اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاملات میلیونی دلار با خودپردازهای سیار


عصر روز چهارشنبه در محل بازار بزرگ تهران دلار با نرخ حداقل 1585 تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

نوسانات شدید نرخ ارز در روزهای اخیر به ایجاد بارزهای مكاره و بازار سیاه ارز كمك كرده به گونه‌ای كه یكی از این بازارها در محل بازار بزرگ تهران ایجاد شده و فروشندگان ارز به میزان انبوه با در دست داشتن دستگاه كارت‌خوان اقدام به فروش دلار می‌كنند.

عصر روز چهارشنبه در محل بازار بزرگ تهران دلار با نرخ حداقل 1585 تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

در این فضا انبوه از داد و ستدكنندگان گردهم جمع شده و از ورود تازه واردان در حد ممكن جلوگیری می‌كردند و فرصتی برای جلو رفتن به دیگران نمی‌دادند.

با توجه به اقدام بانك مركزی مبنی بر دعوت از كارشناسان اقتصادی برای حل مشكل نوسان نرخ ارز، درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت برای كاهش و تك نرخی شدن دلار و وعده‌های دولت برای كنترل بازار انتظار می‌رفت چنین فرصت‌هایی برای افزودن به تشنج بازار به وجود نیاید.

اما همچنان بازار دلار در خیابان‌های تهران از بازار طلا داغ‌تر است.


منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
تاثیر فاصله زمانی، حجم معاملات و قیمت بر معاملات قرارداد آتی سکه در بورس کالای ا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری ۲۹۰ میلیونی با دلار سیاه



 

 

کلاهبرداری ۲۹۰ میلیونی با دلار سیاه

 

رئیس پلیس اتباع خارجی نیروی انتظامی با اعلام افزایش کلاهبرداری تحت عنوان فروشندگان دلار سیاه گفت: مردم باید مراقب این نوع کلاهبرداری باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمود صادقی صبح یک شنبه در نشست خبری با اشاره به افزایش کلاهبرداری با دلار سیاه اظهار داشت: دو ماه قبل ماموران پلیس موفق به انهدام باند ۱۱ نفره اتباع آفریقایی که اقدام به کلاهبرداری با دلار سیاه می کردند شدند. این اتباع با حضور در میدان فردوسی و خیابانهای اطراف چند دلار سالم را با رنگ سیاه کرده و سپس کاغذهایی را در قطع ۱۰۰ دلاری بریده و سیاه می کردند.

وی ادامه داد: این افراد سپس اقدام به فروش دلارهای سیاه کرده و در مواجهه با خریداران مدعی بودند در طول مسیر جوهر روی دلارها ریخته و با دادن ماده ای شوینده ظرف ۴۸ ساعت آینده وضعیت دلارها به حالت اولیه باز می گردد.

رئیس پلیس اتباع خارجی ناجا تاکید کرد: با شناسایی این باند و دستگیری متهمان، پلیس متوجه فعالیت ۳ باند دیگر با همین شیوه شد. در این رابطه ۳ مالباخته که به ترتیب ۵۰،۸۰ و ۱۶۰ میلیون تومان از آنها کلاهبرداری شده بود به پلیس مراجعه و از کلاهبرداران شکایت کردند که با بررسیهای تخصصی پلیس مشخص شد متهمان این پرونده به خارج از کشور متواری شده اند.

صادقی با هشدار به شهروندان در مورد این شیوه کلاهبرداری تصریح کرد: از مردم می خواهیم ارز مورد نظر خود را از صرافیها و مراکز مجاز تهیه کنند. این باندها در شگرد خود برای وسوسه طعمه هایشان دلارها را نصف قیمت می فروختند..../خبرگزارى مهر