اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مظفر: قالیباف سه و نیم برابر بقیه رای دارد/ نباید به ولایتمداری قالیباف شک کرد



انتخابات,اخبار انتخابات

مظفر: قالیباف سه و نیم برابر بقیه رای دارد/ نباید به ولایتمداری قالیباف شک کرد

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف خاطرنشان کرد: قالیباف معتقد بود که باید کاندیدای واحد بلافاصله بعد از تایید صلاحیت‌ها معرفی شود. ولایتی معتقد بود که باید کاندیدای واحد 17 یا 18 خرداد معرفی شود و حدادعادل نیز بینابین آن نظر داشت. احساس کردم مظلومیت برای قالیباف بوجود می‌آید به خاطر بعضی از مسائلی که در جامعه مطرح است و می‌گفتم اگر قالیباف فرد نهایی باشد، نوارها و پرونده‌هایی رو خواهد شد و لذا عده‌ای گفتند ممکن است وی را کنار بگذارند و ما باید حضور داشته باشیم و همین موارد باعث شد که یک مقدار اساس ائتلاف و میثاق سست شود.دروغ می‌گویند که آقا مایل نیست او حضور داشته باشد با اشاره آقا کنار رفت و در حال حاضر نیز اگر آقا که هیچ، حتی دفتر ایشان و خدمتگزار دفترشان اشاره کند، قالیباف کنار می‌رود و من درباره این موضوع به یقین رسیدم.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با اشاره به نتایج نظرسنجی ها اظهار کرد: امروز در سطح کشور قالیباف سه و نیم برابر دیگر آقایان رأی دارد و این نظرسنجی‌ها توسط مراکز معتبری مانند ناجا، صدا و سیما، بسیج و وزارت اطلاعات انجام شده است.

به گزارش مهر، حسین مظفر رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف عصر روز دوشنبه در جمع اعضای کمیته‌ها و سرگروه‌های فعالین ستاد این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان اینکه کسانی که برای دنیا، آخرت را نابود می‌کنند، بدبخت‌ترین آدم‌ها هستند و بدبخت‌ترین و ضرربارترین آدم‌ها کسانی هستند که آخرت خود را برای دیگران نابود می‌کنند، اظهار داشت: متاسفانه خیلی‌ها را می‌شناسیم که این کار انجام می‌دهند و بی‌خود علیه دیگران شایعه‌پراکنی می‌کنند و به سادگی فردی‌که در مسیر اسلام است، می‌گویند برو و تو نیستی و به فرد ولایی و ولایتمدار می‌گویند، ولایتمدار نیست در حالی که قرآن اینگونه رفتارها را محکوم می‌کند.

وی ادامه داد: براساس آیه قرآن حق نداریم افرادی را طرد کنیم که خودشان می گویند در مسیر حق هستند و اگر کسی آنها را طرد کند، جزو ظالمین هستند اما متاسفانه ما به سادگی به افرادی‌که در خط امام هستند، می‌گوییم تو در خط امام و یا ارزشی نیستی در حالی که تنها عقیده او با ما فرق می‌کند؛ به خدا این گونه رفتارها گناه است و تنها برای خود هیزم جهنم را آماده کرده‌ایم.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف،‌ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه اشاره‌ای به کاندیدای خاصی نداشته‌اند، اظهارداشت: برادر عزیزی که درباره او این مسائل را مطرح می‌کنند، نه قبل از نامزدی با آقا دیدار نداشته و حتی بعد از نامزدی نیز با حضرت‌ آقا دیداری نداشته است و هیچ ملاقاتی انجام نشده، این حرف‌ها مطرح می‌شود.

واقعا چرا دروغ‌های به این بزرگی گفته می‌شود؟ حضرت آقا اعلام کرده‌اند که من این حرف‌ها را نگفته‌ام.

مظفر ادامه داد: ما احساس می‌کردیم آقای ولایتی طوری صحبت کند که بخواهد بهره‌ای ببرد اما بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای ائتلاف گفت که آقا فرموده‌اند " نه در ظاهر کسی را حمایت می‌کنم و حتی در ته دلم الان طرفدار کسی نیستم و گرایشی در ته دلم در حال حاضر ندارم" لذا این مباحث باید برای ما معیار و الگو باشند.

وی با اشاره به معیارهای رهبر انقلاب برای انتخاب اصلح تصریح کرد: به برادر عزیزمان آقای آقاتهرانی گفتم واقعا جمله‌ای که حضرت آیت‌الله مصباح فرمودند که اصلح یک نفر است و بیشتر نیست و آن هم برادر عزیزمان آقای لنکرانی است، واقعا اینطور است؟ یعنی ما در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی می‌شود که تنها یک نفر را اصلح بدانیم که آقا تهرانی در پاسخ به من گفت، وقتی آیت‌الله مصباح یک نفر را اصلح می‌داند، خدا و مقدسات را در نظر می‌گیرد و اخلاص دارد و بر آن اساس صحبت می‌کند.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف اظهار داشت: بنده در پاسخ به آقاتهرانی گفتم این گونه نیست که یک عده تنها براساس خدا و پیغمبر بگویند، آن اصلح است و ما بگوییم براساس خدا و پیغمبر او نیست؛ آقاتهرانی هم گفت بله، می‌شود و بعد من به او گفتم آیا می‌شود که دو اصلح در جامعه داشته باشیم که او گفت بله می‌شود و اقرار کرد که امکان دارد.

مظفر تاکید کرد: یک کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری باید شایستگی،‌ لیاقت، تدین و تعبد به نظام،‌ اعتقاد به نظام و ولایتمداری داشته باشد، اگر کسی می‌خواهد در این نظام الهی مسئولیت داشته باشد، باید به ولایت‌فقیه التزام و اعتقاد داشته باشد و فردی که می‌خواهد نمایندگی ملت را به عهده بگیرد، اگر به ولایت‌فقیه اعتقادی نداشته باشد، ارزشی ندارد.

برخی معتقدند که تنها برای یک مسئول التزام به ولایت فقیه کافی است، اما عقیده شخصی من این است که باید فردی که کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود، باید در عمل به ولایت فقیه معتقد باشد چرا که در ظاهر ارزشی ندارد.

وی تصریح کرد: ما در جریان تشکیل ائتلاف پیشرفت 3 بحث مشروعیت، کارآمدی و مقبولیت را در نظر گرفتیم؛ مشروعیت به معنای این است که هر کس توسط شورای نگهبان تایید شد، پایه امکان رقابت را برای انتخاب جامعه فراهم می‌کند البته نمی‌گویم که او فقط اصلح است.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف ادامه داد: ملاک تصمیم‌گیری ائتلاف پیشرفت این بود که آقایان تصمیم گرفتند با همدیگر رقابت نکنند و با هم‌افزایی، زمینه‌ساز افزایش ظرفیت برای حاکمیت اصولگرایی در کشور شوند و بنده حقیر را مامور کردند که به آنها کمک کنم چرا که بنده هرگز حاضر نبودم ریاست ستاد انتخاباتی یک نفر را به عهده بگیرم و برای خودم معذوراتی داشتم؛ اما احساس مسئولیت کردم و گفتم اگر این مسیر به حاکمیت اصولگرایان منجر می‌شود با کمال میل فعالیت خواهم کرد.

مظفر با بیان اینکه قرار بود که ائتلاف پیشرفت به سمتی برود که به اصولگرایان انسجام و وحدت ببخشد، گفت: این ائتلاف در ابتدا خوب پیش رفت اما وقتی که به جایی رسیدیم که باید "فرد واحد" را اعلام می‌کردیم، بر سر اعلام زمان این کاندیدا اختلاف نظر پیدا شد.

یک عده از دوستان معتقد بودند که قبل از عید کاندیدا را معرفی کنیم اما بررسی کردیم و دیدیم که این کار منطق ندارد چرا که اگر ثبت نام انجام نمی‌شد فرصت‌ها را از دست می‌دادیم لذا گفتیم که ثبت نام کنید.

وی همچنین تصریح کرد: بعد از انجام ثبت‌نام‌ها، عده‌ای معتقد بودند که باید کاندیدای واحد اعلام شود، اما مجددا بحث کردیم و گفتیم اگر تایید صلاحیت‌ها انجام نشود، ممکن است مسائلی پیش بیاید و آرایش سیاسی مشخص نیست و معلوم نیست چه کسی رد یا تایید می‌شود چرا که آرایش‌ها مشخص می‌کند که چه کسی می‌تواند در مقابل رقیب حاضر شود، در اینجا سه نظر مطرح شد.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف خاطرنشان کرد: قالیباف معتقد بود که باید کاندیدای واحد بلافاصله بعد از تایید صلاحیت‌ها معرفی شود.

ولایتی معتقد بود که باید کاندیدای واحد 17 یا 18 خرداد معرفی شود و حدادعادل نیز بینابین آن نظر داشت و لذا بعد از بحث در تحلیل به اینجا رسیدیم که هرچقدر ادامه دهیم انسجام سخت‌تر و جهت‌دادن برای رفتن به سوی یک نفر مشکل‌تر می‌شود و نمی‌شود دیگر هواداران را کنترل کنیم.

مظفر افزود: احساس شد که بعضی دوستان نسبت به نظرسنجی‌ها تشکیک کرده‌اند در حالی که ما نظرسنجی‌ها را انجام نمی‌دادیم و 4 دستگاه معتبر کشور یعنی ناجا، صداوسیما،‌ بسیج و وزارت اطلاعات این نظرسنجی‌ها را انجام دادند و در حال حاضر نظرسنجی‌ها را روز به روز می‌گیریم و این نظرسنجی‌ها نشان داد که آقای قالیباف جلو است بعضی از دوستان دیگر به خاطر بعضی از همان هوادارانی که احساس نگرانی می‌کردیم، گفتند که زود است و باید بعد از مناظرات و نظر جامعتین تصمیم بگیریم و مقداری تشکیک ایجاد کردند و اختلاف ایجاد شد.

وی همچنین تاکید کرد: لذا بنده در این میان احساس کردم که خودم می‌توانم جهتم را روشن کنم، یکی از دلایل من این بود که احساس کردم دوستانی که پیمان بسته بودند، مقداری سست شده‌اند و یک مقدار احساس خطر می‌شد که تخلف صورت گرفته و انشاءالله امیدواریم این نگرانی از بین برود و هنوز تا 15 خرداد امیدوار هستیم.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف تاکید کرد: احساس کردم مظلومیت برای قالیباف بوجود می‌آید به خاطر بعضی از مسائلی که در جامعه مطرح است و می‌گفتم اگر قالیباف فرد نهایی باشد، نوارها و پرونده‌هایی رو خواهد شد و لذا عده‌ای گفتند ممکن است وی را کنار بگذارند و ما باید حضور داشته باشیم و همین موارد باعث شد که یک مقدار اساس ائتلاف و میثاق سست شود.

مظفر با بیان اینکه بین خود و خدا ارزیابی از کاندیداها انجام دادم و با اینکه 30 سال است که با آقایان حداد و ولایتی رفیق هستم و در مجمع تشخیص همکار هم هستیم اما دوستی خود را کنار گذاشتم،‌گفت: دیدم که دفاع از یک رزمنده، بسیجی، ولایی و ارزشی مانند قالیباف که در دوران دفاع مقدس برای کشور سرافرازی آفریده و به ویژه در دوران دفاع مقدس فداکاری و ایثار زیادی انجام داده، ارزش دارد تا برای او فعالیت کنیم.

وی تاکید کرد: من بدون اینکه بی‌احترامی به دیگر دوستان داشته باشم، معیارم برای انتخاب مسئولیت، افرادی است که در دوره دفاع مقدس جانفشانی کردند برای من هیچ توجیهی ندارد که 8 سال دشمن به نوامیس این کشور حمله کرده باشد اما عده‌ای فقط خوابیده باشند و استراحت کرده باشند و یک روز به جبهه‌ها نرفته باشند، هرگز قابل مقایسه نیست که فردی در انقلاب و دفاع مقدس مجاهدت کرده باشد، با فردی که بخواهد بعد از انقلاب وارد عرصه جهاد شود و نمی‌شود آنها را مقایسه کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف با اشاره به ولایتمداری قالیباف گفت: بنده با او به صورت خصوصی صحبت کردم و نباید به ولایتمداریش شک کنیم. دروغ می‌گویند که آقا مایل نیست او حضور داشته باشد با اشاره آقا کنار رفت و در حال حاضر نیز اگر آقا که هیچ، حتی دفتر ایشان و خدمتگزار دفترشان اشاره کند، قالیباف کنار می‌رود و من درباره این موضوع به یقین رسیدم.

مظفر ادامه داد: قالیباف مدیری با توان و با قدرت است، در شرایط کنونی اداره کشور کار هرکسی نیست و در این 8 سال هزینه‌هایی داده‌ایم که در هیچ دورانی این هزینه‌ها را نداده بودیم و از بالاترین عزیز این کشور تا همه ما این هزینه را پرداختیم. اما متاسفانه با قدرنشناسی روبرو شدیم.

وی تاکید کرد: تک‌روی اعمال سلیقه، کار فردی، بی اعتنایی به تجربیات و فرمایشات مقام معظم رهبری و خود را در برابر مسئولان دانستن موضوعی است که برخی دچار آن شده‌اند و به اسم اصولگرایی و علیه اصولگرایی انجام می دهند.

اینکه آقایان اصلاح طلب ما را سرزنش می‌کنند و ما گاهی اوقات توجیه می‌کنیم ولی واقعا سرافکنده شدیم، البته وظیفه خود را در زمانش انجام دادیم و نمی‌خواهیم آن را نفی کنیم. اما در کل وضع خوبی نداریم و به ویژه در حوزه سیاست و اقتصاد تصمیم‌سازی‌هایی انجام شد که آسیب دیدیم.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف، با بیان اینکه امروز در نظام بین‌الملل وضعیت خوبی نداریم و در داخل آشفته بازاری داریم، اظهار داشت: متاسفانه نخبگان متلاشی شدند و در حال حاضر برای اداره کشور یک مدیر حزب اللهی و ارزشی تنها نمی‌خواهیم بلکه یک مدیر ولایی ارزشی متدین نمازخوان انقلابی می‌خواهیم که مدیر قوی با برنامه،‌ تیم و انگیزه باشد تا بتواند مشکلات را حل کند البته در این میان هر کسی عیب دارد و آقای قالیباف نیز عیب دارد چرا که هر کس قوت و ضعفی دارد همه پسر پیغمبر نیستند و هر کسی عیبی دارد.

مظفر تصریح کرد: شایعاتی که درست می‌کنند و می‌گویند بداخلاقی‌هایی در دقیقه 90 و 100 اتفاق می‌افتد، موجب شد تا در تصمیم سازی شورای ائتلاف موثر باشند وهمین امر باعث شد تا جامعتین نظر خود را اعلام نکنند.

دو روز پیش جامعتین جلسه‌ای داشت و عده‌ای سعی می‌کردند به زور اعضای جامعتین را وادار کنند تا اسم یکی از آقایان را اعلام کند اما بقیه با آن مقابله کردند و صلاح ندانستند معتقدم کار خوبی کردند که این کار را انجام ندادند و گفتند بعید است که این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد جامعتین که دو رکن مهم و معنوی کشور هستند روی کسی وفاق کنند باید برفردی وفاق کنند که در انتخابات پیروز شود دو دوباره لطمه مجددی به آنها وارد نشود.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف،‌ افزود: نظرسنجی‌ها در سطح کشور نشان می‌دهد که محمدباقر قالیباف سه و نیم برابر دیگر آقایان است. یعنی وی 35 درصد رای دارد و سقف دیگر کاندیداها 12 است و آقای ولایتی 12.8 است. در بعضی از مواقع در نظرسنجی‌ها بعد از قالیباف ولایتی است و در برخی موارد دیگر جلیلی. البته در این اواخر ولایتی بالاتر آمده و جلیلی حدود 11 درصد است و در شهر تهران نیز قالیباف 2.3 برابر بیشتر از دیگر آقایان است یعنی آقای قالیباف 23 درصد رای دارد و بقیه آقایان روی 11 و 12 درصد مانده‌اند و فاصله وجود دارد.

مظفر با بیان اینکه باید از هرگونه بداخلاقی اجتناب کنیم، گفت: ما حق نداریم به کسی بداخلاقی کنیم و رقابت ما خصمانه نیست و حق توهین نداریم.

آقایان جلیلی، ولایتی وحداد برای ما محترم هستند و ما حق نداریم برای تبلیغاتمان دیگران را تخریب کنیم بنده حتی بخشنامه‌ای 4 بندی خطاب به همه ستادها ابلاغ کردم تا از هرگونه تخریب جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه نباید بی‌قانونی کنیم و باید در بستر قانون تصمیم‌گیری کنیم اظهار داشت: در حال حاضر نباید اسراف کنیم و هیچ‌گونه اسراف برای ما قابل قوبل نیست در جمعه گذشته یک نفر در نماز جمعه کارهایی انجام داد که امروز در جلسه‌ای آقای قالیباف جلز و ولز می‌کرد و می‌گفت کدام نادان این کار را کرده است؟ همچنین برخی بنرهایی در سطح شهر نصب کرده بودند که وی دستور داد هر چه سریعترجمع آوری شود.

ما بر این مبنا باید تلاش کنیم تا بچه‌های بسیجی و حزب‌الله برای هم‌افزایی بیشتر کنار یکدیگر جمع شوند.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف ادامه داد: ما به دنبال پست و مقام نیستیم و تملق بیش از حد و یا کوچک‌نمایی ناجوانمردانه را درست نمی‌دانیم بلکه به تکلیف خود عمل می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف،‌ با اشاره به اینکه ملت ایران پیمان دائمی و اخوت با مسئولان نمی‌بندند و پیمان آنها مشروط است، اظهار داشت: ملت ایران تا زمانی از مسئولان حمایت می‌کند که در مسیر هستند و زمانی‌که بین آرمان‌ها و عمل مسئولان فاصله می‌افتد حمایت مردم نیز برداشته می‌شود.

با وجود اینکه گاهی مردم از مسئولان عصبانی می‌شوند و حتی بد و بیراه و توهین می‌کنند اما از اصل نظام دل نمی‌کنند و جایی‌که پای حیثیت نظام وسط باشد با شکم خالی می‌آیند که نمونه آن راهپیمایی 22 بهمن است.

مظفر اضافه کرد: مسئولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی وسیله ارتزاق نیست و نباید جیب‌ها را پرکرد بلکه باید امانت را به اهلش بسپاریم که فرآیند آن با شرط و شروطی انتخابات است. یکی از شرط‌های آن انتخاب اصلح است.

وی ادامه داد: انتخاب اصلح خیلی مهم است و در این حوزه نظریه‌های مختلفی وجود دارد یکی از نظریاتی که عزیز فرزانه ما حضرت آیت‌الله مصباح یزدی ارائه کرده این است که اصلح یکی است و جز او کسی نیست. البته باید این حرف را تفسیر کنیم.

متاسفانه بعضی‌ها که دچار دگم اندیشی هستند و این جملات را به غلط تفسیرکرده‌اند و موضع‌‌گیری‌های بسیار تند و خشنی داشته‌اند.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف خاطر نشان کرد: حضرت آقا هرگز درباره کاندیدایی صحبت نکرده‌اند و تنها معیارها را بیان کردند و متاسفانه جملاتی که نقل می‌کنند که رهبر عزیز ما فرموده است فلان کس آمده است و با او ملاقات شده است و چفیه‌ای به گردنش انداختیم، دروغ محض است. متاسفانه بعضی مواقع با اینگونه شیوه ها می خواهیم به چیزی برسیم که دلمان می خواهد.

مظفر گفت: اینکه با برخوردهای غلط و شایعه پراکنی، تهمت و افترا رقیبا را از عرصه خارج کنیم مردود و مطرود است و اینکه برای رسیدن به یک هدف مقدس از روش‌های غلط استفاده کنیم نیز نادرست است و روش ما باید متناسب با ارزش‌ها باشد./مهر


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر قالیباف می‌خواهد رای نیاورد بگوید حمایتش کنیم!



کاندیداهای مطرح کنونی هیچکدام رای نخواهند آورد؛

اگر قالیباف می‌خواهد رای نیاورد بگوید حمایتش کنیم!

تکلیف رییس دولت آینده مشخص است که در زمینه اجرایی کار دشواری را دارد ؛ یک بخش انبوهی از تعهدات را باید انجام دهد و با توجه به اینکه شرایط اقتصادی خوبی هم وجود ندارد کار رییس جمهور بعدی اصلا راحت نخواهد بود ، همچنین خیلی ها که هنوز اعلام حضور برای رقابت انتخاباتی نکرده اند بیشتر به خاطر ترس از همین مسائل است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

غلامرضا تاجگردون نائب رییس کمیسون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: اگر اصلاح طلبان کاندیدای واحدی نداشته باشند ، به شکل واحد نیز از کسی حمایت نخواهند کرد .

وی با اشاره به احتمال حمایت اصلاح طلبان میانه رو از اشخاصی نظیر محمد باقر قالیباف ، ضمن رد این مساله ، گفت: قالیباف اگر می خواهد رای نیاورد بگوید ما حمایتش کنیم؛ فکر نمی کنم که به صورت واحد از ایشان یا کس دیگری حمایت شود و این موضوع را بعید می دانم.

تاجگردون گفت: بزرگان درباره انتخابات مانده اند چه بگویند ؛ به نظر باز هم تصمیم گیری زود است و فضا ی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خیلی غبار آلود است .؛ بسیاری از کسانی هم که رای نمی آورند خود را مطرح می کنند و جز یکی دو مورد مطرح ، کسی دیگری خود را در عرصه معرفی نکرده است ، ضمن اینکه هنوز هیچ تشکلی رسمی حمایت از فردی را اعلام نکرده است.

وی گفت: اصلاح طلبان هنوز در هاله ای از ابهام هستند که اصلا ورود پیدا می کنند یا نه و یا از کسی حمایت خواهند کرد یا نه! اصولگرایان نیز  که هنوز به نتیجه نرسیده اند.

تاجگردون گفت: به نظر می رسد فضا باید مناسب تر شود و کسانی که منصف هستند و نظام را قبول دارند ولو اینکه منتقد باشند ، فضا برای حضورشان باز شود ،  تا مردم مشارکت بیشتری در انتخابات پیش رو داشته باشند.

وی ادامه داد: کسانی که تا به حال از هر طیفی خود را برای کاندیدا توری ریاست جمهوری مطرح کرده اند ، هیچ یک رای نخواهند آورد .

تاجگردون در خاتمه گفت: تکلیف رییس دولت آینده مشخص است که در زمینه اجرایی کار دشواری را دارد ؛ یک بخش انبوهی از تعهدات را باید انجام دهد و با توجه به اینکه شرایط اقتصادی خوبی هم وجود ندارد کار رییس جمهور بعدی اصلا راحت نخواهد بود  ، همچنین خیلی ها  که هنوز اعلام حضور برای رقابت انتخاباتی نکرده اند بیشتر به خاطر ترس از همین مسائل است.