اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مظنون شماره ۲ انفجارهای بوستون بازداشت شد/اوباما: سوالات زیادی درباره...



انفجارهای دو ماراتن در بوستون

مظنون شماره ۲ انفجارهای بوستون بازداشت شد

پلیس فدرال امریکا موفق شد مظنون شماره 2 انفجارهای دو ماراتن در بوستون را دستگیر کند اما او تیر خورده و به شدت زخمی است و هم اکنون در بیمارستان به سر می برد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحدمرکزی خبر مظنون شماره دو انفجارهای بوستون در جریان تیراندازی پلیس مجروح شده است در وضعیتی بحرانی به بیمارستان منتقل شد.

تعقیب مظنون شماره دو انفجارهای بوستون با دستگیری وی به پایان رسید. حال وی وخیم گزارش شده است. مظنون شماره دو در حالی که در قایقی که در حیاط یک خانه نگهداری می شد، پنهان شده بود، دستگیر شد. 

محاصره این مظنون نوزده ساله یک ساعت به طول انجامید و در نهایت پلیس موفق شد پس از تیراندازی که به مجروح شدن وی منجر شد، متهم را دستگیر کند. برادر بیست و شش ساله وی قبلا در جریان درگیری با پلیس کشته شده بود. تاکنون سه نفر در رابطه با انفجارهای بوستون دستگیر و بازجویی شده اند. دو متهم اصلی سوء قصد بوستون که چچنی بودند،در سال دو هزار و یک به همراه خانواده شان از داغستان به آمریکا مهاجرت کرده بودند. 

حال مظنون دوم وخیم است / اوباما: سوالات زیادی درباره مظنون دوم وجود دارد

پلیس فدرال آمریکا دقایقی پس از دستگیری مظنون دوم در حوالی ماساچوست اعلام کرد که او در بیمارستان بستری است اما حال او وخیم است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی انگلیسی بی بی سی مظنون دوم بمب گذاری بوستون جوهر سارنایف که پیشتر زوخار تسارنایف معرفی شده بود ، در حالیکه زخمی شده و خونریزی داشته بازداشت و به بیمارستان منتقل شده است.

پلیس گفته است که از تعقیب رد خود او توانسته است محل اختفای او در زیر یک قایق در حوالی ماساچوست را پیدا کرده و او را دستگیر کند.

خبرنگار بی بی سی در ماساچوست آمریکا در گزارش خود گفت هنوز کسی نمی داند حال او چقدر وخیم است آیا او زنده می ماند یا نه اما اگر بمیرد سوالات بسیاری را با خود دفن خواهد کرد چرا که هیچگاه نخواهیم فهمید که انگیزه او از این اقدام چه چیزی بوده است؟ آیا اسلام انگیزه او بوده ؟ آیا گروه های جهادی در این انفجارها به او دستوراتی داده بودند یا اینکه این اقدام کاملا با انگیزه های شخصی دو برادر صورت گرفته است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در پی دستگیری مظنون دوم بمب‌گذاری در بوستون،‌باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت هنوز سوال‌های بسیاری بی‌پاسخ مانده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از بازداشت مظنون دوم درخصوص انفجارهای بوستون ، در یک کنفرانس خبری گفت همچنان پرسشهایی در این باره که آیا مظنون دوم کمکهایی دریافت کرده است یا خیر مطرح است ؟/خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مظنون اصلی انفجار بوستون به هوش آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش تعداد تلفات انفجارهای بوستون/ اوباما: عاملان انفجارها مجازات می شوند



افزایش تعداد تلفات انفجارهای بوستون/ اوباما: عاملان انفجارها مجازات می شوند

تعداد تلفات انفجارهای روز دوشنبه بوستون در آمریکا به سه کشته و بیش از 100 زخمی افزایش یافت. باراک اوباما با اشاره به این انفجارها وعده داد عاملان آن را مجازات خواهد کرد.

 

انفجارهای بوستون,تصاویر انفجارهای بوستون

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شبکه خبری بی بی سی انگلیسی، آخرین آمار اعلام شده از سوی فرمانداری ماساچوست حاکی از افزایش تلفات انفجارهای بوستون است که از سوی دولت آمریکا اقدام تروریستی خوانده شده است.

تا کنون مرگ سه نفر قطعی شده و بیش از 100 نفر نیز زخمی شده اند که حال چند نفر از آنها وخیم گزارش شده است. 

دو انفجار روز دوشنبه در نزدیکی خط پایان مسابقه دو ماراتن در بوستون مرکز ایالت ماساچوست و یک انفجار دیگر در کتابخانه جان اف کندی این شهر روی داد که تلفاتی نداشته است. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

محدودیت های رفت و آمد سنگینی در بوستون، نیویورک و واشنگتن بعمل آمده است. آسمان این سه شهر نیز بر روی برخی از پروازها بسته شده است.

با وجود اینکه عمدی بودن این انفجارها محرز شده اما مسئولان امنیتی آمریکا هنوز رسما از تروریستی بودن این انفجارها صحبتی به میان نیاورده اند اما جسته و گریخته برخی از کارشناسان و مشاوران مرتبط با مسئولان امنیتی چند بار از واژه تروریستی بودن این انفجارها سخن گفته اند.

دست کم سه بمب عمل نکرده نیز در بوستون کشف شده است و پلیس نگران وجود بمب های دیگری در این منطقه است.

مقامات امنیتی، پلیس فدرال و ایالتی از جمله پلیس اف بی آی آمریکا گفته اند که برای اعلام نظر قطعی درباره این انفجارها زود است و باید کلیه شواهد و مدارک به دست آمده از صحنه انفجارها مورد بررسی قرار گیرد.

اوباما: عاملان انفجارها مجازات می شوند

درهمین حال رئیس جمهور آمریکا ساعتی پس از وقوع این انفجارها در برابر رسانه ها ظاهر شده و  وعده داد عاملان این حادثه را بازداشت و مجازات خواهد کرد.

به گزارش واحدمرکزی خبر به نقلاز شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنانی درباره حادثه انفجارهای بوستون، گفت: درباره حادثه بوستون با گروه امنیت ملی جلسه ای داشتم، ما همچنان به بررسی و پاسخگویی به این حادثه ادامه می دهیم.

ما از تمامی منابع دولت فدرال آمریکا برای کمک به مقامات ایالتی و محلی برای دفاع از مردم خود بهره خواهیم برد. بر اساس تحقیقات و آنچه پیش خواهد آمد تدابیر امنیتی را سراسر آمریکا افرایش خواهیم داد.وی افزود: مردم آمریکا برای بوستون دعا خواهند کرد و من ومیشل برای خانواده قربانیان دعا خواهیم کرد.

اوباما گفت: ما هنوز به همه پاسخ ها دست پیدا نکرده ایم، اما می دانیم که تعداد زیادی از مردم زخمی شده اند که شدت جراحات برخی از آنها در انفجارهای مسابقه ماراتن در بوستون شدید است. من با رئیس اف بی ای و همچنین وزیر امنیت داخلی آمریکا برای اختصاص دادن منابع لازم، تحقیقات و پاسخ دادن به حادثه گفتگو کردم.

رئیس جمهور آمریکا، گفت: من آخرین اطلاعات را به رهبران هر دو حزب در کنگره ارائه کردم و باید تاکید کنم که در چنین روزی ما نه جمهوری خواه هستیم و نه دموکرات؛ ما آمریکایی هستیم، متحد و نگران برای شهروندانمان.

اوباما گفت : من همچنین با فرماندار ماساچوست و شهردار بوستون صحبت کردم و برای آنها مشخص کردم که هر منبع لازم از دولت فدرال را برای درمان قربانیان و رسیدگی به خانواده آنها صرف کنند. من برای آنها مشخص کردم که همه آمریکایی ها از مردم بوستون دفاع خواهند کرد و در کنار آنها خواهند ایستاد.

وی افزود: پلیس بوستون، ماموران آتش نشانی، کارکنان بخش فوریت ها همانند گارد ملی به خوبی به وظایف خود عمل کردند و در همین زمانی که ما در حال سخن گفتن هستیم آنها به ادای وظایف خود ادامه می دهند.

اقدام آنها یاد آور خدمات و فداکاری های هر روزه همه مردم آمریکا است بدون اینکه ایمنی خود را در شرایط سخت و خطرناک در نظر بگیرند. ما به همه آنها که به سرعت به کمک حادثه دیدگان شتافتند و با رفتار حرفه ای این حادثه مصیبت بار را بررسی و کمک کردند احترام می گذاریم.

اوباما، گفت: ما هنوز نمی دانیم که چه کسی و چرا این اقدام را انجام داده و مردم نباید پیش از اینکه ما به همه حقیقت دست پیدا کردیم، نتیجه گیری کنند؛ اما اشتباه نکنید که ما به همه اطلاعات دست پیدا خواهیم کرد و می فهیم که چه کسی و چرا این اقدام را انجام داده است.اوباما تاکید کرد:هر شخص و هر گروه باید مسولیت اقدام خود را بپذیرند و با عدالت روبرو خواهند شد.

وی ادامه داد: امروز روز « هم میهن » و یک روز تعطیل در ماساچوست بود.روزی که مردم جشن گرفتند، روزی که رقابتی دوستانه در خیابان های بوستون در جریان بود. بوستون شهری سخت کوش است، مثل مردم ما و من مطمئنم که مردم بوستون با اتحاد و با کمک کردن به همدیگر به عنوان شهری پر غرور به جلو خواهند رفت و مردم آمریکا در هر گامی با آنها خواهند بود.

اوباما گفت: هر اطلاعاتی که ما به دست بیاورم، گروه ما به اطلاع شما خواهد رساند؛ ما در مرحله تحقیقات هستیم، اما باید تاکید کنم که ما خواهیم فهیمد چه کسی این اقدام را انجام داده است و آنها را مسئول خواهیم دانست./خبرآنلاین