اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معادن شن و ماسه تهران موقتا تعطیل شد


نشست شورای هماهنگی مواقع اضطراری آلودگی هوای استان تهران تصمیمات لازم برای مقابله با تندباد احتمالی امروز را در دستور کار قرار داد که تعطیلی فعالیت معادن شن و ماسه یکی از انها بود.

خبرگزاری مهر: نشست شورای هماهنگی مواقع اضطراری آلودگی هوای استان تهران تصمیمات لازم برای مقابله با تندباد احتمالی امروز را در دستور کار قرار داد که تعطیلی فعالیت معادن شن و ماسه یکی از انها بود.

ظهر سه شنبه نشست هماهنگی مواقع اضطراری آلودگی هوای استان تهران با حضور مدیر کل محیط زیست استان تهران و مدیر کل مدیریت بحران استانداری در محل استانداری برگزار شد.

در این نشست مصوب شد تا فعالیت معادن شن و ماسه در استان تهران به ویژه در شهرستان های غرب این استان به دلیل بالارفتن میزان گرد و غبار و افزایش آلاینده های هوا به مدت ۴۸ ساعت تعطیل شود.

همچنین در این نشست بر آماده باش دستگاه های امدادی و خدماتی نظیر آتش نشانی، هلال احمر و غیره به منظور خدمت رسانی به مردم تأکید شد.

در نشست هماهنگی مواقع اضطراری آلودگی هوای استان تهران به مردم توصیه شد تا از حد الامکان از وسائل نقلیه شخصی و دارای اشکال فنی استفاده نکنند.

همچنین مسئولان در این نشست تأکید کردند که مردم باید از هر اقدامی نظیر سوزاندن ضایعات و غیره که میزان آلایندگی هوا را افزایش می دهد، خودداری کنند.

گفتنی است شامگاه دوشنبه طی پیش بینی سازمان هواشناسی تندبادی با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت نقاط مختلف استان تهران را در برگرفت.


ویدیو مرتبط :
اجرای طرح پایش معادن شن و ماسه استان تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلی معادن شن و ماسه خلیج‌ فارس


همزمان با نخستین روز از هفته هوای پاک، همایش دوچرخه‌سواری دکتر وحید نوروزی شهردار و مدیران شهری به همراه شهروندان در بوستان قائم منطقه 18 برگزار شد.

ایسنا: همزمان با نخستین روز از هفته هوای پاک، همایش دوچرخه‌سواری دکتر وحید نوروزی شهردار و مدیران شهری به همراه شهروندان در بوستان قائم منطقه 18 برگزار شد.

نوروزی شهردار منطقه 18 در جمع دوچرخه‌سواران بوستان قائم گفت: امروز به نام روز هوای پاک نامگذاری شده تا همه ما نسبت پیرامون‌مان، محیطی که در آن زندگی و هوایی که تنفس می‌کنیم مسئول باشیم. در حال حاضر سالانه بیش از 5000 نفر در شهر تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و از طرفی، شیوع بیماری‌هایی نظیر سرطان می‌تواند سلامت همه شهروندان را تحت تاثیر قرار بدهد. به همین دلیل، هر کدام از ما به سهم خودمان می‌توانیم در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشیم.

وی که با مدیران خود در این برنامه ورزشی شرکت کرده بود یادآور شد: به هر کدام از نواحی منطقه ما 10 دستگاه دوچرخه تحویل داده شده تا همکارانی که می‌خواهند برای انجام امور روزانه اداری به ساختمان مرکزی مراجعه کنند، با همین وسایل پاک مراجعه داشته باشند.

وی سپس در جمع دانش‌آموزان مدرسه بانو کاظمی حاضر شد تا زنگ هوای پاک را به صدا درآورد. تقدیر از دانش‌آموزانی که به مناسبت هوای پاک، آثار هنری را خلق کرده بودند نیز از دیگر برنامه‌های متنوع شهردار محیط‌زیستی منطقه 18 بود.

نوروزی همراه با معاونان، مدیران ارشد، اصحاب رسانه و دانش‌آموزان برخی از مدارس محله خلیج‌فارس مقابل کارخانه شن و ماسه این محله قدیمی قرار گرفت تا درباره برنامه‌های آتی آن با شهروندان صحبت کند.

او از تعطیلی قریب‌الوقوع برخی از کارخانه‌های شن و ماسه این منطقه خبرداد و گفت: به امید خداوند، کارخانه خلیج‌فارس طی یک ماه آینده برای همیشه تعطیل خواهد شد. طی چند ماه گذشته نیز همکاران بنده تلاش کرده‌اند تا از تخلیه نخاله در این مکان جلوگیری کنند. متاسفانه فعالیت این کارخانه‌ها یکی از عوامل اصلی ایجاد ریزگردهای شهر تهران است و همه ما باید نسبت به عاقبت این مرکز احساس مسئولیت کنیم.

شهردار منطقه 18 در خصوص دیگر طرح‌های سلامت محور برای حرکت به سمت ایجاد هوای پاک در شهر تهران اظهارداشت: طبق تعاملی که با معاونت حمل ونقل و ترافیک شهر تهران داشته‌ایم، قرار است خط 10 اتوبوس‌های تندرو پایتخت به منطقه 18 کشیده شود. این خط از مبدا بزرگراه اشرفی اصفهانی در شمال غرب تهران آغاز می‌شود و پس از گذشتن از میدان آزادی وارد بزرگراه آیت‌الله سعیدی خواهد شد و تا ایستگاه مترو نیز امتداد می‌یابد. با ایجاد این خط تندرو، بخش قابل توجهی از سفرهای درونشهری شهروندان ساکن منطقه 18 با سهولت و ایجاد آلودگی کمتر انجام می‌شود. همه این فعالیت‌ها بخش مهمی از کمپین آسمان آبی است که توسط شهرداری تهران مطرح شده و مورد حمایت همگان قرار گرفته است. ما نیز باید سهم خودمان را درموفقیت این طرح و حرکت به سمت حذف انواع آلاینده‌ها در شهر تهران برداریم.

دکتر وحید نوروزی، در ساعات اولیه صبح با استفاده از مترو خط 3 به منطقه 18 آمد و در دفتر کار خود حاضر شد. او سپس همراه با معاونان و مدیران ارشد شهرداری منطقه به بوستان قائم رفت تا همراه با دوچرخه‌سواران و ورزشکاران این بوستان برای تبلیغ وسیله پاک، دقایقی را رکاب بزند.