اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون روحانی: نرخ تورم مهار شد


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: در زمان اصلاح قیمت ها فاز دوم هدفمندی یارانه ها نگران بودیم این امر با رشد نرخ تورم همراه شود اما براساس آمارهایی که تاکنون به دست آمده، حاکی از آن است که نرخ تورم مهار شده است.

خبرگزاری ایرنا: محمدباقر نوبخت در نشست نهاد تعامل، افزود: براساس آمار مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه 17.2 درصد و این روند براساس محاسبات بانک مرکزی 16.6 درصد است.

وی اظهار داشت: نرخ تورم منتهی به 12 ماهه براساس محاسبات مرکز آمار 28.2 درصد و براساس بررسی های بانک مرکزی حدود 30 درصد است.

وی ادامه داد: این ارقام در حالی در اردیبهشت ماه محاسبه شد که اقتصاد کشور با جراحی مواجه شده بود.

معاون رییس جمهور با بیان آنکه نرخ تورم در هفت ماهه فعالیت دولت یازدهم مهار شده است، گفت: براساس بودجه سال 93 نرخ تورم باید به کمتر از 25 درصد برسد.

نوبخت گفت: اصلاح قیمت ها و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مشخص کرد که برنامه یکساله بودجه 93 در راستای ساماندهی بخشی دقیق بوده است.

وی تصریح کرد: در سال 93 علاوه بر مهار تورم، شاهد رشد اقتصادی در کشور خواهیم بود ضمن آنکه تدوین برنامه ششم نیز در دستور کار است که باید به آن توجه کنیم.

وی تاکید کرد: مهار تورم در اردیبهشت ماه انجام شده است.

وی درباره تدوین برنامه ششم نیز گفت: دستیابی به اهداف سند راهبردی برنامه چهارم به عنوان اولین گام در مسیر برنامه های 20 ساله را پشت سر گذاشته ایم ضمن آنکه سال آینده نیز سال پایانی برنامه توسعه است و با وجودی که نیمی از راه را رفته ایم اما هنوز نیمی از اهداف محقق نشده است.

وی با طرح این سوال که چکار کنیم تا کاستی ها و عقب ماندگی های دو برنامه چهارم و پنجم رفع شود، گفت: برنامه ششم از این جهت برای کشور بسیار مهم است که غیر از ارزیابی منابع دولتی، منابع عمومی و ملی را مدنظر قرار می دهد.

وی از تشکیل ستاد برنامه ششم خبر داد و گفت: این ستاد مسوول آسیب شناسی مشکلات برنامه های گذشته و همچنین ایجاد بستر برای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در کنار تشکیل ستاد برنامه ششم، ستاد دیگری از روز یکشنبه هفته جاری فعال شد تا علاوه بر تهیه برنامه ششم بودجه سال 95 نیز تهیه شود.

وی ادامه داد: برای اجرای سیاست های کلی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می شود، باید بسترهای حقوقی و اجرایی مناسبی فراهم شود تا سیاست ها معلق نماند.

معاون برنامه ریزی و راهبردی رییس جمهور تصریح کرد: برنامه ششم به عنوان بستری برای تحقق آرمان هایی است که تاکنون به آنها دست نیافته ایم.

وی تاکید کرد: هدف مهم دولت در سمت گیری برنامه یکساله 93 استمرار مهار تورم بود که تاکنون محقق شده است.

نوبخت گفت: بخشی از بار برنامه ششم توسعه روی دوش دولت و بخشی برعهده بخش خصوصی خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز گفت: این امکان وجود دارد که سازمان مدیریت با تغییر ساختار سازمانی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور صورت گیرد که در ساختار جدید دبیرخانه ای برای نهاد تعامل تعریف خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
ادامه مهار تورم تا رسیدن به نرخ تک رقمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون روحانی: مهار تورم 44 درصد معجزه بود


معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه اگر چه در حوزه اقتصاد، کشور با مشکلاتی مواجه است گفت: در این زمینه مهار تورم از ۴۴ درصد به ۱۷ درصد در حد معجزه بود.

خبرگزاری مهر: معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه اگر چه در حوزه اقتصاد، کشور با مشکلاتی مواجه است گفت: در این زمینه مهار تورم از ۴۴ درصد به ۱۷ درصد در حد معجزه بود.

حجت الاسلام مجید انصاری در جمع دانشجویان، اصناف، روحانیون و مسئولان شهرستان رفسنجان در منزل امام جمعه فقید رفسنجان اظهار داشت: امروز چهره ایران، انقلاب و ملت ایران در عرصه جهانی بازسازی شده و حقانیت تیم هسته ای ایران استوار بوده و برای توجیه انرژی هسته ای ایران، تمامی دنیا و اعضای گروه ۱+۵ تلاش می کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: در دولت جدید دستاوردهای مهمی داشتیم که از مهمترین آنها، تحول در روند تخریب کننده همه منافع ملی از رهگذر ایران، هراسی بود که دشمنان به آن دامن می زدند و این روند خطرناک متوقف شد.

۱۱ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه شده است

وی با اشاره به دستاورد دیگر دولت جدید، افزود: در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه شده که آثارش در کشور مشهود است و مردم این را به واقع احساس می کنند.

این مسئول گفتمان های مسئولین با مردم را دستاوردی اجتماعی دانست و گفت: در این زمینه بسیاری از مشکلات مردم رفع می شود.

وی با اذعان به این نکته که اگر چه در حوزه اقتصاد، کشور با مشکلاتی مواجه است، افزود: در این زمینه مهار تورم از ۴۴ درصد به ۱۷ درصد در حد معجزه بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: ۱۶ آذرماه امسال همه دانشجویان از نشاط بسیار خوبی برخوردار بودند و نباید بگذاریم که در درون ما افراط گران با نفوذ خود مسیر را در پیش بگیرند و آن را مخدوش کنند.

انصاری عنوان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، این انقلاب در دنیا بی نظیر است و امروز در مهلکه جهالت و نیرنگ قرار داریم و دشمنان دست به دست هم دادند تا چهره دین مبین اسلام را خراب کنند.

فعالان سیاسی استان کرمان همواره پیرو خط امام هستند


معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در طول بیش از ۳۰ سال، فعالان سیاسی استان کرمان همراه خط امام راحل (ره) بودند و و خواهند بود، اظهار داشت: استاندار کرمان از نیروهای قدیمی است که یار و یاور نظام و رهبر بوده اند و امروز نیز دست از تلاش برنداشته و مسئولیت مدیریت استانداری را بر عهده دارند که این گونه افراد در دوران قبل و بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس، دوران جهاد سازندگی و سایر عرصه ها فعالیت سیاسی داشتند.

وی بیان داشت: این افراد مکتب سیاسی رهبر کبیر انقلاب (ره) را به عنوان مکتب نجات بخش انتخاب کردند و به خوبی به خطراتی که می تواند آسیب پذیر باشد آگاهی دارند که جا دارد همه مردم و مسئولین کمک فکری به این گونه افراد داشته باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: مردم در سال ۹۲ حماسه ای جاویدان آفریدند و نگاهی بازگشت آمیز به گفتمان امام راحل (ره) که گفتمان هدف، تدبیر و درک موقعیت زمان است داشتند.

حجت الاسلام انصاری، رئیس جمهور را از فرزندان مکتب سیاسی امام خمینی (ره) دانست و گفت: وی اکنون نیز برای غبارزدایی از چهره ایران و انقلاب با پیمانی که با مردم بسته با تمام دشواری‌ها به همراه دیگر قوا در سایه راهنمایی‌های رهبری مشغول خدمت و برنامه‌ریزی برای توسعه و پیشرفت کشور است.

آواربرداری از مشکلات گذشته

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: رئیس جمهور در این چند ماه به آواربرداری از مشکلات گذشته پرداخته است و در عرصه مدیریت اقتصادی، سیاسی، اجرایی، بین‌المللی و جهانی گام‌های بلندی را برداشته است.

وی در پایان گفت: باید همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه را زیرخیمه انقلاب تمرین کنیم و نگذاریم افراط گران از هر گروهی که باشند مسیر را مخدوش کنند.