اجرا می کند.

وی گفت: این برنامه ای شفاف برای نابودی عراق و الحاق آن به ایران است.

الدوری با انتشار فیلم ضبط شده در شبکه العربیه گفته است: من از استان بابل عراق به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش کشور صحبت می کنم. ما از اعتراضات فعلی علیه دولت مرکزی در استان های الانبار و نینوی حمایت می کنیم. از این پس جایی برای انفراد در حکمرانی وجود ندارد.

هنوز مکان استقرار عزت ابراهیم و وضعیت او مشخص نشده است. وی از جمله افراد تحت تعقیب دولت عراق و آمریکاست.

از چند روز گذشته شمار زیادی از مردم استان های سنی نشین الانبار و نینوی در شمال بغداد، با برگزاری تظاهرات و بستن خیابان ها، علیه دولت مرکزی و نوری مالکی نخست وزیر، شعار می دهند.

عزت ابراهیم همچنین با رد هر گونه اقدامی علیه کردهای عراق گفت: آنچه امروز در عراق روی می دهد به ویژه در فعالیت های اطلاعاتی امنیتی اجرای طرح صفوی فارسی سازی عراق با تمام عمق و گستردگی آن است. ائتلاف صفوی به رهبری حزب الدعوه و رهبر آن، نوری مالکی از 7 سال پیش تاکنون در حال اجرای این طرح در عراق است. این طرحی شفاف برای نابودی عراق و الحاق آن به ایران است.

معاون وقت صدام همچنین از نیروهای ارتش مستقر در مناطق مرزی کردستان عراق خواست تا از درگیری با نیروهای پیشمرگه و کردستان عراق خودداری کنند و برخلاف آن ، "مزدوران صفوی" را مورد هدف قرار بدهند.

عزت ابراهیم الدوری در دوره حکمرانی صدام تا سال 2003 ، سمت معاون اول رئیس جمهور را برعهده داشت. او در آن مقطع، نفر دوم حکومت صدام به شمار می رفت و در کنفرانس های بین المللی با حضور سران کشورها، به جای صدام حاضر می شد.

پس از سرنگونی حکومت صدام و دستگیری وی در سال 2003، تقریبا تمامی مقامات ارشد و تحت تعقیب صدام، دستگیر، کشته شدند یا فرار کردند و سرنوشت آنها مشخص شد اما عزت ابراهیم تنها مقامی است که از سرنوشت وی هیچ خبر تایید شده ای منتشر نشده است./عصرایران