اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:ما برای رفاه انقلاب نکردیم/باید جمعیت زیاد شود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کنترل جمعیت با وجود آمار نازایی زنان معنا ندارد

معاون امور زنان و خانواده مرکز امور زنان ریاست جمهوری گفت: در شرایطی که 20 درصد از زنان ما دچار نازایی هستند با این آمار کنترل جمعیت معنایی ندارد.

زهرا سجادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش رشد جمعیت در کشور گفت: باید سیاستهای افزایش جمعیت در کشور جایگزین سیاستهای گذشته در این رابطه شود. ما در کشوری هستیم که دانشمندان بزرگی مانند دانشمندان شهید هسته ای داشتیم که دشمن نگذاشت برای کشور باقی بمانند. ما هر چه به جمعیت خود بیافزاییم بر جمعیت نخبگان خود افزوده ایم و هر چقدر جمعیت کاهش پیدا کند جمعیت دانشمندان ما کم می شود.

وی ادامه داد: برخی گمان می کنند با داشتن یک یا دو بچه رفاه بیشتری خواهند داشت اما مگر ما برای رفاه قیام کردیم ،انقلاب اسلامی ما هدفش کسب رفاه نبود و ما باید به فکر سربلندی کشورمان باشیم.

سجادی با بیان این که یکی از سیاست های آپارتاید در آفریقای جنوبی عدم اجازه افزایش جمعیت سیاه پوستان بود گفت: همین سیاست در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه دنبال می شود اما کشوری مانند ما که به ارزشهای اسلامی معتقد است باید ارزشها و ضد ارزشها را به درستی تشخیص دهد متاسفانه پیش از این ازدیاد جمعیت به ناهنجاری تبدیل شده بود که همین دیدگاه سبب شد کشور ما تا 20 ، 30 سال آینده به سوی پیری رود.

این مقام مسئول حوزه زنان ادامه داد: کشور ما نیاز به نیروهای جوان، پویا و خلاق دارد و همین جمعیت جوان است که غرب را به وحشت می اندازد زیرا 15 تا 20 درصد کشورهای اسلامی را جوانان تشکیل می دهند و غرب در سیاست های تشویقی خود برای رشد جمعیت شکست خورده است.

وی با تاکید بر این که سیاستهای افزایش جمعیت در تمامی طرح های آموزشی مرکز مانند مطلع مهر، رحمت، طلیعه و... گنجانده شده است گفت: کتابهای جدیدی در این زمینه بر مبنای ارزش های اسلامی تالیف می شود.

سجادی با اشاره به این که در این زمینه از کتاب های ترجمه استفاده نمی شود گفت: ما نیاز داریم بر اساس مبانی اسلامی و دینی تولید محتوا کنیم و کتابهای تدوین شده برای استفاده عموم است و تنها به مراکز دانشگاهی محدود نمی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود تغییر سیاستها دانشگاه ها از تدریس کتاب شکوه همسرداری خودداری می کنند گفت: با تغییر سیاستهایی که به طور جدی نیز از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است نگرشها نسبت به این کتاب تغییر می کند اما حداقل خواسته ما این است که اگر این کتاب را هم تدریس نمی کنند حداقل کتاب تنظیم خانواده از کتاب های دانشگاهی حذف شود./مهر

 


ویدیو مرتبط :
تاریخچه شکل گیری معاونت امور زنان ریاست جمهوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور شد/ انتصاب شهیندخت مولاوردی به عنوان معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده



محمد شریعتمداری , حسن روحانی

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در حکمی محمد شریعتمداری را به سمت «معاون اجرایی رییس جمهور» منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن حکم رییس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای محمد شریعتمداری

به استناد اصل 124 قانون اساسی و نظر به توان اجرایی، سوابق مدیریتی و تجارب ارزشمند، به منظور هدایت و پیگیری پروژه های اجرایی خاص، شما را به عنوان «معاون اجرایی رییس جمهور» برمی گزینم.

امید است با عنایات الهی، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

حسن روحانی

 

محمد شریعتمداری , حسن روحانی


انتصاب شهیندخت مولاوردی به عنوان معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور در حکمی شهیندخت مولاوردی را به سمت «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن حکم دکتر روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
سرکار خانم شهیندخت مولاوردی

به استناد اصل 124 قانون اساسی و نظر به تجارب ارزشمند سرکار عالی، به موجب این حکم شما را به عنوان «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» برمی‌گزینم.

امید است با عنایات الهی، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.
حسن روحانی/انتخاب ,عصر ایران