اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون رئیس جمهور بروندی از کشور گریخت


معاون رئیس جمهور بروندی در مخالفت با سیاست های انتخاباتی دولت بوجومبورا از این کشور گریخت.

خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور بروندی در مخالفت با سیاست های انتخاباتی دولت بوجومبورا از این کشور گریخت.

یکی از دو معاون ریاست جمهوری بروندی در مخالفت با اقدامات سرکوبگرانه دولت بوجومبورا از کشور فرار کرده و به بلژیک پناهنده شده است.

«گراویس روفایکری» این اقدام را به فاصله چند روز باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری کشور انجام داد و در نامه ای خطاب به «پیر انکوروزیزا» رئیس جمهور بروندی از وی خواست تا منافع مردم کشور را بر منافع خود مقدم بداند و از قدرت کناره گیری کند.

بروندی از 25 آوریل صحنه اعتراضات مردمی بوده است که سومین دور از حضور انکوروزیزا در انتخابات ریاست جمهوری کشور را مغایر با قانون اساسی می بینند.

در فاصله دو ماه گذشته، ۷۰ نفر از مردم بروندی در درگیری با پلیس کشته و حدود ۵۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

گفته می شود که از زمان شروع درگیری ها یکصد هزار نفر از مردم بروندی به کشورهای اطراف گریخته اند. بروندی ده سال پیش به جنگ داخلی خود پایان داد و بنابراین مستعد درگیری های داخلی است.


ویدیو مرتبط :
نشست خبری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون اول رئیس‌جمهور: توانمندی شرکت‌های ایرانی برای کشور افتخار است



اخبار,اخبار اقتصادی,اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی در صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی گفت: شرکت‌های ایرانی از توانمندی بالایی برخوردار هستند که قابل تقدیر و برای کشور افتخار است.

  اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در نشستی با نمایندگان شرکت‌ها و بخش خصوصی ایرانی فعال در الجزایر اظهار کرد: ورود به بازارهای خارجی کار ساده‌ای نیست و در دنیای امروز صادرات خدمات فنی و مهندسی کار پیچیده‌ای است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «باید برای توسعه مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی برنامه‌ریزی کنیم» افزود: الجزایر کشوری ثروتمند با جمعیتی بزرگ است که می‌تواند بازار خوبی برای صادرات ایران باشد.

جهانگیری ادامه داد: البته مشکلات و موانعی نیز بر سر راه صادرات وجود دارد و مسائلی همچون تنگناهای بانکی می‌تواند موانعی را بر سر راه صادرکنندگان و بخش خصوصی ایجاد کند.

معاون اول رئیس‌جمهور نظر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران را فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی توصیف کرد و افزود: کشورهای 1+5 که به بهانه‌های واهی، خود بانی تحریم ملت ایران بودند و ما را تحت فشار قرار دادند، خودشان به قطعنامه پیشنهادی به شورای حکام ارائه دادند و شورای حکام نیز اعلام کرد که ایران هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای نداشته است و به زودی تحریم‌ها لغو خواهد شد.

جهانگیری با تاکید بر این‌که «الجزایر باید به یک پایگاه مهم و بازاری مناسب برای صادرات ایران تبدیل شود» خاطرنشان کرد: ایران در بخش سیاسی و فرهنگی روابط مستحکم و صمیمانه‌ای با الجزایر دارد و دو ملت نیز از مشترکات فراوانی برخوردار هستند که همه این موضوعات می‌تواند به توسعه همکاری‌های اقتصادی فیمابین کمک کند.

در این نشست که وزرای دادگستری و نیرو، رئیس سازمان توسعه تجارت و رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، رئیس کل بانک مرکزی نیز از مذاکرات خود با همتای الجزایریش خبر داد و گفت: تفاهمنامه‌ای درخصوص همکاری میان بانک مرکزی دو کشور امضا کرده‌ایم و مقرر شده است یک کمیته مشترک دائمی میان بانک مرکزی ایران و الجزایر فعال شود.

در این جلسه مدیران شرکت‌های خصوصی ایرانی فعال در الجزایر نیز هر کدام درسخنانی، گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های در دست اقدام در کشور الجزایر ارائه و موانع و دغدغه‌های خود را در خصوص تامین سرمایه در گردش و پشتوانه و ضمانت بانکی و صادراتی مطرح کردند.

این فعالان اقتصادی همچنین پس از تشریح مشکلات و دغدغه‌های خود، از معاون اول رئیس‌جمهور خواستند در مذاکرات خود با مقامات الجزایر، دغدغه‌های بخش خصوصی ایران برای فعالیت در این کشور را مطرح کند.


  اخبار  اقتصادی  -  ایسنا