اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون اول رییس جمهور: خدا به كسی كه سوءاستفاده مالی اخیر را كشف كرده خیر دهد



 

 

معاون اول رییس جمهور: خدا به كسی كه سوءاستفاده مالی اخیر را كشف كرده خیر دهد

معاون اول رییس جمهور با یادآوری بحث كشف سوءاستفاده مالی در بانك صادرات، گفت: هر كه كشف كرده خدا به او خیر دهد، اما باید آخر آن را مشاهده كنیم.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا رحیمی طی سخنانی در مراسم بهره برداری از ۲۰ دستگاه لوكوموتیو و ۲۲ دستگاه واگن مسافری با بیان این كه انصافا از مردم ایران بهتر یافت نمی شود، گفت: هم خود این را مشاهده می كنیم و هم در تقدیر امام راحل از مردم چنین چیزی وجود دارد.

وی ادامه داد: در بعضی جاها كارهای دولت انكار شده و زیر سوال برده می شود كه البته در این مراسم با وجود این قطارها و راه ها قابل انصاف نیست.

وی افزود: در اینگونه جلسات باید كالبدشكافی در خصوص اقدامات صورت گرفته، انجام شود. بیش از ۳۰ سال از عمر جمهوری اسلامی ایران می گذرد، هشت سال در جنگ، سال ها در حال بازسازی و مابقی نیز در تحریم بوده است آیا اوضاع خوب است؟ من به عنوان كسی كه سال ها فعالیت اجرایی داشتم، می گویم بله، اما این سوال نیز مطرح است كه آیا همین مقدار كفایت می كند؟ قطعا پاسخ خیر است. متاسفانه توان و نیروهای ما صرف گفت وگوهای بیهوده و نزاع می شود.

وی ادامه داد: آوازه این دولت در همه جا پیچیده است. در آن سوی دنیا گفته می شد، درود بر ایران و احمدی نژاد و مرگ بر امپریالیسم آمریكایی. سخنان و رهنمودهای رهبری عزیز ملت ما نیز در همه جا طنین انداز است.

رحیمی در ادامه با بیان این كه در این گونه جلسات باید واكاوی كرد كه چرا بیشتر به جلو نرفته ایم، گفت: این روزها بخش اعظمی از وقت مدیران صرف گفت وگوها و عناوین روزنامه ها و سایت هایی می شود كه پشت صحنه ی آن یا ۱۸۰ درجه عكس است یا همه ی واقعیت نیست.

وی تصریح كرد: مدتی است كه دعوا بر سر كشف ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد سوءاستفاده مالی است. همه دعوا می كنند كه ما آن را كشف كرده ایم. خدا به هركسی كه آن را كشف كرده، خیر دهد، اما مهم این است كه كاری صورت گیرد تا این اتفاق ها نیفتد و تكرار نشود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد:اكنون چندین هفته است كه بحث كشف سوءاستفاده ی مالی در بانك صادرات مطرح است. هركه كشف كرده خدا به او خیر دهد، اما باید آخر آن را مشاهده كنیم. ما اكنون در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال تلاش هستیم كه همه چیز بر صفحه ی كامپیوتر بیاید و ببینیم كه در كجای ایران چه كسی چه میزان وام دریافت كرده است. كار دشوار است، نمی گذارند.

رحیمی خاطرنشان كرد: در دیوان محاسبات یكی از مقامات به من گفت كه تنها به میدان نرو كه می زنند، ما گفتیم یاور باشید تا نزنند. امروز خودش یكی از زنندگان است. همه ی ما به برادری و محبت توصیه شده ایم. اصل دین، برابری و دوستی است و بی تردید اگر همه ی قدرت ها را روی هم بگذاریم بر همه ی دنیا فائق می آییم و این سخن من از روی تجربه است. هنگامی كه دو دست به هم می رسد و دو دل به هم پیوند می خورد انقلاب بزرگی رخ می دهد، اما از نزاع جز غیبت، تهمت و اتهام سازی چیزی در نمی آید.

وی افزود: واقعیت این است كه این دولت حدود ۴ ۵ ماه است كه در معرض اتهام انحراف است. كدام انحراف؟ واقعیت این است كه مفسدان قدرتمند نمی گذارند، بعضی از كارها انجام شود. امروز در راس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هستم، اما كار دشوار است و وقتی می خواهی شفاف كنی خود مدیران بعضی از بانك ها مقاومت می كنند و كارهایشان رو می شود.

معاون اول رییس جمهور یادآور شد: امكانات فراوان، جمهوری اسلامی را در منطقه ممتاز كرده است به شرط آنكه قدر نعمت هایی كه خدا به ما داده را بدانیم. از جمله آنها این است كه ما بر سر راه چند قاره قرار گرفته ایم. ترانزیت ما حدود هفت میلیون تن بود و سال گذشته به ۵/۹ میلیون تن رسید و امسال قرار شده كه به ۱۲ میلیون تن برسد. ما باید به اندازه درآمد نفت از ترانزیت پول به دست آوریم، ولی متاسفانه مشاهده می كنیم كه كامیونی دارای مواد آرایشی است و وسط راه رسوب می كند و آجر بار می زند. وقتی می خواهی دست فاسدی را قطع كنی صداها بلند می شود؛ خوب ها هم دستشان به هم وصل نیست.

وی خاطر نشان كرد: اگر این مجلس و این دولت دست شان به هم وصل شود می توانند همه اینها را جراحی كنند؛ اما وقتی خودمان یكدیگر را متهم می كنیم، مردم چه قضاوتی خواهند كرد. در نزاع دوپیل، چمنزارهای زیر پا له می شوند و باقی نمی مانند. وی همچنین خاطرنشان كرد: چمنزارهای سر سبز این مملكت مردم هستند. در اجرای قانون هدفمند ساختن یارانه ها اتفاقات بسیار مباركی افتاده كه كشور را تضمین می كند.

معاون اول رییس جمهور تصریح كرد: به عنوان مثال در حوزه نفت در پارس جنوبی از قطر عقب تر هستیم، اصلا به ایران با این همه عظمت می آید كه عقب تر باشد. منابع مشترك داریم، اما قطر بیشتر از ما برداشت می كند. نباید گذاشت كه این كار صورت گیرد.

رحیمی گفت: لازمه ی انجام كارها این است كه خوب ها دستشان را به هم بدهند. همین كه به نصایح رهبری گوش دهیم، كافی است. قسم می خورم كه در كشور تعدادی سازماندهی شده اند برای این كه اوقات مردم و مسئولان را به هم بریزند. یك جنگ روانی راه افتاده كه همدیگر را در مقابل هم ببینند كه این كار محصولی ندارد. در نزاع بقای یك طرف مطرح است، اما ما به دنبال این هستیم كه بقای همه تضمین شود.

وی افزود: اگر امكانات كشور را درست استفاده كنیم، می توانیم معیشت مردم را آنطور كه رهبری در سال جهاد اقتصادی خواسته، تامین كنیم. در ایران همانطور كه رییس جمهور بیان كرده، حداقل معیشت تامین است؛ اما در كشوری مانند آمریكا كارتن خواب های فراوانی وجود دارند. اكنون می توانیم بگوییم كه در جمهوری اسلامی یك نفر گرسنه نیست و ما باید برای بهتر شدن معیشت مردم تلاش كنیم.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهاركرد: ساختمان های زیادی در تهران ساخته شده كه باید برخی را فروخت و به پول تبدیل كرد. تا زمانی كه كاخ وزارت كشاورزی هست، مهندسان به مزارع نمی روند، بنابراین باید آن را بفروشیم. ساختمان دیگری مانند بنادر و كشتیرانی را ساخته اند، یك كشتی هم در كنار آن ساخته اند كه اینها باید در بنادر باشد.

رحیمی با بیان این كه دست اندازی ها و ایجاد مشكلات فراوان است، گفت: هنگامی كه دولت می خواهد سفر استانی انجام دهد، دستگاهی كه به او ارتباطی ندارد، سخنانی را بیان می كند. همین كه ما بگوییم نوكر مردم هستیم، بسیار زیباست. اكنون در استان اردبیل هیچ یك از مصوبات سفر دولت روی دستمان نمانده است. در استان های دیگر نیز باید همین كار را انجام دهیم.

وی اشتغالزایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال گذشته به تعهد خود در خصوص اشتغالزایی عمل كردیم، امسال نیز گفته ایم دو میلیون و ۵۰۰ هزار شغل باید ایجاد شود، ولی در روزنامه ها هر روز مطالبی را می نویسند كه این ممكن نیست. كمك كنید و دستمان را بگیرید، كار دشوار است، اما شدنی است. این گفته ها بلوف نیست، امكان پذیر است، زیرا ایران كشور ثروتمندی است. وی همچنین تصریح كرد:از همه مردم، مسئولان، مجلس و قوه قضائیه تقاضا داریم دست دولت را كه بنا به قول رهبری در میدان كار است، بگیرید، البته مشكلات فراوانی در انجام اقدامات وجود دارد. كوتاه ترین دیوار برای مراجعه مردم، دیوار نمایندگان مجلس است. بنده از زمانی كه به عنوان معاون اول منصوب شدم، بیش از پنج هزار جلسه در معاونت اول با معاونین تشكیل داده ام. همچنین می توان گفت كه هیچ كس در دنیا نیست كه به اندازه مهندس نیكزاد به سفر شهرستانی رفته باشد.

معاون اول رییس جمهور تاكید كرد: به عنوان یكی از اعضای كوچك دولت بیان می كنم كه باید به یكدیگر كمك كنیم و از تهمت و افترا بپرهیزیم و اسلام غیبت را بدتر از قتل و زنا می داند. این دولت خوب است و قطعا دولت بعدی باید بهتر و خوبتر باشد و می توان گفت در خدمت به مردم مسابقه است، نه در تشویش اذهان عمومی و همه می دانیم كه دولت ها برای خدمتگزاری می آیند.

وی در پایان از وزیر راه و شهرسازی خواست كه گره راه آهن فارس نیز گشوده شود..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
معاون اول رییس جمهور غنا به تهران آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش معاون حقوقی رییس‌جمهور به پرونده سوءاستفاده مالی اخیر



اخبار,پرونده سوءاستفاده مالی



اخبار سیاسی -  واکنش معاون حقوقی رییس‌جمهور به پرونده سوءاستفاده مالی اخیر

معاون حقوقی رییس‌جمهور، برخوردِ مطابق قانون قوه قضاییه با سوءاستفاده صورت گرفته در حوزه اقتصادی از شرایط کشور در زمان تحریم را مورد تاکید قرار داد.

الهام امین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط تحریمی که از جانب غرب بر ایران تحمیل شد و تبعاتی که این شرایط برای کشور به دنبال داشت، گفت: متأسفانه کسانی از این شرایط سوءاستفاده کردند. این افراد شناسایی شده‌اند و حتی رییس‌جمهور دستور اقدام و پیگیری قانونی در قبال این نوع افراد را صادر کرده‌اند و از معاون اول خود خواسته‌اند این مسأله را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه "دستگاه قضایی علی‌القاعده با این سوءاستفاده‌گران برخورد قانونی لازم را خواهد داشت"، تصریح کرد: در بحث پرونده موسوم به بابک زنجانی، حقوق بیت‌المال و حقوق ملت مطرح است. اگر بیت‌المال جایی به ناحق تضییع شود باید به آن رسیدگی شود و همه متخلفان در مقابل قانون مطابق تخلفی که انجام داده‌اند باید پاسخگو باشند و دستگاه قضایی مطابق قانون با آنها رفتار می‌کند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "در قانون پیش‌بینی‌های لازم در حوزه برخورد با متخلفان و سوءاستفاده‌گران از بیت‌المال در نظر گرفته شده است"، گفت: چنانچه در پرونده تخلف مالی اخیر (پرونده موسوم به بابک زنجانی) مطابق قانون رفتار شود، در قوانین ما پیش‌بینی‌های لازم برای بازگرداندن حقوق تضییع‌شده وجود دارد.

امین‌زاده همچنین با یادآوری روش قوه قضاییه در پرونده موسوم به اختلاس سه هزار میلیاردی، اظهار کرد: در پرونده تخلف سه هزار میلیاردی، این پرونده روال قانونی خود را طی کرد و در نهایت رأی متهمان پرونده صادر شد. در تخلف اخیر صورت گرفته یعنی تخلف منتسب به بابک زنجانی نیز روال قانونی طی می‌شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد تا زمانِ طی شدن این روال، نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد. 

اخبار سیاسی -  ایسنا