اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری: پیشنهاد دو فوریت جهت جلوگیری از فوت فرصت است



موضوع طرح علی مطهری به مجلس شورای اسلامی, نماینده مردم تهران

/طرح دو فوریتی نحوه رای اعتماد به وزرای دولت /
مطهری: پیشنهاد دو فوریت جهت جلوگیری از فوت فرصت است

علی مطهری با بیان اینکه دو فوریت نحوه رای اعتماد به وزرا به منظور جلوگیری از فوت فرصت است، گفت: اکنون که سه وزیر باقیمانده به مجلس معرفی خواهند شد ضرورت رسیدگی به اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس وجود دارد و این کار در شرایط فعلی موثر و کارآمدتر است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح دو فوریتی ماده 206 آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد نحوه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت مخالفت کردند و مقرر شد به صورت عادی بررسی شد.

علی مطهری نماینده مردم تهران به عنوان طراح این طرح اظهار کرد: این طرح در خصوص نحوه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت است که در جریان رای اعتماد به وزرای دولت یازدهم نیز مشخص شد که برخی کاستی‌ها در آیین‌نامه داخلی مجلس وجود دارد که باعث شده نوبت نطق موافق و مخالف به درستی به نمایندگان خواهان نطق تعلق نگیرد.

وی با بیان اینکه این موضوع در کیفیت کار مجلس تاثیرگذار است، اظهار کرد: در جریان رای اعتماد به وزرای دولت یازدهم نیز چند بار این مساله توسط رییس وقت جلسه نیز مطرح شد لذا طراحان این طرح این موضوع را مورد پیگیری قرار دادند.

مطهری خاطرنشان کرد:‌ در مجلس هشتم نیز به یاد داریم که در جریان سوال از رییس‌جمهور که برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شد احساس شد کاستی‌هایی در آیین‌نامه داخلی مجلس وجود دارد که از تاثیر این کار کاسته است گرچه آن اقدام آثار خوبی داشت.

وی تصریح کرد: بنابراین به فاصله کمتر از آن زمان جمعی از نمایندگان مصمم شدند تا طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس را مورد بررسی قرار دهند و در شرایط فعلی این کار موثرتر و کارآمدتر خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این سوال که چرا دو فوریت آن مطرح شده، گفت: بر اساس ماده 160 آیین‌نامه داخلی مجلس یکی از دلایل درخواست دو فوریت، ضرورت جلوگیری از فوت فرصت دانسته شده و این ضرورت اکنون وجود دارد چرا که رای اعتماد به سه وزیر باقیمانده نیز در پیش است و این احتمال وجود دارد که بعد از سفر رییس‌جمهور به نیویورک، وزرا به مجلس معرفی شوند و پس از آن مجلس یک هفته وقت دارد که رای اعتماد وزرای پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه بر روی این طرح کار کارشناسی و دقیقی انجام شده است، به برخی از اصلاحات اعمال شده در طرح مذکور اشاره کرد و گفت: در آیین‌نامه داخلی مجلس آنچه که اکنون اصلاح شده و در صحن علنی مطرح می‌شود به این صورت است که هر نماینده می‌تواند در همه موارد به عنوان مخالف یا موافق ثبت‌نام کرده و سپس وقت خود را به طرح دیگری اختصاص دهد.

مطهری افزود: همچنین به جای اینکه دو نفر مخالف و یا موافق به مدت 15 دقیقه بتوانند صحبت کنند در اصلاحیه انجام شده سه نفر به عنوان مخالف یا موافق که هر کدام به مدت 10 دقیقه می‌توانند صحبت کنند و هر کسی نیز حق دارد نیمی از وقت خود را به دیگری اختصاص دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: همچنین در اصلاحیه انجام شده، مقرر شد رای ممتنع در مورد رای اعتماد به وزرا حذف شود و تنها رای‌گیری در مورد موافق یا مخالف باشد. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دفاع از مطهری و پیشنهاد عدالت خواهانه وی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی مطهری: دولت فرصت تعطیلات را برای انجام کارهای غیرقانونی مغتنم می‌شمارد



علی مطهری,تخلقات دولت,قانون گریزی دولت,اخبار سیاسی,جدیدترین اخبار سیاسی روز,هدفمندی یارانه‌ها ,یارانه اردیبهشت

 

مهر: نماینده مردم تهران در مجلس با غیرقانونی خواندن عملکرد دولت برای ورود زودهنگام به فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت ار فرصت تعطیلات استفاده کرده و دست به این کار غیرقانونی زده است.

علی مطهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: دولت برای انجام اقداماتی نظیر نصب مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی نیز از فرصت تعطیلات استفاده کرده و متأسفانه این طور کارها را در ایام تعطیلات مجلس یا تعطیلات کشور انجام می‌دهد.

علی مطهری عنوان کرد طی روزهای آتی درباره زوایای مختلف اقدام اخیر دولت برای آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که از سوی نمایندگان سرشناس و اقتصادی مجلس از جمله احمد توکلی، الیاس نادران و غلامرضا مصباحی مقدم به عنوان "تخلف آشکار" نامیده شدند، تحقیق بیشتری خواهد کرد.

 

مطهری کاندیدای انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات و عضو سرشناس فهرست انتخاباتی "صدای ملت" در صحنه رقابتهای انتخاباتی در پایتخت بود که از جمله راه یافتگان به مرحله دوم انتخابات است.

علی مطهری در پاسخ به اینکه چگونه در صحنه رقابتهای مرحله دوم انتخابات مجلس نهم حاضر می شود، اعلام کرد که در روزهای آتی در این باره تصمیم گیری می کند./مهر