اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری: مجلس درباره برجام نباید عجله کند


نماینده مردم تهران در مجلس می گوید: ترکیب کمیسیون ویژه برجام ترکیب خوبی است و با این ترکیب گزارش معقولی از بررسی توافق هسته ای به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

خبرآنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس می گوید: ترکیب کمیسیون ویژه برجام ترکیب خوبی است و با این ترکیب گزارش معقولی از بررسی توافق هسته ای به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

علی مطهری در خصوص تركیب كمیسیون ویژه بررسی " برجام"  كه امروز از سوی نمایندگان انتخاب شدند ، اظهار كرد: تركیب كمیسون ویژه در مجموع، تركیب خوبی است و به نظر می رسد گزارش معقولی از این كمیسیون خارج خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال كه برخی نمایندگان معتقد بودند كه اگر فراكسیون رهروان فهرست جدا منتشر می كرد سهم فراكسیون از كمیسیون ویژه سهم بیشتری می بود چراكه به نظر آن ها تركیب آن شبیه به جبهه پایداری شده است؟ گفت: نه این گونه نیست كه تركیب كمیسیون ویژه شبیه به پایداری شده باشد ضمن اینكه نظر من این بود كه در خود صحن افرادی كه داوطلب عضویت در كمیسیون هستند كاندیدا شوند تا رای گیری شود و این موضوع را در جلسه فراكسیون نیز مطرح كردم كه اگر به این شكل باشد، بهتر است ولی به دلیل اینكه هر دو فراكسیون از قبل مذاكراتی با هم داشتند ، لیست مشترك دادند.

مطهری همچنین درباره چگونگی بررسی برجام در مجلس خاطرنشان كرد: ما اصلا نباید عجله كنیم بلكه باید صبر كنیم ببینیم كنگره آمریكا چه اقدامی انجام می دهد و بگذاریم حركت اول را آن‌ها انجام دهند بعد از آن ما حركت خود را متناسب با آن انجام دهیم چرا كه اگر كنگره این توافق را رد كند، آمریكا منزوی می شود و اروپایی ها نیز با آن ها همراهی نخواهند كرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال كه هنوز این اختلاف وجود دارد كه دولت برای برجام باید به مجلس لایحه بدهد یا ندهد، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: اگر  مجلس بخواهد به طور قانونی به برجام رای بدهد حتما باید این فرآیند به شكل لایحه باشد اما اگر بخواهد بیانیه صادر كند همین گزارشی كه وزارت خارجه به نمایندگان داده است، كفایت می كند.

مطهری ورود مجلس به برجام را به صورت تائید یا رد و یا آری یا خیر به آن عنوان كرد و گفت: برجام نیز همچون سایر معاهدات بین المللی است كه ما نمی توانیم در جزئیات آن وارد شویم بلكه می توانیم آن را قبول یا رد كنیم همچون لایحه تبادل زندانیان ایران و ژاپن كه اخیرا در مجلس تصویب شد.


ویدیو مرتبط :
مصلحت نیست مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری: مجلس تنها به برجام بله یا خیر بگوید


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تشکیل کمیسیون ویژه برجام هسته ای ضرورتی نداشت گفت: مجلس تنها می تواند به متن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بله یا خیر بگوید.

پایگاه خبری انتخاب: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تشکیل کمیسیون ویژه برجام هسته ای ضرورتی نداشت گفت: مجلس تنها می تواند به متن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بله یا خیر بگوید.

علی مطهری افزود : به نظرم ضرورتی نداشت کمیسیون ویژه برجام هسته ای تشکیل شود زیرا مجلس نمی تواند وارد جزییات این برجام شود و طبعا ما ارایه پیشنهاد در اینجا نداریم ؛ در نتیجه ، تشکیل این کمیسیون فایده چندانی ندارد.

وی ادامه اداد: ولی بالاخره کار قانونی است و مجلس تصمیم گرفته این کمیسیون ویژه تشکیل شود.

مطهری که با ایرنا گفتگو می کرد، اضافه کرد: در کمیسیون ویژه هسته ای می توانند جزییات را برای خود بررسی کنند ولی در نهایت، در صحن علنی مجلس فقط می توان به متن توافق بله یا خیر گفت.

وی ادامه داد: می توان پروتکل الحاقی را هم به صورت مشروط تصویب کرد یعنی شرط هایی بگذاریم ؛ همانطور که آمریکا هم پروتکل الحاقی را با شرایطی پذیرفته است؛ البته این کار را باید در زمان خودش انجام دهیم نه الان.