اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری: مخالفت دولت با اصلاح قانون انتخابات شک برانگیز است



مطهری: مخالفت دولت با اصلاح قانون انتخابات شک برانگیز است/ نکند منافع عده ای به خطر می افتد؟

عضو فراکسیون اصوگرایان رهروان ولایت مخالفت شدید دولت با بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری را شک‌ بر انگیز دانست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

علی مطهری در گفت‌وگو با نامه در مورد دلیل مخالفت دولت با بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس گفت: میزان مخالفت دولت با این طرح مقداری شک‌برانگیز است، شاید منافع آنها به خطر افتاده که این میزان مخالفت می‌کنند.

وی افزود: البته برخی مواد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری همچون ماده 7 در مورد تعیین مصادیق "رجل سیاسی و مذهبی" و "مدیر و مدبر" بودن کاندیداها اشکالاتی دارد که به همین دلیل احتمال حذف این ماده زیاد است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: از طرف دیگر این طرح مواد بسیار مفیدی دارد که از جمله آن ماده 4 در مورد تعیین هیات مرکزی اجرایی انتخابات در بالا دست وزارت کشور است که کاری عاقلانه است.

مطهری در پایان تاکید کرد: وجود چنین موادی در این طرح در کنار ابراز مخالفت شدید دولت با آن تنها شک انسان را برمی‌انگیزد که نکند با این طرح منافع افرادی به خطر می افتد!/نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
تجمع جنبش عدالت خواه دانشجویی در مقابل مجلس پیرامون قانون اصلاح انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویب کلیات قانون انتخابات ریاست‌جمهوری/مخالفت دولت با طرح اصلاح قانون انتخابات



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تصویب کلیات قانون انتخابات ریاست‌جمهوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از چند جلسه بحث و بررسی پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، این طرح را با 144 رای موافق، 91 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 253 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان طرح، نایب رییس کمیسیون شوراها و سخنگوی کمیسیون فرهنگی نیز نظرات‌شان را در خصوص طرح مذکور بیان کردند.

سپس مجلس وارد رای‌گیری شد و از مجموع 253 نماینده حاضر در جلسه، با 114 رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

مخالفت دولت با طرح اصلاح قانون انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور در مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: این طرح،‌طرح اصلاح قانون اساسی است نه طرح اصلاح قانون انتخابات.

 به گزارش خبرگزاری فارس، سیدصولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور که به عنوان نماینده دولت در مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات در جلسه علنی امروز (یکشنبه) سخن می‌گفت با تشکر از طراحان،‌مخالفین و موافقین این طرح گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات با اصول متعدد قانون اساسی مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه 4 انتخابات مجلس، شوراها، خبرگان و ریاست جمهوری در کشور برگزار می‌شود تاکید کرد: قانون اساسی در اصل 115 و 116 شرایط انتخابات را احصا کرده است و مجلس نمی‌تواند در آن دخالتی داشته باشد.

مرتضوی با بیان اینکه سوال ما از نمایندگان محترم این است که آیا مجلس در مقام بیان اصل 115 اساسی است یا در مقام مفسر آن، خاطرنشان کرد: قانون اساسی در اصل 57 و 60 تمام امورات کشور را به عهده قوه مجریه گذاشته است؛ جناب آقای لاریجانی در ابتدای مجلس درباره قانونگرایی و قانون‌مداری شهید مدرس گفتند حالا بحث ما این است که آیا مجلس می‌تواند قانون اساسی را اصلاح کند.

وی تاکید کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات، طرح اصلاح قانون اساسی است نه قانون انتخابات چرا که برخی از اصول قانون اساسی در این طرح نادیده گرفته شده است.

مرتضوی در پایان با بیان اینکه کاندیدای انتخابات در صورت جلب نظر چند تن از شخصیت‌ها بعد از ریاست جمهوری وام‌دار آنها خواهد شد،‌ از نمایندگان خواست با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مخالفت کنند./فارس