اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون سابق رئیس ستاد مشترک امریکا:حمله به ایران مستلزم اشغال این کشور به مدت دهها سال است



معاون سابق رئیس ستاد مشترک امریکا:حمله به ایران مستلزم اشغال این کشور به مدت دهها سال است/تهدید به حمله ابزار دیپلماسی است

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

انتخاب: ژنرال جیمز کارت رایت معاون سابق رئیس ستاد مشترک امریکا ضمن تاکید بر پیگیری راه حل دیپلماتیک در قبال تهران گفت که حمله نظامی به ایران مستلزم اشغال این کشور به مدت دهها سال است.

وی که در کنفرانسی به میزبانی مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی سخن می گفت افزود: از ابزار دیپلماسی که شامل مذاکرات مستقیم و فشار بیشتر می شود، در قبال ایران استفاده نشده است.

ژنرال جیمز کارت رایت ادامه داد: تهدید به حمله نظامی می تواند جزئی از تلاش ها در جهت فشار به ایران برای دستیابی به راه حلی از طریق مذاکره باشد.

این مقام سابق آمریکایی اضافه کرد: اگر بازدارندگی در خصوص ایران هدف است پس مهم است که ابتدا بدانیم، چگونه باید هنر بازدارندگی را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: در واقع، استقرار قدرتمند نیروی نظامی از سوی آمریکا می تواند باعث تشدید درگیری در منطقه شود.

به گفته ی ژنرال کارت رایت ، بمباران تاسیسات هسته ای ایران تنها تونایی این کشور برای غنی سازی بیشتر را به تاخبر می اندازد.

معاون سابق ستاد مشترک آمریکا خاطرنشان کرد: ایران به دانش هسته ای دست یافته است و این موضوع باعث می شود که بتواند حتی پس از حمله نظامی هم به فعالیت های هسته ای خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه ایران هنوز تصمیم به ساخت سلاح هسته ای نگرفته است گفت: آنها به به دنبال چیزی هستند که حاکمیت ملی شان را تضمین کند.

کارت رایت ادامه داد: در حقیقت، کشورها با ساخت سلاح هسته ای به دنبال اطمینان از حاکمیت ملی شان هسند.

وی تاکید کرد: تنها زمانی باید به فکر حمله نظامی بیافتیم که مطمئن شویم از تمام ابزار دیپلماسی در قبال ایران استفاده کرده ایم./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
حمله موشکی به هواپیمای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس ستاد مشترک روسیه: ممکن است که غرب در تابستان به ایران حمله کند



 

 

 

 

حمله غرب به ایران , وزارت دفاع روسیه

 

 

راشا تودی نوشت: یک مقام ارشد نظامی روسیه می گوید حمله غرب به ایران می تواند در فصل تابستان شروع شود.

"نیکلای ماکاروف" رییس ستاد مشترک روسیه معتقد است تکلیف اوضاع در اطراف ایران تا تابستان آینده روشن خواهد شد.

ماکاروف به خبرنگاران گفت: ایران البته نقطه درد است. احتمالا باید نزدیک به تابستان نوعی تصمیم گیری در رابطه با آن صورت بگیرد.

این مقام روس توضیح داد که در مرکز جدید التاسیس مطالعات وزارت دفاع روسیه، اوضاع در خاور نزدیک از جمله ایران را تعقیب می کند.

ماکاروف گفت: ما در سابق در هر فرماندهی کل ژنرال کشیک داشتیم. حالا مرکز مطالعات را تاسیس کرده ایم که تمام اطلاعات بطور همزمان به آنجا ارسال می شوند.

وی افزود: ستاد کل نیروهای مسلح روسیه می تواند اوضاع در ایران را بصورت پخش زنده و مستقیم اطلاعات تعقیب کند.../انتخاب