اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری:کلنگ از آسمان افتاد و نشکست؛ وگرنه من کجا و بی‌وفایی!!



 

 

مطهری:کلنگ از آسمان افتاد و نشکست؛ وگرنه من کجا و بی‌وفایی!!

 

در حالی که روز یکشنبه هیات رئیسه اعلام کرده بود سوال از رئیس جمهور به کمسیون‌ها ارجاع داده می‌شود و علی مطهری نیز اعلام کرد با اعلام وصول سوال از رئیس جمهور، استعفای خود را پس گرفته است، امروز در صحن علنی مجلس دوباره استعفای علی مطهری در دست بررسی قرار گرفت تا سوال از رئیس جمهور همچنان تابوی مجلس ایران باقی بماند.

هر چند در‌‌ همان روزهای آغازین رسانه‌ای شدن استعفای علی مطهری به نظر نمی‌رسید مجلس قصد سوال از رئیس جمهور را داشته باشد اما اتفاقات روز یکشنبه در صحن علنی بسیاری را امیدوار کرد که مجلس قصد دارد به وظیفه قانونی خود عمل کند.

در هر حال با وجود اعتراضات بسیاری از نمایندگان مجلس مبنی براینکه دست‌هایی نمی‌خواهند از رئیس جمهور سوال شود و نمایندگان امضا کننده طرح برای پس گرفتن امضا‌ها در فشار هستند، تعداد امضاهای این طرح که روز یکشنبه از ۶۹ امضا به ۷۳ امضا رسیده بود، به گفته علی لاریجانی رئیس مجلس دوباره به ۶۹ رسید تا سوال از رئیس جمهور به دلیل به حد نصاب نرسیدن امضا‌ها متوقف شود و از دستور کار خارج شود.

این در حالی است که حتیب حسین سبحانی نیا عضو هیات رئیسه نیز با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور با حدنصاب امضا تقدیم محمدرضا باهنر رئیس مجلس شد، این خبر را تایید کرده بود وگفته بود: ‌ «این طرح در جلسه هیأت رئیسه بررسی می‌شود تا روال قانونی خود را طی کند»

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرده بود «هیأت رئیسه مجلس امروز تصمیم می‌گیرد که طرح سوال از رئیس جمهور را به کدام یک از کمیسیون‌های تخصصی جهت بررسی ارجاع دهد، بعد از آنکه این کمیسیون درباره طرح سوال اعلام نظر کرد مراحل بعدی طبق آیین نامه داخلی طی خواهد شد.»

با این حال و با وجود این اظهارات امروز دوباره استعفای نماینده اصولگرای منتقد دولت به جریان افتاد.

هر چند مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در تذکری با اشاره به اینکه محمدرضا باهنر پس از جلسه روز یکشنبه اعلام کرد که سوال از رئیسجمهور به کمیسیون‌ها ارجاع می‌شود، گفت: «پس این طرح نصاب داشته و به جریان افتاده است، دیگر چه نیازی به بررسی استعفای آقای مطهری است؟ هیات رئیسه چرا وحدت رویه ندارد.»

اما لاریجانی در پاسخ به وی با تاکید بر اینکه هیات رئیسه وحدت رویه دارد، گفت: «هر وقت طرح سوال از رئیسجمهور نصاب واقعی را داشته باشد، ما آن را اجرا می‌کنیم. الان هم اگر آقای مطهری استعفایش را پس بگیرد، آن را از دستور خارج می‌کنیم.»

نکته قابل توجه اینجاست که مطهری روز یکشنبه اعلام کرد استعفای خود را پس گرفته است و معلوم نیست چگونه استعفایی که پس گرفته شده، دوباره به جریان افتاده است. هر چند علی مطهری می‌گوید چاره‌ای جز استعفا ندارد چون نمی‌تواند جوابی به مردم بدهد، اما در صورت استعفای مجدد، باید مراحل قانونی آن طی می شد.

بهروز جعفری نماینده سمیرم هم در تذکر دیگری در اعتراض به جریان افتادن این استعفا، گفت: «نمی‌شود هم سوال در دستور باشد و هم استعفای آقای مطهری!»

لاریجانی در پاسخ به وی نیز اظهار داشت: «جواب شما را آقای مطهری باید بدهد. در حال حاضر این سوال نصاب ندارد و نمی‌توان آن را به جریان انداخت.»

اما در این علی مطهری، نماینده جنجالی این روزهای مجلس در دفاع از استعفایش از مجلس از اینکه سوال از رئیسجمهور به اینجا ختم شده و وقت مجلس به بررسی استعفای وی اختصاص یافته، ابراز تاسف کرد و گفت: «متاسفانه راهی جز استعفا باقینماینده چون نمی‌توانم پاسخ سوالات مردم را بدهم.»

وی با انتقاد از دلایل واهی برای سوال نکردن از رئیس جمهور افزود: «یکی می‌گفت در بیداری اسلامی صلاح نیست از رئیسجمهور سوال شود یا چون از خاتمی سوال نشد یا چون در تحریم هستیم، سوال به صلاح نیست. اما من هیچ ارتباط منطقی بین آن‌ها نیافتم و یاد این شعر بی‌مربوط افتادم که می‌گفت: کلنگ از آسمان افتاد و نشکست؛ وگرنه من کجا و بی‌وفایی!! با این استدلال‌ها باید نمایندگی را ببوسیم و برویم چرا که همیشه نظام مشکل داشته و دارد و بی‌بی سی و صدای آمریکا هم علیه ما مطالبی منتشر می‌کنند.»

این نماینده منتقد دولت با بیان اینکه، باسوال از رئیس جمهور چه اتفاقی قرار بود بیفتد که هیات رئیسه و معاونان دولت نمایندگان سوال کننده را همچون دو تیغه قیچی تحت فشار قرار دادند تا این سوال را پس بگیرند؟ اضافه کرد: «قرار بود سوالی بدون کسب رای برگزار شود. چنین کاری حتی اگر تهران زیر بمب باران هم بود، خطری برای کشور نداشت. این روش باعث حسن تفاهم میان دولت و مجلس است؟»

وی با دفاع از طرح سوال با نقل خاطره‌ای از شهید مطهری گفت: «به یاد دارم که با پدرم خدمت امام خمینی (ره) رسیدم و ایشان از یکی از برنامههای تلویزیون گفتند و گریستند که برخی می‌خواهند مطهری نباشد، اما نمی‌دانند که مطهری آنقدر بزرگ است که با این حرف‌ها وجهه وی از بین نمی‌رود. بلاتشبیه باید گفت که خراب کردن آقای احمدی‌نژاد با یک سوال، هم اشتباه در برداشت است. ایشان خدمات زیادی داشتند و اشتباهات زیادی. باید کتاب خدمت‌های و اشتباهات احمدی‌نژاد به جای احمدی‌نژاد معجزه هزاره سوم نوشته می‌شد.»

مطهری با انتقاد از لاریجانی افزود: «لاریجانی داماد ما است ولی داماد ناخلفی است چون در طرح سوال همراهی نکرد. اما بدانید که حتی اگر آقای لاریجانی هم رئیس جمهور بود ما این سوال را پیگیری می‌کردیم. اگر ۵ تیر هیات رئیسه این طرح را به جریان می‌انداخت مساله کم کردن امضا‌ها پیش نمی‌آمد.»

وی همچنین گفت: «چقدر اشتباه است سخنان کسانی که می‌گویند ما رهبری داریم و اگر لازم باشد ایشان وارد عمل می‌شوند. اظهارات ایشان در کرمانشاه برای چندمین بار بر این موضوع خط بطلان کشید. این منطق که اگر لازم باشد رهبری ورود می‌یابند مرا یاد فروش تراکم در شهرداری اسبق تهران می‌اندازد که برخی می‌گفتند اگر این کار اشکال داشت، رهبری یا رئیس جمهور تذکر می‌دادند. برخی تصور می‌کنند که ولایت فقیه هر کاری را از گردن ما باز می‌کند. در حالیکه اینگونه نیست.»

مطهری تصریح کرد: «مجلس قادر به انجام کارهای بزرگ و اساسی نیست و حقیقت فدای برخی مصلحت‌ها می‌شود. مجلس با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند که می‌خواهیم آن را به ۹۰ تا ۱۰۰ درصد برسانیم. متاسفانه مشغول بت سازی هستیم و یک فرد را آنقدر بالا می‌بریم که حتی نمی‌توان از او سوال کرد. چه آنکه می‌گوید کابینه خط قرمز من است تا کسی از مفسدین دولت سوال نکند.»

وی گفت: «مجلس و رهبری دو عامل مبارزه با استبداد هستند. در این میان مجلس باید سپر رهبری شود نه رهبری سپر مجلس. چرا که این عافیت طلبی است. اینکه برخی می‌گویند که آقا بگوید تا سوال کنیم، بی‌دلیل است. چون در آن صورت سوال رهبری است نه سوال مجلس.»

وی در پایان گفت: «استعفای اینجانب آخرین دستگیره‌ای است که یک نماینده می‌تواند به آن متمسک شود و پاسخی است به مردم که سوال از رئیس جمهور به کجا انجامید. پاسخم به مردم این است: اکنون که قادر به استیفای بخشی از حقوق شما نیستم، چون سوگند خوردهام که به حفظ حقوق شما باشم، از این سمت استعفا می‌دهم.»

بعد از نطق مطهری، درباره این استعفا رای گیری شد و از میان ۲۹۰ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس، تنها ۳۱ نماینده به استعفای او رای موافق دادند و ۱۵۵ نماینده بااستعفای او مخالفت کردند تا وزن حامیان دولت در مجلس مشخص شود. ۱۲ نماینده نیز به استعفای مطهری رای ممتنع دادند و به این ترتیب مطهری در مجلس ماندگار شد تا مخالفان جدی سوال از رئیس جمهور که اکثرا از فراکسیون انقلاب اسلامی و عضو جبهه نوظهور پایداری هستند و با اطمینان از رای آوردن استعفای مطهری صحبت می‌کردند، ناکام بمانند.

اما نکته مهم اینجاست که سوال از رئیس جمهور همچنان به صورت یک امرناممکن برای مجلس باقی ماند و حتی استعفای علی مطهری نیز نتوانست گره کور سوال از رئیس جمهور راباز کند.../شفاف


ویدیو مرتبط :
جسد مرد آفریقایی چگونه از آسمان لندن افتاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد تشکیل حلقه انسانی در آسمان نشکست



 

رکورد تشکیل حلقه انسانی در آسمان نشکست

 

تلاش ده ها چترباز جویای نام برای تشکیل حلقه انسانی در آسمان لهستان و شکستن رکورد بی نتیجه ماند.

 

۱۰۴ چترباز حرفه ای در ورشو - بزرگ ترین شهر جمهوری لهستان - گرد هم آمده بودند تا با پرش آزاد از هواپیما و تشکیل حلقه انسانی ، رکورد شکنی کنند.

 

تلاش آنان اما نتیجه دلخواهی نداشت و حسرت ثبت نامشان در کتاب رکوردهای «گینس» بر دلشان ماند.

 

این چتربازان البته ناامید نشده اند و برای تجربه ای دیگر آماده می شوند.

 

رکورد تشکیل حلقه انسانی در آسمان به نام ۹۹ چترباز ثبت شده است.

 

جالب است بدانید پیش تر «اورست» میزبان ۳۲ چترباز از ۱۰ کشور بود و آنان در مسابقه پرش به رقابت پرداختند.

 

در آن رقابت «وندی اسمیت» از نیوزیلند «هالی باج» از بریتانیا و «نیل جونز» از کانادا توانستند با رکوردشکنی در پرش از «اورست» نام خود را در کتاب رکوردها پرآوازه کنند.

 

سه چترباز در حالی که ماسک هوا زده بودند سوار هواپیما شدند و هنگامی که پرنده آهنین ۱۴۲ متر بالاتر از قله« اورست» قرار گرفت به بیرون پریدند.

 

آنان همانند پرندگان بر فراز آسمان چرخیدند ، پس از ۳۰ ثانیه چترهای خود را باز کردند و با موفقیت به زمین نشستند.

 

گزارش چتر بازان ماهر در قله ۸۸۵۰ متری ، برودت زیر صفر درجه را تحمل کرده بودند.