اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون اول رییس‌جمهور:امیدواریم مجلس زودتر اصلاحیه بودجه راتصویب کند/امروز آثار منفی هزینه‌های بی‌حساب را شاهدیم



اصلاحیه بودجه سال 92 ,اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس‌جمهور:امیدواریم مجلس زودتر اصلاحیه بودجه راتصویب کند/امروز آثار منفی هزینه‌های بی‌حساب را شاهدیم

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر اصلاحیه بودجه سال 92 را به تصویب برساند.

اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وظایف ذاتی هلال احمر در راستای فعالیت‌های بشر دوستانه و امداد، ضمن قدردانی از فقیه - رییس پیشین هلال احمر - گفت: اکنون مسئولیت این جمعیت بر عهده مدیری قرار گرفته که دارای کوله‌باری از تجربیات در وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر مسئولیت‌هاست.

وی با بیان اینکه "دکتر فرهادی در دوران مسئولیت خود در عرصه‌های مختلف کارهای بزرگی انجام داده است"، افزود: از اینکه ایشان این مسئولیت را قبول کردند که در کنار دیگر امدادگران خدمات ارزنده‌ای انجام دهند، از ایشان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و جانبازان، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های انسان‌های شریف و بزرگی است که برای صیانت از کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران جان خود را فدا کردند. امیدواریم که خداوند متعال به ما توفیق عنایت کند تا همیشه قدردان شهدا، خانواده‌های آنها و همچنین رزمندگان و جانبازان باشیم؛ کسانی که در روزهای سخت برای دفاع از کشور جان خود را فدا کردند.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: پیام هفته دفاع مقدس این است که هر روز که از عمر جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، قدرتمندتر و با صلابت در تمام زمینه‌های از جمله زمینه‌های فرهنگی، نظامی و سیاسی فعالیت می‌کند و قادر است که از کیان ایران و نظام دفاع کند.

وی در ادامه، به به وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر و فعالیت‌های آن در عرصه‌های بشردوستانه و امداد اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها جزو بهترین کارها و ارزشمند‌ترین خدمات است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه "جمعیت هلال احمر از جمله نهادهایی است که تمام خوبی‌ها در آن نهفته است"، افزود: دوستان امدادگر در این جمعیت در حوادث سخت حضور پیدا می‌کنند و بی‌ادعا مشغول کمک و خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه "برخلاف برخی ادعاها، جهان امروز متاسفانه جهان پرحادثه‌ای است و ما در گوشه و کنار دنیا بویژه در منطقه شاهد حوادث ناگوار و به خون غلتیدن انسان‌های بیگناه هستیم"، افزود:‌در منطقه دو گروه هستند که این اقدامات را انجام می‌دهند؛ اول، گروهی که در برخی نقاط با گردن‌کلفتی و قلدری به مردم آسیب می‌زنند و در برخی جاها نیز انسان‌های کج‌فهم و کوته‌فکر با اسم دین و نام‌های مقدس انسان‌ها را به خون خود آغشته می‌کنند و آسیب وارد می‌سازند.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به وظایف جمعیت هلال احمر در این شرایط و اهمیت کمک به انسان‌ها گفت: ایران کانون ثبات در منطقه است و از جمعیت هلال احمر انتظار می‌رود که با قدرت و توان به کمک کسانی که آسیب می‌بینند در این منطقه پرحادثه حضور پیدا کنند و حضور موفق داشته باشند و از طرف دیگر باید پیام صلح و دوستی را که زیبنده انقلاب اسلامی است به این مناطق منتقل کنند.

جهانگیری در ادامه به مسایل داخلی کشور نیز اشاره کرد و افزود: کشور ما نیز کشور پرحادثه‌ای است و تقریباً تمامی حوادث طبیعی در دنیا با شدت و ضعف در ایران رخ می‌دهد، از جمله بحث زلزله، چراکه ایران بر روی گسل‌های زلزله قرار گرفته و ما هر ساله با پدیده‌هایی مانند سیل و زلزله در کشور روبرو هستیم؛ البته حوادث غیرطبیعی مانند حوادث جاده‌ای نیز در کشور رخ می‌دهد و اینها خسارت‌های سنگینی را به کشور و مردم تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت تلاش برای پیشگیری از این حوادث و به حداقل رساندن آسیب‌های آن با اتخاذ تدابیری از جمله مقاوم‌سازی، تصریح کرد: در این ارتباط، آموزش به مردم، حضور به موقع در محل حوادث، تسکین آلام مردم و به حداقل رساندن این حوادث از جمله مهم‌ترین وظایف جمعیت هلال احمر در این بخش است.

معاون اول رییس‌جمهور با ابراز امیدواری از اینکه با تدابیری اندیشیده شده شاهد به حداقل رساندن خسارت‌هایی از این نوع در کشور باشیم، اظهار کرد: دوستان در جمعیت هلال احمر در بخش داخلی و خارجی کارنامه خوبی داشتند و امیدواریم با حضور آقای دکتر فرهادی این کارنامه درخشان‌تر شود.

وی با بیان اینکه "دولت با وجود تنگناهای مادی از جمعیت هلال احمر حمایت خواهد کرد"، به مشکلات اقتصادی کشور و تنگناهای مادی دولت اشاره کرد و گفت: ما در دوره‌ای منابع مالی خوبی داشتیم از این منابع به خوبی حفاظت نشد و بعضاً بی‌حساب و کتاب هزینه شد و اکنون آثار منفی این بی‌حساب و کتاب هزینه کردن را با مواردی چون تورم 40 درصدی، بیکاری بالا و کسری بودجه سنگین مشاهده می‌کنیم.

جهانگیری با اشاره به ارائه اصلاحیه بودجه سال 92 از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس هرچه زودتر اصلاحیه بودجه را تصویب کند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه "هفتاد هزار میلیارد تومان بودجه سال 92 غیرطبیعی است"، گفت: وقتی به اعداد واقعی بودجه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که وضعیت بودجه عمرانی کشور بی‌سابقه است. درواقع کمتر از 10 درصد بودجه اختصاص به بودجه عمرانی دارد و 90 درصد آن هزینه‌های جاری است.

وی با بیان اینکه "معنای پایین بودن بودجه عمرانی کشور این است که قدرت کشور در ساخت‌وساز محدود می‌شود"، گفت: البته ما تلاش داریم که با ابتکاراتی جدید بتوانیم به نوعی این کسری را جبران کنیم و حتما باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کرد و در این عرصه بخش خصوصی حضوری فعال پیدا کرده و موانع پیش‌رو برای حضور آن را برطرف کنیم.

جهانگیری همچنین با بیان اینکه "برخی از موانع در سطح بین‌المللی را نیز باید برطرف کنیم"، یادآور شد: در داخل کشور با حضور بخش خصوصی می‌توانیم اقتصاد را سامان دهیم.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین بر اهمیت جذب کمک‌های خیرین در جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

در این مراسم در ابتدا ابوالحسن فقیه رییس سابق جمعیت هلال احمر سخنرانی کرد و بعد از صحبت‌های معاون اول رییس‌جمهور، فرهادی رییس جمعیت هلال احمر به ایراد سخنرانی پرداخت. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
رییس جمهور لایحه بودجه سال 94 را تقدیم مجلس کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفحص از نحوه هزینه‌کرد معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور در مجلس/ سوال ۱۵ نماینده از وزیر کشور



تفحص از نحوه هزینه‌کرد معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور در مجلس/ سوال ۱۵ نماینده از وزیر کشور

وزیر کشور هفته جاری برای پاسخ به سوالات 15 نماینده به مجلس می رود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس در جلسات علنی و کمیسیون های تخصصی خود در هفته جاری مسائل مختلف داخلی و بین المللی را با حضور مسئولان اجرایی کشور بررسی می کنند.

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب دو تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و ارواق بهادار و عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور این هفته در دستور کار صحن مجلس قرار دارد.

همچنین بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد عدم اجرای جزء 3 بند 45 و بند 47 قانون بودجه سال 1391 کل کشور و گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد آموزش و پرورش در خصوص نحوه گزینش و اعزام معلمان به خارج از کشور این هفته در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی هفته جاری از پروژه عظیم عسلویه بازدید می‌کنند و کمیسیون تدوین آیین‌نامه نیز طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی،‌ انتخاب و فعالیت ناظران و ساماندهی امور نظارتی مجلس را بررسی نهایی می‌کند.

همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس در هفته جاری به بررسی تحقیق و تفحص از نحوه هزینه‌کرد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور می‌پردازد.

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز ادامه بررسی طرح اداره صداوسیما در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.

بر اساس این گزارش مسئولان و معاونان سازمان بازرسی کل کشور از نحوه عملکرد این سازمان به اعضای کمیسیون انرژی گزارش می‌دهند.

همچنین رسیدگی به عملکرد بودجه سال 90 مجلس شورای اسلامی در اجرای تبصره 55 آیین‌نامه داخلی مجلس در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات قرار دارد.

مصطفی محمدنجار وزیر کشور سه شنبه هفته جاری برای پاسخگویی به سوالات حسین گروسی، نادر قاضی پور، محمد جواد نظری مهر، مقداد نحف نژاد، محمد دامادی، فتح الله حسینی، الله وردی دهقانی و جبار کوچکی نژاد به کمیسیون شوراها می رود.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور طی هفته جاری به اعضای کمیسیون اجتماعی گزارش می‌دهد.همچنین مهدی غضنفری برای پاسخ به سوالات عوض حیدرپور، یونس اسدی، سیدناصر موسوی‌لارگانی و سید شمس الدین حسینی برای پاسخ به سوالات علی ایرانپور، سیدحسین دهدشتی، مجتبی رحماندوست، ایرج ندیمی، احمد امیرآبادی، بهروز نعمتی و نادر قاضی‌پور در خصوص مسائل اقتصادی به کمیسیون اقتصادی می‌روند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخرین اخبار و تحولات کشور را با حضور مسئولان وزارت اطلاعات بررسی می‌کنند.

همچنین مصطفی نجار وزیر کشور نیز برای پاسخ به سوالات سیدحسین نقوی‌حسینی، عوض حیدرپور و نادر قاضی‌پور، غلامرضا کاتب، جلالی، رستمیان و علیرضا خسروی به این کمیسیون می‌رود./خبرآنلاین