اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معافیت از مالیات با این میزان درآمد ماهانه


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 94 گفت که بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق درآمدهای ماهیانه تا یک میلیون و 150 هزار تومان از مالیات معاف می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 94 گفت که بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق درآمدهای ماهیانه تا یک میلیون و 150 هزار تومان از مالیات معاف می‌شوند.

 محمد مهدی مفتح در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در یک نشست خبری اظهار کرد: در بند الف تبصره 9 لایحه بودجه سال 94 در رابطه با سقف معافیت مالیاتی حقوق ودستمزد، درآمد سالیانه تا 138 میلیون ریال یعنی ماهیانه یک میلیون و 150 هزار تومان از مالیات معاف شد .

وی افزود : همچنین مقرر شد مازاد دریافتی تا هفت برابر حداقل حقوق با نرخ مالیاتی 10 درصد و مازاد آن با نرخ مالیاتی 20 درصد محاسبه شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق در صورت تصویب نهایی این مصوبه در مجلس میزان معافیت مالیاتی درآمد کارکنان دستگاه‌های دولتی وغیر دولتی یکسان خواهد شد.

مفتح ادامه داد:‌ کمیسیون تلفیق در مصوبه دیگری مقرر کرد از مشترکین آب شهری علاوه بر دریافت آب بها به ازای هر متر مکعب آب شرب 150 ریال دریافت شود تا برای آبرسانی آب شرب روستاها هزینه شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق یاد آور شد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد وزارت نیرو در ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی 30 ریال عوارض از مشترکین برق شهری، باغ‌شهرها و خانه‌باغ‌های حاشیه‌ی شهرها دریافت کند تا برای توسعه برق روستایی مصرف شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین از مصوبه دیگراین کمیسیون خبر داد که بر اساس آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف می‌شود در بودجه سال 94 سازمان مناطق آزاد و ویژه نظارت کند و بودجه سال 95 این سازمان را در لایحه بودجه بیاورد.

وی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق گفت: ما بندی را به لایحه بودجه اضافه کردیم که بر اساس آن آستانهای مقدس مثل آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه (س) و شاهچراغ و قرارگاه‌های سازندگی موظف می‌شوند در سال 94 اظهار نامه مالیاتی و حساب سود و زیان خود را به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند و طبق قانون مالیاتهای مستقیم مالیات خود را بپردازند. البته مقرر شد منابع درآمد مالیاتی حاصل از فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های تابعی آستان قدس به صورت بودجه‌ای در ردیف جمعی و خرجی به آستان قدس برگردد و در آنجا هزینه شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد:‌در مصوبه دیگری مقرر شد مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات عمرانی پروژه‌های نیمه تمام تا زمان اتمام طرح به سال بعد مالی منتقل شود. پیش از این زمانی که سال تمام می‌شد اگر اعتبار عمرانی جذب نشده بود باید به حساب خزانه بر می‌گشت اما بر اساس این مصوبه این اعتبار باید سر جای خود باقی بماند تا سال بعد در جهت اتمام پروژه مصرف شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان از مصوبه دیگر این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی موظف می‌شوند به ازای هر پیامک 10 ریال اضافه از استفاده کنندگان این خدمات دریافت کنند تا این مبلغ برای مصارف حوزه بهداشت و درمان هزینه شود.


ویدیو مرتبط :
معافیت مالیات بر ارث

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاف از مالیات با این میزان درآمد ماهانه


با تصویب لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم، درآمد ماهانه ۷۰۰هزارتومان یا سالانه تا ۸.۴میلیون تومان از مالیات معاف می‌شود.

خبرگزاری فارس: با تصویب لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم، درآمد ماهانه ۷۰۰هزارتومان یا سالانه تا ۸.۴میلیون تومان از مالیات معاف می‌شود.
 
 در لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم، در مورد درآمد معاف از مالیات آمده است ماده11 . متن زیر جایگزین ماده (84) می‌شود: «ماده 84- تا میزان هشتاد و چهار میلیون ریال درآمد سالیانه مشمول مالیات حقوق از یک یا چند منبع از پرداخت مالیات حقوق معاف است.

 سازمان امور مالیاتی کشور موظف است، سقف معافیت مذکور را برای هر سال مطابق شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی شهری سال قبل اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و پس از تأیید وزیر امور اقتصادی و دارائی اعلام نماید.»


ماده 12. متن زیر جایگزین ماده (85) می‌شود: «ماده 85- نرخ مالیات بر درآمد حقوق مازاد بر مبلغ مذکور در ماده (84) این قانون و تا هفت برابر آن مشمول مالیات سالانه 10% (ده درصد) و نسبت به مازاد آن بیست درصد می‌باشد»

ماده 13- متن زیر جایگزین تبصره ماده (86) می‌شود: «تبصره- پرداخت‌هایی که کارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود که مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه نمی‌باشند، تحت عنوان حق‌المشاوره، حق حضور در جلسات، حق‌التدریس، حق تحقیق و حق پژوهش پرداخت می‌کنند، بدون رعایت معافیت موضوع ماده (84) این قانون مشمول مالیات به نرخ ده درصد می‌باشد.

کارفرمایان موظفند در موقع پرداخت یا تخصیص، مالیات متعلق را کسر و ظرف مدت تعیین شده در ماده (86) این قانون همراه با فهرستی حاوی نام و نشانی دریافت کنندگان و میزان آن به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند و در صورت تخلف، مسئول پرداخت مالیات و جرایم متعلق خواهند بود.»

ماده  14. در بند (5) ماده(91) عبارت «که در موقع بازنشستگی یا از کارافتادگی به حقوق بگیر پرداخت می‌شود» حذف می‌شود.

ماده 15. متن زیر جایگزین بند (14) ماده (91) می‌شود و یک تبصره به شرح زیر به آن الحاق می‌شود: «14- درآمد حقوق جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و آزادگان.

تبصره - نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروهای نظامی و انتظامی و مشمولان قانون استخدامی وزارت اطلاعات مشمول تسلیم فهرست موضوع ماده 086) قانون نمی‌باشند.»

ماده 16. ماده (92) و تبصره آن حذف می‌شود.

ماده 17. متن زیر جایگزین ماده (95) و تبصره‌های آن می‌شود و ماده (96) و تبصره‌های آن حذف می‌شود: «ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند اسناد و مدارک کافی را که با رعایت اصول و ضوابط مربوط تنظیم می‌گردد، نگاهداری و اظهارنامه خود را بر اساس آن تنظیم کنند. دستور‌العمل‌ اجرایی مربوط به روش‌های نگاهداری اسناد و مدارک و نمونه اظهارنامه با توجه به نوع و حجم فعالیت مودیان مذکور توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.»

ماده 18. متن زیر جایگزین ماده (97) و تبصره‌های آن می‌شود و مواد (98)، (152)، (153)، (154) و (158) و تبصره‌های آنها حذف می‌شود.

این لایحه بعد از تصویب کلیات و یک فوریت آن در کمیسیون تخصصی اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و اجرای طرح جامع مالیاتی، به عنوان یکی از محورهای ۷ گانه طرح تحول اقتصادی به شمار می‌رود.

احمی‌نژاد از نمایندگان مجلس درخواست کرد، هرچه سریعتر تا قبل از پایان سال جاری قانون جدید مالیات را تصویب کرده و برای اجرا به دولت ابلاغ کنند.