اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون استاندار تهران: به ساختمان های بالای پیشرفت 80 درصدی وام داده می شود



اخبار,اخباراقتصادی, مسکن

 

 اخبار اقتصادی  - معاون استاندار تهران: به ساختمان های بالای پیشرفت 80 درصدی وام داده می شود

معاون استاندار تهران گفت: قرار شد تا پروژه هایی كه پیشرفت فیزیكی بالای 80 درصد داشته اند، شناسایی و معرفی شوند تا تخصیص اعتبارات لازم صورت بگیرد.

نعمت الله تركی صبح سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در بخش تامین منابع دولت، استان تهران 50 درصد درآمد مالی كشور را تامین می كند و از مجموع 65 هزار میلیارد تومان بودجه كلان كشور ، 27 هزار میلیارد تومان در سال 93 سهم تهران بوده است.

او گفت: این در حالی است كه سهم استان تهران در تخصیص بودجه كشوری، 3.2 درصد است. تهران 17 درصد جمعیت كشور و 30 درصد ارزش افزوده در اقتصاد ایران را به نام خود ثبت كرده و در 11 كالای كشاورزی نیز در رتبه های اول تا سوم در كل كشور قرار دارد.

او با اشاره به تصفیه خانه های فضلاب استان گفت: اگر تصفیه خانه های فاضلاب استان به روز و مورد بهره برداری باشد، می توانیم از 900 میلیون متر مكعب آب سالم در چرخه آبی استان استفاده كنیم.

تركی گفت: بحث حمل و نقل عمومی هم در استان از دغدغه های محوری است كه در همین راستا با 2 شركت چینی وارد مذاكره شدیم تا با بهره برداری از قطار شهری تهران به پردیس و تهران به پاكدشت سهولت عبور و مرور را برای مردم این مناطق فراهم كنیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران با اشاره به مصوبات جلسه گفت :قرار شد تا پروژه هایی كه پیشرفت فیزیكی بالای 80 درصد داشته اند، شناسایی و معرفی شوند تا تخصیص اعتبارات لازم صورت بگیرد.

همچنین مقرر شد تا سرمایه لازم در گردش برای واحدهای آماده تولید در استان تهران فراهم شود. البته شناسایی بنگاه های اقتصادی توقیف شده توسط بانك ها و استانداری تهران به بانك مركزی جهت رسیدگی معرفی می شوند.

او گفت: تعیین شورای هماهنگی امور بانكی استان و شناسایی و معرفی طرح های كلان كشاورزی نیز از دیگر مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران بود.

 اخباراقتصادی  - مهر


ویدیو مرتبط :
پیشرفت 80 درصدی طرح ملی فولاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون استاندار تهران خبرداد: تبدیل وضعیت نیروهای انتقالی تهران با برگزاری آزمون



معاون استاندار تهران خبرداد:

تبدیل وضعیت نیروهای انتقالی تهران با برگزاری آزمون/ 17 تیرماه آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران از تبدیل وضعیت نیروهای انتقالی تهران از طریق برگزاری آزمون خبر داد.

نصرالله ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا: گفت: در راستای مجوز سه هزار تبدیل وضعیت نیروهای منتقل شده از كلان شهر تهران به شهرستان‌های پایتخت، دستگاه‌های اجرایی شهرستانها موظف شدند تا پست‌های بلاتصدی خود را اعلام كنند و با جمع‌بندی كه صورت گرفت 23 دستگاه اجرایی، یكهزار و 200 پست بلاتصدی خود را اعلام كردند.

وی با بیان اینكه ثبت‌نام برای تبدیل وضعیت نیروهای منتقل شده از تهران از روز شنبه آغاز شده و 17 تیر ماه جاری به پایان می‌رسد، افزود: تمام كاركنان مشمول مصوبه از جمله نیروهای قرارداد كار معین كه بیش از یك سال سابقه خدمت دارند و از كلان‌شهر تهران منتقل شده‌اند، نیروهایی كه قصد انتقال از كلان شهر تهران را دارند و نیروهایی كه از محل طرح‌های عمرانی حقوق و مزایا دریافت می‌كردند، به شرط داشتن یك سال سابقه كار و پرداخت حق بیمه می‌توانند در آزمون تبدیل وضعیت ثبت‌نام كنند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران، زبان انگلیسی در سطح عمومی، ریاضی مقدماتی، زبان ادبیات فارسی، معارف اسلامی، استعداد، هوش و اطلاعات عمومی از جمله منابع آزمون تبدیل وضعیت محسوب می‌شود و سوالات از طریق بانك اطلاعاتی معاونت ریاست جمهوری استخراج و اعلام و برگزاری آزمون نیز با نظارت مستقیم و دقیق معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

ابراهیمی گفت: متقاضیان می‌توانند برای شركت در آزمون به آدرس www.azmoon.ostan-th.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و شركت در آزمون اقدام كنند.

وی عنوان كرد زمان برگزاری آزمون متعاقبا اعلام می‌شود و نتایج نیز دو هفته تا یك ماه پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد./ایسنا