اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج


رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد از ایران ویزا اخذ کنند تا با تراکم جمعیت در مرز عراق مواجه نشوند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد از ایران ویزا اخذ کنند تا با تراکم جمعیت در مرز عراق مواجه نشوند.

سرهنگ ابراهیم رضایی نژاد افزود: زائران حسینی با گذرنامه معتبر و از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران وارد عراق شوند و از مرزهای دیگر استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند، گفت: بر این اساس استانداری‌های ایلام و خوزستان عوارض خروج از زائران را دریافت نمی کنند و سازمان حج و زیارت نیز هزینه های بیمه و هلال احمر آنان را پرداخت می‌کند.

وی افزود: به طور میانگین روزانه سه تا چهار هزار گذرنامه صادر می شد اما به علت اربعین هم اکنون به 27 الی 28 هزار رسیده است.

وی با بیان اینکه در صدور گذرنامه تسریع شده است گفت: تقریبا صدور گذرنامه به روز و تلاش شده است و همه درخواست‌های روزانه در همان روز پاسخ داده می شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به برخی مشکلات در صدور گذرنامه‌ها گفت: هماهنگی‌های لازم با شرکت پست و پلیس + 10 برای دریافت مدارک زائران صورت گرفته و ساعات کاری آن‌ها اضافه شده است تا در صدور گذرنامه ها تسریع شود.

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ رضایی نژاد درباره صدور ویزا به کشور عراق گفت: صدور ویزا به کشور عراق مربوط است اما از نظر نیروی انتظامی خروج افراد واجد شرایط از مرز بلامانع است.


ویدیو مرتبط :
وقتی به زور باید عوارض خروج از کشور پرداخت کنی :(

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معافیت موتورسیکلت‌های برقی از پرداخت عوارض



اخبار,اخبار اجتماعی  ,موتورسیکلت‌های برقی

هر موتورسیکلت به اندازه 8 خودرو سبک آلودگی ایجاد می‌کند و مشکلات شهر را افزایش می‌دهد که استفاده از موتورسیکلت‌های برقی می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه عوارض مالیات سالیانه موتورسیکلت‌ها در سال 95 افزایش خواهد یافت، گفت: این لایحه در کمیسیون عمران به تصویب رسیده است و بر همین اساس موتورسیکلت‌های برقی از پرداخت عوارض معاف خواهند بود.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به لایحه شهرداری تهران مبنی بر افزایش عوارض مالیات موتورسیکلت‌ها در سال 95، اظهار داشت: این لایحه چندی پیش در کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

قناعتی با تأکید بر اینکه لایحه اشاره شده هم اکنون در کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورا به تصویب رسیده است، گفت: به نظر می‌رسد این لایحه در صحن شورا نیز به تصویب برسد. عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: هدف شورا و شهرداری، استفاده شهروندان از موتورسیکلت‌های برقی است و به همین منظور سیاست‌های تشویقی را در جهت استفاده هر چه بیشتر شهروندان از موتورسیکلت‌های برقی اتخاذ کرده‌ایم به طوری که راکبانی که از موتورسیکلت برقی استفاده کنند از پرداخت عوارض مالیات معاف می‌شوند.

قناعتی گفت: هر موتورسیکلت به اندازه 8 خودرو سبک آلودگی ایجاد می‌کند و مشکلات شهر را افزایش می‌دهد که استفاده از موتورسیکلت‌های برقی می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد. وی در ادامه به ارقام عوارض مالیات سالیانه موتورسیکلت‌ها در سال 95 اشاره کرد و گفت: انواع موتورسیکلت‌های دو زمانه مبلغ عوارض سالیانه 200 هزار ریال، 4 زمانه با حجم سیلندر تا 100 سی‌سی 500 هزار ریال، موتورسیکلت‌های با حجم سیلندر 101 تا 750 سی‌سی صد هزار ریال، موتورسیکلت‌های 4 زمانه با حجم سیلندر 751 سی‌سی 150 هزار ریال، موتورسیکلت 4 زمانه با حجم سیلندر 201 تا 250 سی‌سی 200 هزار ریال، موتورسیکلت‌های 4 زمانه با حجم 251 تا 300 سی‌سی 250 هزار ریال، موتورسیکلت‌های 4 زمانه با حجم سیلندر 301 سی‌سی به بالا 300 هزار ریال بابت مالیات سالیانه در سال 95 پرداخت خواهند کرد.


  اخباراجتماعی  - فارس