اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری دوباره تهدید به استیضاح وزیر کشور کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,مطهری

 یک نماینده مجلس نهم گفت: اگر وزیر کشور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان را صادر کند، استیضاح منتفی می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی مطهری در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری استیضاح وزیر کشور به دلیل عدم صدور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان در انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: همچنان منتظریم ببینیم که وزارت کشور در این رابطه چگونه رفتار می‌کند. اگر وزارت کشور اعتبارنامه را صادر کند، طبیعتا استیضاح وزیر کشور منتفی می‌شود.

او ادامه داد: هنوز مشخص نیست وزارت کشور اعتبارنامه فرد برگزیده را صادر کند یا خیر. ما با دوستان در وزارت کشور کماکان در ارتباط هستیم.

مطهری خاطرنشان کرد: ‌ با این حال در صورت عدم صدور اعتبارنامه خانم خالقی، استیضاح به جریان خواهد افتاد و هم‌اکنون هم با چند تن از نمایندگان در این‌خصوص صحبت کردم که همگی موافقتشان را برای امضای استیضاح وزیر کشور اعلام کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر کشور در مجلس فعلی انجام خواهد شد، اظهار داشت: بنا داریم این موضوع را در همین مجلس پیگیری کنیم و بنابر قانون در صورتی که استیضاح را به هیات رئیسه تحویل دهیم، باید ظرف ۱۰ روز در دستور کار مجلس قرار بگیرد. طبیعتا تلاش می‌کنیم این کار را در مجلس نهم به انجام برسانیم، اما اگر به نتیجه نرسیدم قطعا در مجلس دهم پیگیر آن خواهیم بود.

او گفت: در حال حاضر ابتدا باید مطمئن شویم که وزارت کشور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان را صادر نمی‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در تشریح عملکرد وزارت کشور و شورای نگهبان در این رابطه اعلام کرد: ممکن است وزارت کشور بگوید که باتوجه به اینکه هیات نظارت اعتبارنامه را امضا نکرده، نمی‌تواند این اعتبارنامه را صادر کند اما به نظر من اگر هیئت نظارت بر خلاف قانون از امضای اعتبارنامه سر باز بزند، وزیر حق اعتراض دارد و می‌تواند بگوید که اعتبارنامه را به مجلس می‌فرستم تا نمایندگان تصمیم بگیرند.

مطهری در پایان اعلام کرد: این اقدام شورای نگهبان حتما باید هزینه داشته باشد. نظرم را به وزارت کشور اعلام کرده‌ام و آن‌ها با بنده هم‌نظر هستند و می‌گویند که کماکان در تلاش برای حل این مشکل با شورای نگهبان هستند و شورای نگهبان باید بداند که این کار‌ها پرهزینه است و تکرار آن آسان نخواهد بود.

 

 اخبار سیاسی -  ایلنا 


ویدیو مرتبط :
افتضاح جدید در تئاتر کشور و استیضاح وزیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری، وزیر کشور را تهدید به استیضاح کرد


یک نماینده مجلس نهم گفت: اگر وزیر کشور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان را صادر نکند، استیضاح به جریان می‌افتد.

خبرگزاری ایلنا: یک نماینده مجلس نهم گفت: اگر وزیر کشور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان را صادر نکند، استیضاح به جریان می‌افتد.

علی مطهری در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری استیضاح وزیر کشور به دلیل عدم صدور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان در انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: همچنان منتظریم ببینیم که وزارت کشور در این رابطه چگونه رفتار می‌کند. اگر وزارت کشور اعتبارنامه را صادر کند، طبیعتا استیضاح وزیر کشور منتفی می‌شود.

او ادامه داد: هنوز مشخص نیست وزارت کشور اعتبارنامه این فرد برگزیده را صادر کند یا خیر. ما با دوستان در وزارت کشور کماکان در ارتباط هستیم.

مطهری خاطرنشان کرد: ‌ با این حال در صورت عدم صدور اعتبارنامه خانم خالقی، استیضاح به جریان خواهد افتاد و هم‌اکنون هم من با چند تن از نمایندگان در این‌خصوص صحبت کردم که همگی موافقتشان را برای امضای استیضاح وزیر کشور اعلام کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر کشور در مجلس فعلی انجام خواهد شد اظهار داشت: بنا داریم این موضوع را در همین مجلس پیگیری کنیم و بنابر قانون در صورتی که استیضاح را به هیئت رئیسه تحویل دهیم، باید ظرف ۱۰ روز در دستور کار مجلس قرار بگیرد. طبیعتا تلاش می‌کنیم این کار را در مجلس نهم به انجام برسانیم، اما اگر به نتیجه نرسیدم قطعا در مجلس دهم پیگیر آن خواهیم بود.

او گفت: در حال حاضر ابتدا باید مطمئن شویم که وزارت کشور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان را صادر نمی‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در تشریح عملکرد وزارت کشور و شورای نگهبان در این رابطه اعلام کرد: ممکن است وزارت کشور بگوید که باتوجه به اینکه هیئت نظارت اعتبارنامه را امضا نکرده، نمی‌تواند این اعتبارنامه را صادر کند اما به نظر من اگر هیئت نظارت بر خلاف قانون از امضای اعتبارنامه سر باز بزند، وزیر حق اعتراض دارد و می‌تواند بگوید که اعتبارنامه را به مجلس می‌فرستم تا نمایندگان تصمیم بگیرند.

مطهری در پایان اعلام کرد: این اقدام شورای نگهبان حتما باید هزینه داشته باشد. نظرم را به وزارت کشور اعلام کرده‌ام و آن‌ها با بنده هم‌نظر هستند و می‌گویند که کماکان در تلاش برای حل این مشکل با شورای نگهبان هستند و شورای نگهبان باید بداند که این کار‌ها پرهزینه است و تکرار آن آسان نخواهد بود.