اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری به انتقاد یک نماینده واکنش نشان داد


نماینده مردم تهران در اعتراض به تذکر کوچک‌زاده گفت: بنده در نطقم درخواست کردم به موضوع فتنه پایان داده شود و همه افراد دخیل در فتنه به صورت عادلانه محاکمه شوند اما نمی‌دانم آقای کوچک‌زاده از طرح مباحث خشونت آمیز چه لذتی می‌برد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تهران در اعتراض به تذکر کوچک‌زاده گفت: بنده در نطقم درخواست کردم به موضوع فتنه پایان داده شود و همه افراد دخیل در فتنه به صورت عادلانه محاکمه شوند اما نمی‌دانم آقای کوچک‌زاده از طرح مباحث خشونت آمیز چه لذتی می‌برد.

 علی مطهری در تذکری گفت: بنده در نطقم به قضات و مستقل نبودن آنان هیچ اشاره‌ای نداشته‌ام بلکه به مدیریت قوه قضاییه انتقاد کردم و خواستار استقلال بیشتر رییس این قوه شدم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در نطقم خواستار حل و پایان دادن به موضوع فتنه و پایان دادن به این مساله شدم.

وی تاکید کرد: اگر به عنوان نماینده حق طرح این مسائل را نداشته باشم که استقلال قوه مقننه زیر سوال می‌رود. بنده نمی‌دانم آقای کوچک‌زاده چه لذتی از خشونت می‌برد؟

محمدرضا باهنر در واکنش به این تذکر، گفت: بالاخره مباحثی توسط آقای مطهری مطرح شد که شاید انتقاداتی به آن وارد باشد ولی حالا باید بررسی شود که نطق مجرمانه بوده است یا خیر؟

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به جرم نباید باعث شود افراد از بیان حرف‌های عادی‌شان محروم شوند، گفت: دادستان برای مجرمانه بودن یا نبودن نطق مطهری کارش را آغاز کرده است و مجلس نیز در هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان این موضوع را آغاز کرده است.

باهنر تصریح کرد: به طور مثال نماینده می‌تواند در خصوص عملکرد وزیر صحبت کند ولی اگر اتهامی به وزیر زد جرم شکل گرفته و باید به این جرم در دادگاه رسیدگی شود.

وی افزود: اما نطق مطهری باید بررسی شود که آیا اتهام مجرمانه‌ای در این نطق به کسی زده شده یا خیر؟


ویدیو مرتبط :
دفاع پزشکیان از مطهری و انتقاد از احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تند یک نماینده به تمسخر علی مطهری در صدا و سیما



اخبار ,اخبار سیاسی ,صدا و سیما

 

اخبار سیاسی - در واکنش به تمسخر علی مطهری در صداوسیما
یک نماینده مجلس: ضرغامی باید استعفا کند

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه اقدامات روز گذشته صدا و سیما در توهین به نمایندگان مجلس قابل بخشش نیست، گفت: ضرغامی باید از ریاست این سازمان استعفا کند.

محمد باقری‌بنابی در واکنش به برنامه خبری توهین‌آمیز روز گذشته صدا و سیما به نمایندگان مردم در مجلس، گفت:‌ برنامه‌های دیروز خبر 20:30 نشان‌دهنده خیانت این سازمان به مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه متأسفانه کنترل و مدیریت برنامه‌های تولیدی صدا و سیما از دست عزت‌الله ضرغامی رئیس این سازمان خارج شده است، افزود: به‌نظر من وی باید هر چه سریع‌تر از سمت خود استعفا دهد، زیرا پیمانه اشتباهات صدا و سیما و ضرغامی پر شده است.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای ضرغامی در برنامه‌های اخیر خود، دوشا دوش رسانه‌های بیگانه مانند BBC  فارسی به تخریب جایگاه مجلس پرداخته است، یادآور شد: به طور حتم برنامه توهین‌آمیز خبر 20:30 نشان‌دهنده تفکر و نگرش سطح پایین مدیران این برنامه است، از این رو این افراد در جایگاه زیر سؤال بردن شأن مجلس نیستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به برنامه دیروز خبر 20:30 در قالب گفت‌وگو با مردم و توهین غیرمستقیم به سابقه خانوادگی یکی از نمایندگان مجلس، تصریح کرد:‌ متأسفانه ضرغامی در تدوین و اجرای سیاست‌های صدا و سیما به سیم آخر زده و در این میان دوست و دشمن را با هم اشتباه گرفته است.

وی با اعلام اینکه جریان انحرافی به ساختار سازمان صدا و سیما نفوذ کرده است، یادآور شد: به‌طور حتم این جریان بعد از پایان قدرت احمدی‌نژاد و پایان دولت دهم، در ساختار این سازمان نفوذ کرده است، از طرف دیگر ضرغامی در کارها و برنامه‌های خود منفعت‌نگر شده است، از این رو قطعا اقدامات صدا و سیمای ضرغامی مغایر با سیاست‌های نظام است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، ادامه داد: ضرغامی باید به جای پخش برنامه‌هایی برای زیر سؤال بردن شأن و جایگاه نمایندگان مجلس، میان مردم بیاید و مشاهده کند که اکثریت مردم عملکرد صدا و سیما را قبول ندارند، که متأسفانه سؤء مدیریت ضرغامی موجب گرایش بیش از پیش مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای شده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان‌ولایت مجلس، با بیان اینکه هیأت رئیسه مجلس در راستای حقوق و شأن نمایندگان باید تذکر جدی به صدا و سیما دهد، تصریح کرد:‌ نمایندگان مجلس دیگر اقدامات و برنامه‌های توهین‌آمیز صدا و سیما را بر نمی‌تابند.
اخبار سیاسی - خانه ملت