اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مظنون بمبگذاری بانکوک گریخت


پلیس تایلند روز دوشنبه اعلام کرد یکی از مظنونین اصلی بمب گذاری خونین شهر بانکوک به ترکیه گریخته است.

خبرگزاری فارس: پلیس تایلند روز دوشنبه اعلام کرد مظنون احتمالی بمبگذاری اخیر در شهر بانکوک، احتمالا به ترکیه گریخته است.

مقامات تایلندی پیش از این اعلام کرده بودند که عبدالرحمن عبدالستار تبعه چینی به احتمال زیاد مغز متفکر انفجاری بوده که به مرگ 20 تن منجر شد.

پلیس قبلا اعلام کرده بود که وی از تایلند به بنگلادش و بعد از آن احتمالا به چین متواری شده است. اما پایگاه خبری اسکای نیوز امروز به نقل از پلیس خبر داد که شواهد جدید نشان می‌دهد که وی روز 30 آگوست از طریق دهلی و ابوظبی به استانبول ترکیه رفته است.

گفته می‌شود که تعدادی از مظنونین بمبگذاری روز 17 آگوست در معبد اروان بانکوک، تبعه ترکیه هستند. این امر باعث تقویت این فرضیه شده است که آن‌ها احتمالا به دسته اویغورها از شهر سین کیانگ چین هستند که ارتباط نزدیکی با دولت ترکیه دارند.

روز یکشنبه پلیس تایلند با حمله به یک آپارتمان در بانکوک دو زن مستاجر و یک فرد مهمان را برای بازجویی بیشتر بازداشت کرد، ولی اثری از مواد منفجره برای ساخت بمب پیدا نکرد.

رئیس پلیس مالزی روز دوشنبه همچنین اعلام کرد که یک پاکستانی و دو مالزیایی در ارتباط با این بمب گذاری دستگیر شده‌اند.

در جریان بمبگذاری یک ماه قبل در بانکوک، اتباعی از تایلند، چین، مالزی، سنگاپور و انگلستان کشته شدند. در آن حادثه بیش از یکصد نفر هم زخمی شدند.


ویدیو مرتبط :
مظنون اصلی انفجار بوستون به هوش آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سومین مظنون بمبگذاری فرودگاه بلژیک شناسایی شد



اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,بلژیک

رسانه‌های بلژیکی می‌گویند تصویر سومین مردی که به همراه دو بمبگذار دیگر در دوربین‌های مدار بسته فرودگاه بروکسل ضبط شده است متعلق به فردی به نام فیصل شفو است.

به گزارش تسنیم، دفتر دادستانی بلژیک هنوز درباره این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است. دفتر دادستانی روز جمعه در بیانیه‌‌ای اعلام کرد یکی از سه مردی که پلیس نزدیک این دفتر دستگیر کرد «فیصل ش»‌ نام دارد.

هنوز مشخص نیست که این فرد دستگیر شده همان فردی است که در تصاویر ویدئویی به همراه دو مظنون دیگر در فرودگاه بروکسل حضور دارد یا نه.

روزنامه لاسویر می‌گوید فیصل ش را یک راننده تاکشی شناسایی کرده که مهاجمین را به فرودگاه رسانده است. پیشتر این روزنامه به نقل از منابع پلیس گفته بود که به احتمال زیاد فیصل شفو سومین بمبگذار است.

دیگر رسانه‌ها نیز گزارش‌های مشابهی را منتشر کرده و اعلام کردند که شفو یک روزنامه‌نگار بود.

از روز پنج‌شنبه تاکنون در مجموع 9 نفر در بلژیک و دو نفر در آلمان دستگیر شده‌اند. بمبگذاری‌های افراد منتسب به داعش در بروکسل منجر به مرگ 31 نفر شده است. حملات ماه نوامبر گذشته در پاریس نیز 130 نفر را به کام مرگ کشاند.

 

اخبار بین الملل - تسنیم