اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری: دانشجویان نباید فقط با مطالعه کیهان و رجا نیوز اطلاعات غلط در مورد کشور کسب کنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تبلیغات منفی که علیه برجام انجام می شود طبیعی نیست و این مخالفت ها بیشتر ریشه سیاسی و اقتصادی دارد و در واقع نهادهای کاسب تحریم آدرس غلط می دهند .

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری عصر امروز در جریان سفر یک روزه به شهر اراک در جمع پرشور دانشجویان دانشگاه اراک با تاکید بر این موضوع افزود: به مخالفان برجام باید گفت که این توافق با نظر رهبری صورت گرفته و شخص ایشان بر تمام روند مذاکرات اشراف داشتند و کل نظام آن را پذیرفته است .


وی ادامه داد: پیشرفت اجرای برجام تا به امروز خوب بوده و اروپایی ها به تعهداتشان عمل کرده اند و فقط مشکلاتی در رابطه با برخی از تحریم های آمریکا وجود دارد که باز شدن این گره ها به دلیل آنکه مربوط به سالها پیش است قطعا زمان بر می باشد.


منتخب مردم تهران در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر می رسد چون توافقی که در قالب برجام صورت گرفت، می خواهد امور را در مسیر طبیعی خودش در کشور قرار دهد ، عده ای می خواهند کاری کنند که سرمایه گذاران خارجی وارد نشوند و بازار آنها کساد نشود.


وی بیان داشت: شما به عنوان دانشجویان و قشر تحصیلکرده کشور نباید فریب این حرف ها را بخورید و فقط با مطالعه یک روزنامه کیهان و سایت رجا نیوز ، اطلاعات غلط در مورد مسائل کشور کسب کنید.


مطهری تاکید کرد: بنده نمی گویم که مدیریت و عملکرد دولت در این مدت ، ایده آل بوده و هیچ مشکلی وجود ندارد اما باید به این نکته هم توجه داشت که کاهش شدید قیمت نفت شوخی نیست و قطعا در رکود اقتصادی و تعطیل شدن طرح های عمرانی بسیار موثر می باشد .


نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: نباید به شکلی عمل کنیم که وقتی دولت اصلاح طلب یا اعتدالگرا بر راس کار است ، اصولگرایان برای آن دردسرساز شوند و به اصطلاح چوب لای چرخ بگذارند و نه برعکس آن عمل شود بلکه باید با همکاری و تعامل درست و منطقی ، در راستای حل مشکلات کشور گام برداریم.


مطهری در خصوص بحث برداشت و مصادره 2 میلیارد دلار از اموال ایران با صدور حکم اخیر دیوان عالی امریکا نیز اظهار داشت: ریشه این موضوع مربوط به دولت قبل است که برخی منابع ارزی کشور را صرف خرید اوراق امریکایی نمودند و هیچ ربطی به مسئله برجام و توافقی که در دولت آقای روحانی انجام شده ندارد ، ما از دولت نیز خواسته ایم که این موضوع را شفاف به مردم توضیح دهد.

 

 


ویدیو مرتبط :
عملیات مرصاد ( رجا نیوز )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کسب اطلاعات جاده های کشور لحظه ای شد


مسافران از این پس میتوانند از طریق «اینترنت،پیام کوتاه، تلفنی» به طور لحظه ای از آخرین وضعیت راههای کشور باخبر شوند.

 
 
 
 
 هفت صبح: مسافران از این پس میتوانند از طریق «اینترنت،پیام کوتاه ،تلفنی» به طور لحظه ای از آخرین وضعیت راههای کشور باخبر شوند.

اطلاع از وضعیت راهها و جادههای کشور هنگام سفر شاید یکی از مهمترین نکاتی است که هر رانندهای باید قبل از شروع سفر از آن مطلع باشد، البته تا قبل از فراگیر شدن سیستم های ارتباط جمعی هوشمند مانند اینترنت و تلفن همراه، تنها راه برای دریافت موقعیت ترافیکی و وضعیت آب و هوایی راهها و شهرهای کشور، گوش دادن به اخبارهای رادیو و تلویزیون و یا تماس با تلفن اطلاع رسانی پلیس راه بود که غالبا این اطلاعات کمتر به روز بوده و در برخی مواقع مسافر را با سردرگمی مواجه می کرد.

این درحالیست که اخیرا مدیر مرکز مدیریت راهها از امکان دریافت اطلاعات جادهها از طریق «اینترنت، پیامک و تماستلفنی» خبرداده است.


 عباس محمودی در گفت وگو با فارس گفته: در حال حاضر در ستاد مرکزی مدیریت راههای کشور و همچنین 20 مرکز مستقر در 15 استان کشور وضعیت راهها را بهصورت زنده و لحظه ای رصد می کنند و بهمحض بروز حوادث با اطلاع رسانی به موقع بروضعیت تردد راهها مدیرت می کنند.

وی گفت: با استفاده از اطلاعات این مراکز  مسافران میتوانند برای آگاهی از آخرین اطلاعات ترافیکی مسیر مورد نظر خود و دریافت امکانات بین راهی که از سه طریق «اینترنت، پیامک و تماستلفنی» در دسترس است، سفر خود را مدیریت نمایند.
 

دریافت اطلاعات از طریق اینترنت

هرچند امروز دسترسی به اینترنت تقریبا در همهجای کشور امکانپذیر است اما دریافت اطلاعات اینترنتی بیشتر برای زمانی است که هنوز سفر را کاملا آغاز نکردهاید. در هرحال کافی است تا مسافران قبل از انجام سفر به سایت www.iran141.ir مراجعه نمایند.

 در مراجعه به سایت، دو روش برای کسب آخرین وضعیت راهها وجود دارد:


روش اول مشاهده جدولهای قرار گرفته در سمت چپ و راست سایت است که به طور خودکار در سمت راست تمامی اطلاعات مربوط به ترافیک جادهها با قید میانگین سرعت خودرو در طول مسیر را به مسافر میدهد و درسمت چپ نیز حوادثی که در برخی از جادها رخ داده به صورت دقیق اطلاع رسانیمیشود.

برای دریافت اطلاعات از طریق روش دوم کافی است که مسافر در قسمت «قصد سفر دارید» نام مبدا و مقصد خود را قیدکرده تا پس از آن، اطلاعاتی نظیر کوتاهترین فاصله بین مبدأ و مقصد، میزان ترافیک محور، تعداد پمپ بنزین در مسیر، تعداد تلفنهای اضطراری، اورژانسهای بین راهی، تعداد و محل مسجد، تعداد تعمیرگاههای بین مسیر، رستورانها و نمایی از مسیر در نقشه را دریافت نماید.

 دریافت اطلاعات از طریق پیامک

دریافت اطلاعات جادهها از طریق پیامک تلفن همراه قطعا بسیار در دسترستر و سهلتر است البته برای این روش شما فقط باید یک بار به سایتمرکز مدیریت راهها یعنی همین آدرس www.iran141.ir مراجعه کرده و نرمافزار اطلاعات ترافیکی جادهها را روی تلفنهمراه خود نصب کنید.

البته پس از نصب این نرمافزار دیگر احتیاج به شمارهگیری پیامک نیست و این سیستم به طور خودکار با مرکز مدیریت راهها ارتباط برقرارکرده و مسافر با درج مبدا و مقصد سفر میتواند آخرین وضعیت ترافیک، میانگین جریان حرکت وسیله در آن و میزان سرعت حرکت در این مسیر نسبت به روز قبل را دریافت کند.

همچنین اگر مسافرانی تاکنون موفق به مراجعه بهسایت و دریافت نرمافزار تلفن همراه نشدهاند، میتوانند با ارسال پیامک به سامانه 1000141 و درج نام مبدا  و مقصد سفر، اطلاعات مورد نظر را از طریق تلفن همراه خود دریافت نمایند.


دریافت اطلاعات از طریق تماس تلفنی

اما آخرین روش دریافت اطلاعات مربوط به وضعیت ترافیک جادهها استفاده از روش قدیم وکسب اطلاع از طریق تلفن است.

 در این روش کافی است با شماره تلفنهای گویای141و 88925252 مرکز مدیریت راههای کشور تماسگرفته و اطلاعاتی همچون مسافت بین مبدأ و مقصد خاص، شهرهای عبوری، امکانات بین راهی را دریافت نمایید البته باید توجهداشت که قطعا استفاده از این روش بسیار وقتگیرتر از روشهای قبلی است اما شماره تلفن 84498666 نیز موجود است که مسافران ضمن تماس میتوانند با اپراتورهای مرکز ارتباط گرفته و سوالات احتمالی خود را بپرسند.