اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری: چرا هر حرکتی در خیابان‌ها براندازی نظام تلقی می‌شود



اخبار,اخبار سیاسی,علی مطهری


اخبار سیاسی - علی مطهری: چرا هر حرکتی در خیابان‌ها براندازی نظام تلقی می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حق اعتراض در یک کشور نقطه قوت است و این موضوع در کشور باید بررسی شود که چرا هر حرکتی در خیابان ها با دستگیری همراه بوده و براندازی نظام تلقی می شود.

علی مطهری عصر رور شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز افزود: تفکر و بیان مخالف تا زمانی که منجر به نفاق و دورویی نشود، آزاد است و بزرگترین مشکل حاضر در کشور نوع برداشت اشتباه عده ای از اصل ولایت فقیه است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت که در اصل ولایت فقیه، ولایت ایدئولوژیک است و رهبری اسلام شناس واقعی است. ایشان در راس امور قرار دارند و می توانند حکم حکومتی نیز صادر کنند.

وی گفت: یکی از ریشه های اساسی در قضیه 88 همین برداشت غلط از اصل ولایت فقیه در بین مردم و مسوولان بود که این نقطه آغاز فتنه و درگیری در کشور بود.

مطهری افزود: آزار دادن و شکنجه ممنوع است و به این موضوع باید رسیدگی شود و کسی که ادعای اصلاح جامعه را دارد، خود باید صالح باشد و اهل محافظه کاری و بنده شهوت و طمع نباشد.
اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
براندازی نظام به روش ( جین شارپ )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی مطهری: امثال آقای حداد فکر می‌کنند که اگر از حقوق مردم دفاع کنند علیه نظام اقدام کرده‌اند!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

علی مطهری: امثال آقای حداد فکر می‌کنند که اگر از حقوق مردم دفاع کنند علیه نظام اقدام کرده‌اند!

علی مطهری ، در پاسخ به سوالی که به اظهارات اخیر غلامعلی حداد عادل در اجتماعی که برای ریاست مجلس نهم تشکیل شده بود مبنی بر اینکه «سوال از رئیس‌جمهور از اقتدار مجلس کاست و دشمن را شاد کرد»، اشاره داشت، گفت: همین جمله ثابت می‌کند که ایشان برای ریاست مجلس مناسب نیست و مجلس را ذلیل خواهد کرد.

 

علی مطهری ، در پاسخ به سوالی که به اظهارات اخیر غلامعلی حداد عادل در اجتماعی که برای ریاست مجلس نهم تشکیل شده بود مبنی بر اینکه «سوال از رئیس‌جمهور از اقتدار مجلس کاست و دشمن را شاد کرد»، اشاره داشت، گفت: همین جمله ثابت می‌کند که ایشان برای ریاست مجلس مناسب نیست و مجلس را ذلیل خواهد کرد.

 

مجلس، رئیس‌جمهوری را که می‌گوید فلان قانون را اجرا نمی‌کنم، احضار کرده و جلسه‌ای شبیه دادگاه علنی تشکیل داده که قاضی آن مردم بوده‌اند، 10 سوال را مطرح کرده و مردم پاسخ شنیده‌اند و حقایق بسیاری برای آنها روش شد و رئیس‌جمهور از آن برج‌ عاجی که برای خود ساخته بود پایین آمد و راه سوال از رئیس‌جمهور برای آینده هموار شد و این تابو شکست و اقتدار مجلس را نشان داد، آن وقت آقای حداد می‌گوید این عمل از اقتدار مجلس کاست و دشمن را شاد کرد.

 

آیا این که رئیس‌جمهور در ضمن پاسخ‌ها به شوخی و تمسخر پرداخت، از اقتدار مجلس کم کرد یا از وزن اجتماعی و سیاسی رئیس‌جمهور؟

اگر دشمن از جهت این شوخی‌ها و تمسخر‌ها شاد شده باشد از جهات عدیده دیگری ناراحت شد، از جمله اینکه ظرفیت مردم‌سالاری و دموکراسی نظام جمهوری اسلامی برای دنیا آشکار شد و بسیاری از تبلیغات غربی‌ها خنثی شد.

 

وی افزود: به هر حال نهایت کم‌لطفی از طرف آقای حداد است که اقدامی را که افتخار بزرگ مجلس هشتم شمرده می‌شود به عنوان امری که موجب کاهش اقتدار مجلس شد معرفی می‌کنند. به این ترتیب نمایندگان باید قید وظایف و اختیارات خود را بزنند و وظیفه نظارت را تعطیل کنند، همان کاری که در مجلس هفتم شد و پدیده‌ای به نام احمدی‌نژاد به وجود آمد. بسیاری از منتخبان مجلس نهم نزد من آمده‌اند و این اقدام مجلس هشتم را تمجید کرده‌اند.

 

نماینده تهران همچنین در پاسخ به سوالی که ارزیابی وی را نسبت به مواضع رئیس کمیسیون فرهنگی درباره فتنه جویا شد، اظهار داشت: در مجموع مواضع امثال آقای حداد درباره فتنه موجب تشدید بحران شد، چون انصاف را در قضاوت خود رعایت نکردند و حتی آنجا که رهبر انقلاب انتقاد داشتند و خواستار رسیدگی به آن بودند مثل ماجرای بازداشتگاه‌ کهریزک و کوی دانشگاه، اینها با سکوت برگزار کردند.

 

اینها حق را ملاک قرار ندادند بلکه کینه‌هایی که از دیر‌باز با اصلاح‌طلبان داشتند بر عقل و وجدانشان حاکم شد و به گونه‌ای رفتار کردند که کینه ها افزایش یافت و نتوانستند وجدان جامعه را آرام کنند. امثال آقای حداد فکر می‌کنند که اگر در جایی از حقوق مردم دفاع کنند، مثلا از حقوق یک زندانی سیاسی دفاع کنند،‌علیه نظام اقدام کرده‌اند و این یک تفکر خطرناک است و با تفکر شهید آیت‌الله مطهری فرسنگ‌ها فاصله دارد.

 

به عبارت دیگر اینها هرگونه ظلمی را که گاهی ممکن است از سوی رده‌های پایین نظام و افراد خود‌سر رخ دهد به بهانه حفظ نظام مجاز می‌شمرند. چنین تفکری به صلاح نیست که هدایت مجلس نهم را به دست گیرد. البته تصمیم با نمایندگان محترم مجلس نهم است و انتخاب آنها هرچه باشد مورد احترام است.

 

«باید مرز میان اصولگرایان و غیر اصولگرایان حفظ شود». این بخشی از اظهارات اخیر حدادعادل بود که مطهری در واکنش به آن گفت: من قبلاً بارها گفته‌ام که مرزی میان اصولگرایان معتدل و عاقل و اصلاح‌طلبان معتدل و عاقل قائل نیستم. این مرز و دیوار مصنوعی را صرفا برای تصاحب قدرت پدید آورده‌اند تا مخالفان خود را منزوی کنند والا در بین اصلاح‌طلبان افرادی هستند که از آقای حداد و دوستانشان اصولگرا‌تر هستند و در میان اصولگرایان هم افرادی هستند که از بسیاری از اصلاح‌طلبان اصلاح‌طلب‌تر هستند. مهم این است که ما به چه مبانی و اصولی و با چه برداشتی اعتقاد داریم. من و دوستانم تصمیم داریم به فضل خدا در مجلس نهم فراکسیون صدای ملت را مرکب از نمایندگان مستقل و خوش فکر تأسیس کنیم و این تفکر را دنبال کنیم/عصرایران