اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مظفر:زمینه معرفی نهایی قالیباف فراهم است



گزینه نهایی اصولگرایان,اخبار انتخابات ریاست جمهوری

مظفر:زمینه معرفی نهایی قالیباف فراهم است/ ولایتی و حداد نباید از قالیباف انتظار کنارگیری داشته‌باشند

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف ضمن رد موضوع حکمیت جامعتین برای ائتلاف ۱+۲، از اعضای این ائتلاف خواست تا با احساس تکلیف در قبال اعتماد مردم گزینه نهایی خود را بدون تعلل به جامعه معرفی کنند.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف ضمن رد موضوع حکمیت جامعتین برای ائتلاف ۱+۲، از اعضای این ائتلاف خواست تا با احساس تکلیف در قبال اعتماد مردم گزینه نهایی خود را بدون تعلل به جامعه معرفی کنند.

حسین مظفر در گفت‌وگو با خانه ملت درباره سرنوشت ائتلاف ۱+۲ گفت: اعضای این ائتلاف باید به میثاق اولیه خود عمل کنند و اگر هر کدام غیر از این عمل کند، لازم است پاسخگوی اعتماد مردم باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طولانی کردن مسئله انتخاب گزینه نهایی ائتلاف ۱+۲، منجر به ایجاد فضای رقابت می شود و خلف وعده است که نشان می‌دهد برخی از اعضا به میثاق خود وفادار نبودند؛ لذا اکنون که قالیباف آرای بالاتری در نظرسنجی‌ها دارد، دیگران باید به قول و میثاق خود عمل کنند.

قرار بود بعد از اعلام نظر شورای نگهبان، گزینه نهایی ائتلاف ۱+۲ مشخص شود

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان تعیین شده برای نتیجه‌گیری این ائتلاف دیرهنگام نیست، توضیح داد: ملاک اصلی که ائتلاف براساس آن شکل گرفت، مشروعیت، کارآمدی و مقبولیت بود و مقرر شد این افراد با هم رقابت نکنند و بعد از اعلام تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان که آرایش سیاسی انتخابات مشخص شد، فردی از این ائتلاف که مقبولیت بیشتری دارد، معرفی شود.

ولایتی و حداد نباید از قالیباف انتظار کنارگیری داشته‌باشند

مظفر گفت: نمی‌توان از آن عضوی در این ائتلاف که رای بالایی در نظرسنجی ها دارد، انتظار داشت به نفع عضو دیگری کنار رود و انصراف دهد؛ لذا آن دو نفر دیگر که از رای کمتری برخوردار هستند، باید اقدام کنند تا کار به حالت رقابت کشیده نشود.

موضوع اجماع برگزینه خارج ازائتلاف۱+۲ منتفی است/تأخیر درمعرفی گزینه‌نهایی هواداران را سردرگم می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاخیر در معرفی گزینه نهایی ائتلاف ۱+۲ را موجب دشواری در هدایت کردن هواداران و جهت دادن آرای آنها به سمت کاندیدای مورد نظر دانست و تاکید کرد: برای کسب آرا در انتخابات، باید هرچه سریعتر گزینه موردنظر معلوم شود تا تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از او بسیج شود؛ زیرا تاخیر در این امر و تعیین گزینه در مراحل نهایی، موجب ناامیدی و یأس و یارگیری توسط دیگر نامزدها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت تاخیر در معرفی خروجی ائتلاف ۱+۲، هدف نهایی این ائتلاف محقق نخواهد شد، درخصوص احتمال اجماع این ۳ نفر بر روی گزینه ای دیگر غیر از خودشان، توضیح داد: این امر به صورت مشروط از سوی اعضای ائتلاف بیان شد؛ به آن معنی که اگر نامزدی، غیر از این ۳ نفر رای بالایی داشته باشد، ممکن است بر سر او به اجماع برسند ولی اکنون فرصت چنین کاری گذشته و این امر عملیاتی نخواهد شد؛ لذا این ۳ نفر همچنان در عرصه حضور دارند.

معاون نظارت رییس مجلس با تاکید بر اینکه قالیباف در میان این ۳ نفر بالاترین رای را در نظرسنجی ها دارد، گفت: اکنون زمینه برای معرفی او فراهم است.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف درباره مسئولیت خود در ائتلاف ۱+۲ یادآور شد: من به عنوان رئیس ستاد ائتلاف در جریان تصمیم‌گیری ها قرار داشتم؛ مقرر شده بود پس از مدتی که مقبولیت یک نفر به حد قابل قبولی رسید، بقیه از او دفاع کنند و به نفع او کنار روند.

تعلل در معرفی نامزدنهایی ائتلاف، تخطی از میثاق است

وی با بیان اینکه ائتلاف به حد تصمیم‌گیری خود رسیده بود، تصریح کرد: من اعتقاد داشتم تعلل بیشتر از این، تخطی از میثاق است و بنابراین، سعی کردم به‌عنوان عضوی از آن مجموعه به آن میثاق وفادار باشم و به سمت فردی رفتم که مقبولیت عمومی دارد.

مظفر افزود: پذیرش مسئولیت از سوی من در ستاد امتخاباتی قالیباف، روند طبیعی داشت؛ زیرا از ابتدا مقرر شده بود مسئول ائتلاف نهایتا به عنوان مسئول ستاد انتخاباتی فردی که درصد آرای بالایی دارد، قرار گیرد بنابراین هیچگونه تخطی از سوی من رخ نداد.

شایعه‌ گرایش من از ابتدا به قالیباف، معصیت است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد برخی شایعه‌ها مبنی بر گرایش وی از ابتدا به قالیباف توضیح داد: این قبیل حرف‌ها که می‌گویند کار من تبانی بوده، گناه‌آلود است و خدا می‌داند هر کسی که این کار را بکند، دچار معصیت شده است.

وی ادامه داد: من کمال احترام و حرمت را با این ۳ نفر تا آخرین لحظه داشتم، اما آنجایی که دیدم ائتلاف به حد تصمیم‌گیری خود رسیده و هرگونه تعلل باعث بروز مشکلاتی می‌شود، به تعهد عمل کردم و وقتی دیدم ائتلاف از بین رفت، به دعوت قالیباف به ستاد او رفتم.

مظفر بیان کرد: حضور من در ستاد قالیباف فقط به خاطر دفاع از یک رزمنده جهادی و مدیر انقلابی است که هم در جبهه‌ها تجربه خود را نشان داده و هم در عرصه مدیریت و از آرا و مقبولیت بالاتری نیز برخوردار است. لذا شائبه‌ای جز اینکه همه چیز به صورت طبیعی طی شده، نباید وجود داشته باشد.

معاون نظارت مجلس در مورد ادامه کار ائتلاف ۱+۲ گفت: فعلا قرار شد که این ۳ نفر ادامه دهند و در تاریخ ۱۵ خرداد و با مشخص شدن نظرسنجی‌ها تصمیم گیری کنند.

جامعتین برای ائتلاف ۱+۲ حکمیت نمی‌کنند

این نماینده اصولگرای مجلس در مورد برخی اظهارنظرها که نظر جامعتین را فصل الخطاب ۱+۲ می دانند، توضیح داد: با حفظ حرمت و احترام به جایگاه جامعتین، باید بگویم که هیچگاه موضوع حکمیت آنها در ائتلاف ۱+۲ مطرح نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب گزینه نهایی ائتلاف۱+۲، احتیاج به حکمیت ندارد، افزود: جامعتین خلاف آرای مردم عمل نخواهد کرد؛ ۳ نفر عضو این ائتلاف از نظر مسائل ارزشی و اصولگرایی مشکلی ندارند، فاکتور نهایی نیز میزان جذب آرای مردمی است لذا باید آن فردی را انتخاب کنند که ضمن اصولگرا و ارزشی بودن، مشروعیت و قدرت جذب آرای عمومی را دارد.

مظفر سهم قالیباف از آرای اصولگرایان را بالا دانست و توضیح داد: قالیباف یک اصولگرای معتدل، عقلانی و ارزشی است که می‌تواند ضمن تنظیم فضای مدیریتی جامعه، از نخبگان و تجربه آنها برای حل مشکلات جامعه استفاده کند.

معاون نظارت مجلس درخصوص میزان برخورداری قالیباف از آرای تشکیلاتی گفت: رای قالیباف، بدنه مردم است و البته تشکیلات سیاسی و احزاب هم در این آرا سهم دارند.

حمایت برخی سرداران سپاه از قالیباف، موضع شخصی آنهاست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد حمایت برخی سران سپاه از قالیباف توضیح داد: برخی به‌عنوان فرد حقیقی حمایت خود را از قالیباف انجام می‌دهد؛ ضمن آنکه فضای عمومی جامعه به سمت قالیباف اقبال دارد./خانه ملت

 

 


ویدیو مرتبط :
چگونه زمینه ظهور فراهم می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنایه کرباسچی به قالیباف: نباید باردیگر زمینه حضور یک نظامی در شهرداری تهران فراهم شود



کنایه کرباسچی به قالیباف

کنایه کرباسچی به قالیباف: نباید باردیگر زمینه حضور یک نظامی در شهرداری تهران فراهم شود/ پیشنهاد شهرداری را قبول نمی کنم

کرباسچی می گوید یکبار زمینه حضور افراد نظامی در شهرداری فراهم شده، اما نباید این روند تبدیل به یک روال شود، چراکه روحیه کار شهرداری، عمرانی و فرهنگی است.

غلامحسین کرباسچی - شهردار دهه‌های 60 و 70 و بسیاری از مدیرانش با اتهام تخلف مالی از شهرداری بیرون آمدند؛ اما خود و مدیران هم‌راهش بعد از تبرئه دیگر به هیچ مسئولیتی برنگشتند. اتهاماتی جنجالی و تبلیغاتی گسترده این شهردار و شهرداری آن دوران را با همه نقاط ضعف و قوت احاطه کرد در حالی که به استناد مدارک قانونی و منتشر شده از سوی مراجع قضایی عموم همکاران او از آن اتهامات تبرئه و تنها در مورد شخص وی یکی از اتهامات تایید شد. اتهامی که از نظر خودش قانونی نبوده و همه اسناد و مدارک برای مجاز بودن اقدامش موجود بود.

 

به هر حال آنچه در افکارعمومی از دوره شهرداری کرباسچی در خاطره‌ها مانده این است که اگر تخلفاتی هم کرد برای عمران تهران خدمت هم کرد و البته در برآیند این دو نظر تاریخ به قضاوت نشسته است.

 

حرف و حدیث‌های پشت سر کرباسچی از سال‌های مسئولیتش در شهرداری تهران، پرونده سازی‌ها، انفصال از خدمت و بعد دلخوری از مسئولان دوران خود که همه اینها زمینه دلزدگی برای بازگشت به پشت میز را به همراه داشته زمینه‌ای برای گفت‌وگو با او شد.

 

با او در این دو ساعت و اندی در مورد دوران شهردار بودنش، پروژه‌ها و اقداماتی که در آن دوران انجام داد، حواشی و اختلافات در شهرداری و با دولت و مشکلات و نواقص قوانین و آئین‌نامه‌ها در شهرداری و نظارت بر کار شهردار و شهرداری ... و در نهایت اتهامات و دادگاهی که داشت صحبت کردیم.

 

وی در گفت‌وگو با ایسنا که بخش‌هایی از آن امروز به صورت اجمالی منتشر می‌شود، در پاسخ به این سوال که شهردار جدید تهران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، گفت: شهردار حتما باید مصوب شورای شهر باشد و اعضا باید کاری کنند که جایگاه شورا دراین انتخاب تثبیت شود. باید توجه داشت که این انتخاب به همراه نظارت مهم‌تر از این است که یک نفر شهردار بشود یا نشود. شورای شهر هنوز هم در بسیاری ازشهرها و کلانشهرها جزو بخش‌های متروکه محسوب می‌شود و می‌ارزد که شوراهای شهر حتی با سلیقه‌های متفاوت دست به دست هم بدهند و جایگاه شورا را حفظ کنند و نگذارند که با اختلافات دیدگاهی وسیاسی، شورا مقهور نهادها و ارگان‌های دیگر شود و شهردارشان برآنها ناظر شود.

 

شهردار تهران باید فردی باشد که چهره سیاسی‌اش غلبه نداشته باشد

شهردار تهران در دوران پس از جنگ تحمیلی در ادامه با بیان اینکه شورای شهر باید کار کارشناسی در انتخاب شهردار داشته باشد، نه کارسیاسی ، اظهار کرد: درست است که چهره شهردار، چهره سیاسی است ولی در همین تهران هم منهای بحث سیاسی باید فردی انتخاب شود که چهره سیاسی‌اش غلبه نداشته باشد و درعوض فردی توانمند درحوزه اجرایی و با سابقه کار در شهرداری می‌تواند موثرتر باشد. ضمن اینکه باید برنامه و دانش مناسب را برای این کار ارائه کند.

 

وی تاکید کرد: نباید فردی که مثلا از آموزش وپرورش آمده و خاک و گل کارگاه را نخورده و یا حتی افراد نظامی انتخاب شوند. یکبار زمینه حضور افراد نظامی دراین حوزه فراهم شده، اما نباید این روند تبدیل به یک روال شود، چراکه روحیه کار شهرداری، عمرانی و فرهنگی است. درعین حال اگر شهردارتهران ویژگی‌های فوق را نداشته باشد، سایر ارگان‌ها وسازمان‌ها نیز نمی‌توانند با او همکاری کنند و شهردار نیز نمی‌تواند درآنها اعمال نفوذ کرده و حرفی برای گفتن داشته باشد. به همین دلیل شورا باید کسی را انتخاب کند که جای هیچ تشکیکی در آنها وجود نداشته باشد و از هرحرف ‌وحاشیه‌ای دوری کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان چنین گزینه‌ای را برای انتخاب شهردار دارند؟ گفت: هنوزحرفی با کسی دراین رابطه نزده‌ام و صحبت خودم را دارم، ولی فکرمی‌کنم چنین گزینه‌ای ازسوی اصلاح‌طلبان وجود داشته باشد.

 

کرباسچی که موافق انتخاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران نیست، در توضیح آن اظهارکرد: با اینکه کسی درشهری برای سمتی رای نیاورده باشد وبخواهد دوباره درپست خود بماند، مخالفم و به نظرم خودشان نیزچنین علاقه‌ای ندارند و قبلا هم گفته‌اند که پس ازاین دوره، درشهرداری باقی نمی‌ماند. البته اگرضرورتی ایجاب کند و شورا تشخیص بدهد، می‌تواند یکی ازگزینه‌ها باشد.

 

معتقدم که شهردار تهران باید حداکثر در دهه 50 عمرخود باشد. این ویژگی کمک می‌کند تا با مسائل روز شهرتهران و نیاز نسل جوان و جمعیت عمده آن که زیر 35 سال هستند ارتباط بیشتری برقرار کند. مدیران گذشته هرچقدر هم که به تصور عده‌ای توانمند باشند، به درد مشورت دادن می‌خورند.

 

وی در عین حال تاکید دارد که اگر پیشنهاد شهرداری تهران برای خود او هم مطرح شود قبول نخواهد کرد و ادامه داد: دلیل آن هم مسائل شخصی است که به خودم برمی‌گردد. 60 سال سن دارم و دیگر بازنشسته شده‌ام و باید نیروهای جوان، توانمند و پرانگیزه وارد صحنه شوند وما هم اگر چیزی بدانیم، با دادن مشورت کمکشان کنیم. این روند باید درکل دولت هم‌ اینطور باشد./ایسنا