اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری: مرحوم کردان قربانی لجاجت شد



مطهری: مرحوم کردان قربانی لجاجت شد

 

علی مطهری گفت: اینکه رئیس جمهور جریان استیضاح آقای کردان را یک توطئه به کمک استعمار پیر معرفی کرده اند علاوه بر توهین به نمایندگان مجلس، خلاف واقع است.

 

به گزارش خبرآنلاین، رئیس جمهور سه شنبه شب در مراسم اولین سالگرد مرحوم علی کردان گفت: او اسناد فراوانی را به همراه داشت که از آنها در زمان استیضاح اش استفاده نکرد چرا که معتقد بود اگر این اسناد را مطرح کند ممکن است به رکنی از دستگاه‌های کشور آسیب برسد.

مگر چند مورد وجود دارد که اینگونه ناجوانمردانه و با کمک استعمار پیر به یک شخص خدوم ضربه بزنند و او بخاطر حفظ اسلام چیزی نگوید.

علی مطهری که طراح استیضاح علی کردان در مقام وزیر کشور بوده است در واکنش به این سخنان در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: اینکه رئیس جمهور جریان استیضاح آقای کردان را یک توطئه یه کمک استعمار پیر انگلیس معرفی کرده اند علاوه بر توهین به نمایندگان مجلس، خلاف واقع است.

مطهری گفت: من معتقدم مرحوم کردان قربانی لجاجت رئیس جمهور شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور، ادامه داد: بعد از به جریان افتادن استیضاح آقای کردان، آقای رئیس جمهور از من درخواست ملاقات کرد که من خدمت ایشان رسیدم. ایشان گفت که این توطئه آقایان هاشمی و توکلی علیه دولت است و می خواهند دولت را زمین بزنند. در پاسخ ایشان گفتم که این طور نیست و این دو نفر اصلا از تصمیم من مطلع نیستند.

به گفته مطهری، احمد توکلی بعد از آنکه نامه استیضاح به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تحویل داده شده، از این موضوع مطلع شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در آن جلسه اضافه کردم که مجلس نمی تواند درباره چنین موضوع مهمی ساکت باشد و هیچ اقدامی نکند گفت: به رئیس جمهور گفتم بهتر است خود شما آقای کردان را از وزارت کشور به معاونت یکی از وزرا و یا ریاست یک سازمان و به هر حال جایی که نیاز به رای اعتماد نداشته باشد منتقل کنید تا کار به صحن علنی و ریختن آبروی ایشان نکشد.

مطهری که گفت سه ساعت در این زمینه با رئیس جمهور مذاکره کرده است، تصریح کرد: در این سه ساعت به جایی نرسیدیم و بعدا شنیدم که آقای کردان را به «مقاومت» ترغیب کردند.

وی افزود: حتی زمانی که خودش آماده استعفا شده بود وی را منصرف کردند، تا موضوع به صحن علنی کشیده شد و در آنجا هم آقای احمدی نژاد او را همراهی نکردند.../خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
استیضاح کردان-علی مطهری 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس چرا مرحوم کردان قربانی شد؟



اخبار,اخبار سیاسی , بورسیه ی غیرقانونی

 

اخبار سیاسی - پس چرا مرحوم کردان قربانی شد؟

این روزها بخشی از نمایندگان اصولگرا به دنبال استیضاح وزیر علومی هستند که بنا دارد مقابل حدود 3000 بورسیه ی غیرقانونی از جمله چند نماینده ی رانتی بایستد؛ اما چرا مجلس اصولگرای هشتم در رفتاری متفاوت، با مرحوم علی کردان بر سر مدرک نامعتبرش درگیر شد؟

به گزارش انصاف نیوز، شش سال پیش مجلس اصولگرای هشتم به خاطر زیر سوال بودن مدرک دکترای مرحوم عوضعلی کردان، وزیر وقت کشور دولت اصولگرای احمدی نژاد، به قدری پافشاری کرد که به استیضاح و عزل او منجر شد؛ اتفاقی که می تواند دلیل اصلی سکته ی منجر به درگذشت کردان 51 ساله، یک سال پس از آن استیضاح بی آبرو کننده باشد.

دولت احمدی نژاد توسط خود اصولگرایان روی کار آمده بود و همان اصولگرایان که اکثریت مطلق مجلس را در دست داشتند در مرداد ماه به کردان رای اعتماد داده بودند اما در اتفاقی عجیب، سه ماهه او را برکنار کردند.

برکنار با آن سرعت سوال برانگیز بود که چطور در طول سه ماه نظر نمایندگان اصولگرا چنین برگشت و تصمیم گرفتند که با آن وضعیت وزیر کشور را به زیر بکشند. این در حالی بود که در همان زمان هم درباره ی وضعیت مدرک تحصیلی او اطلاع دقیقی داشتند.

با این حال، کشیدن مو از ماست احمدی نژاد، در آن تاریخ اینگونه بازتاب یافت که نمایندگان اصولگرا نیز بدون تعارف به دنبال برخورد با «دروغ» و «رانت» به ویژه در حوزه ی علمی هستند؛ اتفاقی که در آن زمان رخ به جوک روز مردم تبدیل شده بود و افکار عمومی از آن به شدت استقبال کرد.

حالا اما با مشخص شدن رانتی بودن بورسیه ی حدود 3000 نفر از جمله چند نماینده، نمایندگانی اصولگرا به جای حمایت از افشای چنین اقداماتی غیرقانونی، تلاش می کنند که وزیر افشاگر عزل شود؛ رفتاری 180 درجه متفاوت با ماجرای کردان.

رفتار دوگانه ی نمایندگانی اصولگرا، این پرسش را پیش آورده که آیا در زمان استیضاح مفتضحانه ی مرحوم کردان نیز آنها دغدغه ی علمی نداشته و به خاطر بازی های سیاسی دست به استیضاح زده بودند؟

چطور می توان باور کرد که این نماینده های اصولگرا دغدغه ی علمی دارند ولی از  بورسیه های غیرقانونی به نفع منسوبان یک جریان سیاسی که پرونده ی آن برای افکار عمومی باز شده حمایت می کنند؟

آیا بهتر نیست پس از 8 سال تخریب ساحت علم از سوی دولت منسوب به اصولگرایان، حالا نمایندگان اصولگرا برای بازسازی وجاهت از دست رفته ی این جریان، دست از بازی سیاسی استیضاح فرجی دانا بردارند و به جای آن با همان قدرتی که در استیضاح مرحوم کردان از خود نشان دادند، ابتدا با چند نماینده ی رانتی بورسیه ها و سپس با تمام بورسیه های غیرقانونی به جای مانده از دولت سابق برخورد کنند؟
اخبار سیاسی - انصاف نیوز