اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون سازمان تامین اجتماعی: بر اساس حکم سرپرست وزارت تعاون، تصدی مرتضوی قانونی است



سازمان تامین اجتماعی,مرتضوی,حکم سرپرستی سازمان تامین اجتماعی

معاون سازمان تامین اجتماعی:

بر اساس حکم سرپرست وزارت تعاون، تصدی مرتضوی قانونی است

بنابر اظهارات معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی، عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استناد تبصره ماده 14 اساسنامه سازمان تامین اجتماعی برای مرتضوی حکم سرپرستی سازمان تامین اجتماعی را صادر کرده‌ است.

حسینی پیرامون اظهارنظر برخی اشخاص و مراجع خاص در خصوص ایجاد شبهه پیرامون قانونی بودن تصدی "مرتضوی" در سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: اشتباه افراد مذکور این که تصور می‌کنند مرتضوی با ابلاغ معاون اول ریاست جمهوری در سازمان تامین اجتماعی ادامه فعالیت می‌دهند و با این برداشت که رییس مجلس شورای اسلامی مصوبه انتقال اختیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به معاون اول محترم رییس جمهور ابطال کرده است، به تبع آن ادامه مسئولیت با ابلاغ مذکور را دارای ایراد عنوان می‌کنند.

وی افزود: حال آنکه افراد مورد اشاره از ابلاغ جدید مرتضوی بی‌اطلاع هستند و از روی عدم آگاهی اظهار نظر می‌کنند، زیرا پس از ابطال مصوبه دولت توسط رییس مجلس صرف‌نظر از مباحث حقوقی و ایرادات مطروحه، عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استناد تبصره ماده 14 اساسنامه سازمان تامین اجتماعی مصوبه 1389/4/20 برای مرتضوی حکم سرپرستی سازمان تامین اجتماعی را صادر کرده‌ است.

معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه به موجب تبصره ماده 14 قانون مذکور قانونگذار به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختیار داده است که بدون هیچگونه قید و شرطی بتواند فردی را به مدت شش ماه به سمت سرپرستی این سازمان منصوب کند.

حسینی تاکید کرد: ابلاغ مذکور کاملا منطبق با موازین قانون صادر شده و از سوی هیچ مرجعی تا کنون ایراد و خدشه‌ای بر این ابلاغ وارد نشده است، لذا سرپرست سازمان تامین اجتماعی کاملا بر اساس ابلاغ و ضوابط قانونی مشغول ادامه فعالیت و پیشبرد اهداف این سازمان عظیم است.

وی با بیان اینکه بنابراین ابهام آفرینی در عملکرد قانونی مذکور جز ایجاد اخلال درروند خدمت رسانی به بازنشستگان و توده‌های عظیم بیمه شدگان کارگری نتیجه و انگیزه‌ای در بر ندارد، تصریح کرد: لذا شایسته است کسانی که با سوء استفاده از شعار قانون گرایی درصدد سیاه نمایی نسبت به اقدامات قانونی دولت خدمتگزار هستند، ضمن رعایت تقوای الهی، بدون بررسی و آگاهی از قانون و مستندات موجود از اظهار نظرهای ناآگاهانه و خلاف موازین قانونی پرهیز کنند./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه تلویزیونی معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم مدیر عاملی مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی هم ابطال شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حکم مدیر عاملی مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی هم ابطال شد

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابلاغ سعید مرتضوی مبنی برای تصدی مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی ابطال شد.

علی اکبر بختیاری اظهار داشت: بر اساس مصوبه هئیت وزیران در تاریخ 15 مرداد امسال صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی تغییر یافت. در ادامه نیز وزیر کار با پیشنهاد هئیت امنا، سعید مرتضوی را به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انتخاب کردند.

وی افزود: رئیس مجلس هم این مصوبه را مغایر قانون اعلام کرده بود که پس از مهلت قانونی در این خصوص ترتیب اثر داده نشد. در جلسه امروز هیئت عمومی دیوان عدالت اداری این مصوبه مغایر قانون تشخیص داده شد و حکم وزیر برای مدیرعاملی سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی لغو شد.

اردیبهشت ماه سال جاری احمد توکلی نماینده مجلس به دلیل انتصاب سعید مرتضوی در پست ریاست صندوق تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و پس از آن هم بحث استیضاح وزیر کار مطرح شد. اما مرتضوی در تامین اجتماعی ماند و فقط ماجرای استیضاح منتفی شد پس از آن نمایندگان ماجرای شکایت از وی را دنبال کردند و در نهایت پای دیوان عدالت اداری به میان آمد.

مدتی بعد حجت الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد که حکم انتصاب "سعید مرتضوی" با رای هیئت عمومی دیوان عدالت ابطال شد و این بدان معنا است که انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است. هنوز زمان زیادی از این ماجرا نگذشته بود که هیات دولت اساسنامه تامین اجتماعی را تغییر داد بطوریکه صندوق به سازمان تغییر نام داد و با این ترفند راهکاری برای ماندن مرتضوی در تامین اجتماعی پیدا شد.

پس از این اقدام تامین اجتماعی همچنان بر ماندن مرتضوی در سازمان تاکید داشت و البته دیوان نیز عنوان می کرد که وی نباید در تامین اجتماعی باشد و ماجراها همچنان ادامه داشت تا اینکه سرانجام امروز 26 شهریورماه حکم ابطال ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سعید مرتضوی به دیوان عدالت اداری ارسال شد تا اعلام شود حکم دیوان عدالت کشور اجرا شده است.

اما این حکم در حالی ابلاغ شده که حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه هیات امنای صندوق تامین اجتماعی برای انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس صندوق تامین اجتماعی بوده در حالیکه به دلیل تغییر اساسنامه تامین اجتماعی، مرتضوی همچنان بر سمت خود باقی می ماند. با این تغییر رای دیوان عدالت اجرا شد و سعید مرتضوی به فعالیت خود با عنوانی جدید ادامه داد./مهر