اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون رئیس جمهوری: آثار برجام رسانه های بدخواه داخلی را رسوا می كند



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,انصاری

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت كه آثار برجام خوش فرجام رسانه های بدخواه داخلی را كه به دنبال نواختن طبل ناامیدی در جامعه هستند را رسوا می كند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید انصاری روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان سرخه دراستان سمنان افزود : برجام گام به گام آثارش برای ملت و كشور مشخص می شود و هم اكنون نیز برخی از آثار مهم این توافق برای كشور نمایان شده است.


وی برداشته شدن منع فروش هواپیما و دارو به كشور ، باز شدن سوئیفت بانكی، رقابت كشورهای اروپایی برای سفر به كشورمان برای انعقاد قراردادهای اقتصادی و سرمایه گذاری و دعوت كشورهای بزرگ خارجی از رئیس جمهوری برای انجام سفر به كشورشان را از آثار مهم برجام در سه ماهه اخیر پس از توافق اعلام كرد.


انصاری اضافه كرد: برخی از رسانه ها كه باید نسبت به خیرخواهی آن ها برای ملت شك كرد، با سیاه نمایی آثار برجام به دنبال القاء شكست دولت در مذاكرات هسته ای و ایجاد یاس و ناامیدی درمردم نسبت به عملكرد دولت تدبیر و امید هستند.


نماینده ویژه رئیس جمهوری درسفركاروان دولت و تدبیر وامید اعزامی به شهرستان سرخه گفت : این رسانه ها ناخواسته كارهایشان در جهت خدمت به صهیونیست ها، عربستان سعودی و شیاطین بزرگ است و این كاركردها به عملكرد نفوذی ها شباهت دارد.


انصاری ادامه داد : برجام درحال بازكردن گره كور12 ساله ناشی از تحریم دركشوراست ونمی توان انتظار داشت كه این گره در مدت زمان سه ماهه از سر كشورمان باز شود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه كرد: امروز رسانه هایی به دولت تدبیر و امید برای موفقیت در برجام انتقاد می كنند كه در گذشته قطعنامه ها 12 گانه تحمیلی به كشور را كاغذ پاره می دانستند و موضع گیریی نسبت به قطعنامه های ظالمانه بر علیه كشورمان نداشتند.


انصاری اظهارداشت : مذاكرات هسته ای با حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تلاش دیپلمات های زبده و با تجربه كشور به نتیجه رسیده است.


وی به رسانه ها توصیه كرد بذر امید و نشاط را در جامعه ایجاد كنند ودر سایه امید و نشاط هم كشور به رشد و توسعه و بالندگی خواهد رسید.


*اقتصاد مقاومتی برنامه الویت داردولت درسال 95
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت كه اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در اولویت كارهای دولت درسال جاری قرار دارد و دولت با تمام توان و امكانات به دنبال تحقق این برنامه است.
انصاری تصریح كرد: دولت تدبیر و امید در جریان تمام برنامه های اقتصاد مقاومتی قرار دارد و سازمان مناسبی را برای اجرای این برنامه پیش بینی كرد.


وی اضافه كرد : همچنین برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی نیز به تمام دستگاه های دولتی در استان ها نیز ابلاغ شد و با قرابتی كه بین دیدگاه های دولت و رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود دارد، این برنامه می تواند باعث رشد و شكوفایی كشور شود.


وی تامین امنیت غذایی، ایجاد شركت های دانش بنیان داخلی، حمایت از تولید داخلی و بخش كشاورزی ، مهار آبهای مرزی را از برنامه های الویت دار پیش بینی شده در برنامه اقتصاد مقاومتی دانست.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت : مردم در انتخابات هفتم اسفندماه باردیگر نشان دادند كه از برنامه های دولت حمایت می كنند و تشكیل مجلس دهم تعامل بهتر بین نمایندگان و دولت برای تحقق برنامه های اقتصاد و رونق كشور فراهم كرد.


انصاری با اشاره به موفقیت دولت در كاهش نرخ تورم گفت كه اولویت دولت در سال جاری خروج از ركود و رونق اقتصادی و معیشتی مردم است.


وی اضافه كرد : بدهی 350 هزار میلیاردتومانی دولت به بانك ها و پیمانكاران، وجود 10 هزار پروژه نیمه تمام محدودیت های زیادی را برای دولت برای جهش به سوی رونق اقتصادی ایجاد كرد و با وجود تمام تنگناها دولت تدبیر و امید با كمك مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این تنگناها پیروز می شود.

 

اخبار سیاسی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
نهادینه کردن مصرف کالای داخلی، خواسته معاون اول رئیس جم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون فراری رئیس جمهوری عراق: ایران عامل صدور حكم بازداشت من است



 

معاون فراری رئیس جمهوری عراق: ایران عامل صدور حكم بازداشت من است

 

طارق الهاشمی معاون سنی مذهب رییس جمهوری عراق در اظهاراتی مدعی شد كه ایران از حكم دستگیری وی به اتهامات تروریستی حمایت می كند.

هاشمی در مصاحبه با روزنامه آمریكایی واشنگتن تایمز گفت : این اصلا اتفاقی نیست كه تنها یك روز پس از خروج كامل نیروهای آمریكایی از عراق حكم دستگیری من صادر می شود.

وی در ادامه مدعی شد :‌" حامیان نوری مالكی (نخست وزیر عراق) كه هم اكنون دولت عراق و پارلمان این كشور را در دست دارند  در واقع نمایندگان ایران در عراق هستند ."

هاشمی در ادامه با ادعای اینكه وی مخالف سرسخت دخالت ایران در امور داخلی عراق است ، افزود :‌" آنها در همه امور دخالت دارند از امور سیاسی و اقتصادی گرفته تا مسایل اجتماعی و آموزشی و در همه چیز. ایران هم اكنون مهم ترین بازیگر در ساختار تصمیم گیری سیاسی عراق است . آنها حق حاكمیت عراق را تهدید می كنند و من به همین خاطر یكی از منتقدان جدی دخالت های ایران در عراق هستم."

هاشمی در ادامه با متهم كردن ایران به دست داشتن در حكم دستگیری اخیر او به اتهامات تروریستی گفت :‌" تردیدی ندارم كه ایران پشت تصمیم اخیر مالكی برای درخواست دستگیری من است ."

هاشمی در ادامه با اشاره به اینكه هیچ امیدی به برگزاری یك دادگاه عادلانه برای بررسی اتهاماتش ندارد تلاش كرد تا فرار خود به منطقه كردستان عراق را توجیه كند.

گفتنی است طارق الهاشمی معاون رییس جمهوری عراق هفته گذشته به اتهام ارتباط با شبكه ای تروریستی از سوی دادگاهی در بغداد تحت تعقیب قرار گرفته و برای او حكم بازداشت صادر شده است .

الهاشمی پس از اطلاع از این حكم سریعا به منطقه كردستان عراق رفته و در شهر اربیل اقامت گزیده است .

هفته گذشته نوری مالكی نخست وزیر عراق از دولت كردستان عراق خواست تا هاشمی را برای محاكمه تسلیم دستگاه قضایی كند.

هاشمی اتهامات مربوط به ارتباط خود با گروه های تروریستی را رد كرده و این اتهامات را ساختگی دانسته است .

بسیاری از ناظران امور عراق از احتمال تشدید تنش های سیاسی عراق بین ائتلاف سكولار العراقیه و حامیان مالكی ابراز نگرانی كرده اند.../عصرایران