اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون ارزی بانک مرکزی: لابد دلار 3000 تومانی واقعی است/ ارز دانشجویی هیچ مشکلی ندارد



ارز دانشجویی,مشکلات گشایش ال.سی

معاون ارزی بانک مرکزی:
لابد دلار 3000 تومانی واقعی است/ ارز دانشجویی هیچ مشکلی ندارد

معاون ارزی بانک مرکزی با اعلام اینکه بازنگری بخشنامه ارزی در مراحل نهایی شدن است از برطرف شدن مشکلات گشایش ال.سی 30 درصدی خبر داد.

به گزارش ایسنا ، غلامعلی کامیاب در حاشیه اولین همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی به دستورالعمل گشایش ال.سی 30 درصدی اشاره کرد و گفت: هماهنگی داخلی بین بانک مرکزی و بانک‌ها دراین زمینه باید صورت گیرد که در حال برطرف کردن این مشکلات هستیم.

به گفته او در این زمینه چند اشکال کوچک وجود داشت که در حال برطف شدن است.

وی تصریح کرد:‌ بانک مرکزی در بخشنامه‌های خود جریمه‌ای در نظر نمی‌گیرد بنابراین هر زمانی که مشکلات حل شد در زمینه گشایش اقدام خواهیم کرد.

معاون ارزی بانک مرکزی همچنین از بازنگری بخشنامه ارزی خبر داد و گفت: این بخشنامه در مراحل نهایی است.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قیمت نرخ ارز واقعی است یا خیر؟ اظهار کرد:‌ نرخ ارز را بازار تعیین کرده و در بازار نیز این قیمت 3000 تومان است بنابراین وقتی بازار به رقم 3000 تومان رسیده لابد این قیمت واقعی است.

وی همچنین در مورد ارز دانشجویی توضیح داد: هیچ مشکلی برای ارز دانشجویی به ما گزارش نشده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
خط و نشان جدید بانک مرکزی برای دلالان ارزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون ارزی بانک مرکزی:2900 تومان نرخ واقعی دلار است



نرخ واقعی دلا,نرخ دلار

معاون ارزی بانک مرکزی:2900 تومان نرخ واقعی دلار است/تک نرخی کردن لزوما به معنی کاهش نرخ ارز نیست

معاون ارزی بانک مرکزی با تأکید بر برنامه این بانک برای تک نرخی کردن ارز گفت: باید توجه داشت که کاهش نرخ ارز خیلی به نفع کشور نخواهد بود.

غلامعلی کامیاب در جمع خبرنگاران با تأکید براینکه نرخ ارز را بازار تعیین می کند، اظهار داشت: کاهش نرخ دلار طی روزهای اخیر عمدتاً بخاطر انتظاراتی بوده که در مردم ایجاد شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه نرخ ارز را باید عرضه و تقاضا در بازار تعیین کند، تصریح کرد: در حال حاضر که نرخ دلار در بازار آزاد به 2900 تومان رسیده در حقیقت می توان گفت که این نرخ واقعی شده و 2900 تومان نرخ بازار است.

معاون ارزی بانک مرکزی درباره ادامه نوسانات نرخ دلار و روند کاهشی ارز در بازار افزود: باید دید چه تحولاتی در بازار ایجاد می شود اما باید توجه داشت که کاهش نرخ ارز خیلی به نفع کشور نخواهد بود.

کامیاب با تأکید براینکه نوسانات شدید نرخ ارز مانع از تصمیم گیری درست اقتصادی مردم و فعالان اقتصادی می شود، گفت: کاهش نرخ دلار هم جزو نوسانات شدید تلقی می شود؛ مردم در ثبات اقتصادی امکان تصمیم گیری درست را دارند و این نوسانات شدید مانع از تصمیم گیری درست می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه قطعاً بانک مرکزی دنبال تک نرخی کردن ارز در بازار است، خاطر نشان کرد: معنای تک نرخی کردن ارز این نیست که قطعاً نرخ دلار در بازار کاهش پیدا کند./تسنیم