اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون زن روحانی در فیس بوک چه نوشت؟


معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یادداشتی را در صفحه شخصی اش در فیس بوک درباره ملاقاتش با سفیر نروژ منتشر کرد.

خبرآنلاین: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یادداشتی را در صفحه شخصی اش در فیس بوک درباره ملاقاتش با سفیر نروژ منتشر کرد.

شهیندخت مولاوردی در صفحه فیس بوک خود نوشت:

دیروز با خانم اودیسه نورهیم سفیر نروژ در ایران دیدار داشتم که تجربه سفارت در بیروت و داکا را هم در کارنامه خودشان دارند.

در این دیدار علاوه بر طرح موضوعات مورد علاقه طرفین و محورهای معمول مذاکرات بحث به تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه زنان و خانواده در دو کشور کشید، از جمله تسهیلات زنان شاغل و سیاستهای مربوط به افزایش نرخ باروری.

ایشان اشاره داشتند که در نروژ مرخصی زایمان ۱۲ ماه است که بین پدر و مادر تقسیم می‌شود و ۶ماه اول مادر و ۶ماه دوم پدر به مرخصی می‌روند و برای ۹ ماه صددرصد حقوق و برای ۳ ماه بعد ۸۰ در صد حقوق دریافت می‌شود و در این مدت فرصت و موقعیت شغلی افراد کاملا حفظ و تضمین می‌شود، که حکایت از نگاه جامع و همه‌جانبه به موضوع دارد، نکته‌ای که ما غالباً از آن غافلیم و در برنامه‌ریزیها و سیاست‌گذاریها یک بعد قضیه را مورد توجه قرار می‌دهیم، آن هم اختیاری و به صورت مجاز و بدون در نظر گرفتن مشوقهای لازم برای کارفرما و تضمینات کافی دیگر و انتظار هم داریم این قوانین ناقص‌الخلقله به حیات خود ادامه دهند و تأثیرگذار هم باشند!

موضوع دیگری که مورد اشاره قرار گرفت سهم زنان از جایگاههای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در دو کشور بود که مطرح شد ۴۲ درصد پارلمان و ۵۰ درصد دولت نروژ در اختیار زنان است که با توجه به وضعیت موجود این دو شاخص در ایران موضوع بحث را عوض کردم!

خانم سفیر به نگرانی خود در زمان اعزام به عنوان اولین سفیر زن در جمهوری اسلامی ایران و استقبال گرمی که از ایشان شده است هم اشاره کرد و آشنایی از نزدیک با واقعیات زندگی و توانمندی زنان ایرانی، از جمله دانش‌آموختگی و کارآفرینی‌شان را از رهاوردهای حضور در ایران برشمرد و اظهار امیدواری کرد که کشورهای دیگر هم سفرای زن به ایران اعزام نمایند.


ویدیو مرتبط :
فیس بوک چیست؟ کمک به اسرائیل با ورود به فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یادداشت "تلخ" معاون اول روحانی در فیس بوک



معاون اول روحانی,یادداشت جهانگیری در فیسبوک,یادداشت معاون اول روحانی در فیس بوک

یادداشت "تلخ" معاون اول روحانی در فیس بوک

معاون اول رییس جمهور طی مطلبی در صفحه خود در فیسبوک با اشاره به دیدارهای خود با مدیرانی که به گفته وی طی 8 سال اخیر به اجبار خانه نشین شده بودند، از آن به عنوان واقعیتی تلخ یاد کرد که کشور طی سال‌ها اخیر گرفتار آن شده بود.

به گزارش ایسنا، یادداشت اسحاق جهانگیری که با عنوان اتاق فکر منتشر شده به این شرح است:
در این روزها با حدود چهل تن از مدیرانی که در نهاد و دفتر رئیس جمهور توسط دولت نهم و دهم بیکار شده اند دیدار داشتم. در میان اینها افراد شایسته و باتجربه ای بودند که با دریغ و افسوس طی این سالها خانه نشین و یا به گوشه ای رانده شده بودند. تعدادی از آنها که با حکم دیوان عدالت توانسته بودند به کار بازگردند در محیط کار مهجور واقع شده و در نهایت به همه آنها یک اتاق اختصاص داده بودند که به شوخی به آن «اتاق فکر» می گفتند.

آنطور که گفته شد سهم هرکدام از این اتاق، در حد نیم متر مربع بوده و به ناچار به نوبت در این اتاق حضور به هم می رساندند بدون اینکه کاری داشته باشند یا از فکر آنها کسی استفاده ای کند و یا سفارش کاری به آنها داده شود.

در این میان داستان از کار برکنار شدنشان هم شنیدنی بود؛ از جمله یکی از آنها که در دولت آقای خاتمی دبیر کمیسیون مهمی بود تعریف می کرد که ابتدای دولت نهم یک نفر را از بیرون برای تعمیر تلفن های نهاد آوردند اینجا، ولی بچه های فنی زیر بار او نرفتند و قبولش نکردند. بعد از مدت کوتاهی ایشان را به جای من به عنوان دبیر کمیسیونی که اعضایش معاونین چند وزارتخانه مهم بودند معرفی کردند. از آن به بعد من هم به ناچار به «اتاق» فکر منتقل شدم. (خنده حضار)!

این داستان نیست، از جمله واقعیت های تلخی است که میهن عزیز ما طی این سال ها گرفتارش بوده است، اتفاقا فرد برکنار شده را من به خوبی می شناسم. هنگام تحصیل در دانشگاه پیش نماز ما بود و به راستی و درستی شهره است.
با خود گفتم بر او که چنین رفته باشد؛ وای به حال دیگران...

ایسنا